Skip to main content

We proberen op de Fysic type FM7950 het GPS gedeelte werkende te krijgen echter zonder succes. Zegt constant dat de persoon op het hoofdkantoor van KPN in Zoetermeer zou zijn. Krijgen we niet gewijizigd. Wie heeft hier een oplossing voor (zowel KPN als Fysic verwijzen naar elkaar)?

Graag jullie reactie. Bij voorbaat dank. KoosCoriie.

Hi @KoosCorrie, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik heb vaker klanten geholpen met dit soort problemen, maar het is vaak steeds een ander apparaat. Wat ik vanuit hier kan proberen is om de APN instellingen om te zetten naar prepaid internet. In veel gevallen helpt dit bij GPS horloges en trackers! Zal ik dit ook even bij jou proberen? Vul dan even het 06-nummer in bij persoonlijke opmerkingen in je Forum profiel!

Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer het niet lukt, ik verder ook niet echt opties heb hiervoor..


Dag Susan, dank je wel dat je ons wilt helpen. 

We hebben ons profiel aangepast met het 06 nummer en type mobiel. We horen graag verder van je om te zien of het daarna werkt. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet KoosCorrie.


Hoi @KoosCorrie! Susan is een paar dage vrij, dus ik reageer even. Ik heb de APN instellingen aangepast naar ‘prepaid internet’. Zou je eens willen controleren of het nu wél werkt? :blush:
We horen graag van je.


@KoosCorrie ik heb geen reactie meer gehad dus ga er vanuit dat het gelukt is in dit geval! Zo niet, dan hoor ik het graag.


Hallo helaas werkt het nog steeds niet We hebben de simkaart eruit gehaald en opnieuw erin Maar ook dat werkt niet. We weten nu niet meer wat te doen


Nog vergeten te vermelden: de telefoon zowel bij de ontvanger als de telefoon waar het om gaat geeft de melding: gps not fixed, don't quite.

Ook hierop wachten voor vijf minuten en wachten tot hij dan gefixt is heeft geen zin. Vind ik trouwens voor een bejaarden telefoon met grote toetsen een lastige tekst om te begrijpen.


GPS werkt i.i.g. niet binnenshuis. De satellieten kunnen dan niet ‘gezien’ worden.


Ok. Klinkt logisch. Proberen we t buiten.   U hoort van mij. Mvg.


@KoosCorrie, is er nog iets uitgekomen nadat je het buiten hebt getest?


Ja, werkt helaas nog niet. De gps geeft de locatie aan van de ontvanger. Maar die weet zelf wel waar hij is:).

Wordt er inmiddels een beetje moedeloos van


Dat kan ik me voorstellen. Het lijkt me een defect aan het toestel. Het mobiele netwerk ontvangt het GPS signaal niet. Dat wordt in het toestel bepaald (met speciale antennes o.a.) en meegestuurd met het gesprek.


Reageer