Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G


Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ja heb zakelijk abbo


Ja heb zakelijk abbo

Dan is er een kans dat je wel een leen toestel kan krijgen!

Moet je even jouw voorwaarden ed gaan lezen want hier in het topic was iemand met zakelijk abonnement die een leentoestel kon krijgen.

De moeite waard dus om er even in te duiken!


Balen zeg…

Post nl is sowieso druk alle pakketjes kosten meer tijd voor je ze hebt.

Yep, niks aan te doen! 

Ik had precies hetzelfde, maar het is het wachten waard. Na 3+ maanden wachten ben ik eindelijk weer bereikbaar. Opende net dit forum en alles laadde heel snel, zonder eerst vliegtuigmodus aan en uit te zetten 🙂 Ook geen gemiste oproepen, was bijna mijn beltoon vergeten.

Waarom had KPN dit niet gewoon eerder kunnen doen? Jammer.

 


Was niet mogelijk ze hebben geen leen toestellen voor deze situaties en als ik er zelf een bestel in de webshop en terug stuur nadat het afgelopen is doen ze ook niet aan mee. Benieuwt waar dit ergens aangeven is want krijg het nergens gevonden helaas.


Ik heb destijds ook om een tijdelijke oplossing gevraagd (leentoestel), maar daar willen ze niks over horen.

Ik heb noodgedwongen een hele oude Android van iemand moeten lenen. Ik hoop dat er iemand in je familie- of vriendenkring is die nog een oude telefoon ergens heeft liggen.


Was niet mogelijk ze hebben geen leen toestellen voor deze situaties en als ik er zelf een bestel in de webshop en terug stuur nadat het afgelopen is doen ze ook niet aan mee. Benieuwt waar dit ergens aangeven is want krijg het nergens gevonden helaas.

Logisch dat je geen toestel kan bestellen en terug sturen na gebruik als leen toestel.

 

Weet ook niet meer wie maar iemand hier in dit topic was/is zakelijke klant en heeft een leen toestel gekregen. 
 

google gaf mij dit als antwoord en verder zal je zelf even moeten gaan uitzoeken hoe en wat.

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/toestel-vervangservice


Zijn er mensen met de iPhone 11 die al een beetje 4G hebben ? Aangezien KPN ons minimaal 2 maanden laat wachten ?


Ik had precies hetzelfde, maar het is het wachten waard. Na 3+ maanden wachten ben ik eindelijk weer bereikbaar. Opende net dit forum en alles laadde heel snel, zonder eerst vliegtuigmodus aan en uit te zetten 🙂 Ook geen gemiste oproepen, was bijna mijn beltoon vergeten.

Waarom had KPN dit niet gewoon eerder kunnen doen? Jammer.

Heb je nog compensatie op je abonnement gehad of alleen een nieuwe telefoon?


Ik had precies hetzelfde, maar het is het wachten waard. Na 3+ maanden wachten ben ik eindelijk weer bereikbaar. Opende net dit forum en alles laadde heel snel, zonder eerst vliegtuigmodus aan en uit te zetten 🙂 Ook geen gemiste oproepen, was bijna mijn beltoon vergeten.

Waarom had KPN dit niet gewoon eerder kunnen doen? Jammer.

Heb je nog compensatie op je abonnement gehad of alleen een nieuwe telefoon?

Bij KPN komt dat later met de rekening van oktober, zeiden ze. Bij Simyo (ons 2e iPhone 11 abo) heb we wel al 2 maanden terug (juni en juli), maar ik moet daar nog voor de maand augustus achteraan bellen. Maar misschien laat ik het gewoon zo, ben het geregel nu wel zat. We kunnen weer bellen en hebben alletwee nu een iPhone 13.


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Ik zit al op 25 werkdagen en nog steeds niets…. En ook 0 reactie op mijn 2e ingediende klacht. Morgen maar weer eens bellen of mijn ticket nog wel open staat want ik heb er geen vertrouwen in. Inmiddels ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld al verwacht ik niet dat zij veel hierin kunnen betekenen 


Hoe werkt het met het opsturen van de iPhone 11? Krijg je deze nog terug of hoe moet ik al mijn spullen overzetten??


Hoe werkt het met het opsturen van de iPhone 11? Krijg je deze nog terug of hoe moet ik al mijn spullen overzetten??

Je maakt een reservekopie in de cloud en die kan je dan op de nieuwe telefoon zetten. Je krijgt je oude telefoon niet terug. 


Hoe werkt het met het opsturen van de iPhone 11? Krijg je deze nog terug of hoe moet ik al mijn spullen overzetten??

Hoi, je krijgt een mail met de instructies. Je moet je iPhone “leeg” opsturen. Dus het liefst terug naar fabrieksinstellingen. Alles naar de cloud verplaatsen als backup. Je krijgt je oude toestel niet terug als je in aanmerking komt van een nieuw toestel. 


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Bij mij duurde het 39 werkdagen. 


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Bij mij duurde het 39 werkdagen. 

Tis gelukkig geen wedstrijd 🤪


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Bij mij duurde het 39 werkdagen. 

Tis gelukkig geen wedstrijd 🤪

Rustig maar. Alleen aangevend dat het langer kan duren. Je hoeft niet altijd op al mijn berichten te reageren of er meer achter te zoeken.


@Grace87 Zoals ik het lees leeft en denkt Roos mee met de communityleden die hier reageren. 🙂 Iets waar ik haar in elk geval dankbaar voor ben. 
Ik zie geen negatieve lading in haar bericht dus verzoek om het vriendelijk te houden. Mocht je twijfelen over de toon van een bericht, dan kan je altijd aan diegene vragen hoe het bedoeld is. 


@Sanne van KPN  heb liever dat je met een oplossing komt voor je klanten misschien dat de mensen wat vriendelijker worden. Hier op het forum 


@Sanne van KPN  heb liever dat je met een oplossing komt voor je klanten misschien dat de mensen wat vriendelijker worden. Hier op het forum 

Sanne zal als ze wat wist het hier wel neergezet hebben.

 

En @Grace87 ook Mike wacht al zo lang volgens mij, maar hij bedoelt nadat hij nogmaals een klacht heeft gedaan over de manier van afhandelen of eigenlijk niet afhandelen.


@Grace87 Zoals ik het lees leeft en denkt Roos mee met de communityleden die hier reageren. 🙂 Iets waar ik haar in elk geval dankbaar voor ben. 
Ik zie geen negatieve lading in haar bericht dus verzoek om het vriendelijk te houden. Mocht je twijfelen over de toon van een bericht, dan kan je altijd aan diegene vragen hoe het bedoeld is. 

 

Sanne, ik heb in mijn contacten met KPN of op dit forum nooit een negatieve toon geuit, of negatief gesproken. Ik durf te wedden dat ik 1 van de vriendelijkste, meest begripvolle mensen ben geweest die KPN heeft gesproken rondom dit. Alleen al omdat ik snap dat jullie (moderators) en de klantenservice niets hieraan kunnen doen. Geen klacht hebben jullie gezien vanuit mij, en slechts totaal 3 telefoontjes sinds juni. 

 

Ik vind het daarom nogal jammer dat mijn berichten consequent vanuit een negatief perspectief worden gequote. Ongetwijfeld 'lost in translation' door het geschreven woord. @Roos79 sorry als het hard eruit kwam, ik was het even zat om als 1 van de 'haters van deze situatie' te worden gezien (zo kwam het dus over op mij).


Dan ook excuses van mijn kant @Grace87, tekst is inderdaad zonder stemgeluid dus dat maakt het soms lastig om dingen te interpreteren. 🙂 Fijn dat het niet zo bedoeld was. Bedankt voor je begrip in dit alles en je enorme geduld. 

Hopelijk duurt de vertraging nu niet lang meer bij PostNL en heb je hem snel in huis. 


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Ik zit al op 25 werkdagen en nog steeds niets…. En ook 0 reactie op mijn 2e ingediende klacht. Morgen maar weer eens bellen of mijn ticket nog wel open staat want ik heb er geen vertrouwen in. Inmiddels ook mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld al verwacht ik niet dat zij veel hierin kunnen betekenen 

Ik ga elke dag bellen. Hun zeggen 14 en geen 25. Ik zou ze kapot bellen.


Nog 4 dagen en dan zit ik op 14 werkdagen. Benieuwd of ik word gebeld

Bij mij duurde het 39 werkdagen. 

 

Plat bellen die handel. Afspraak is afspraak. 14 werkdagen is geen 39. Gaat toch helemaal nergens over dit. Als we een postduif kopen hebben we nog meer resultaat, dan klant te zijn bij KPN.


 

Ik ga elke dag bellen. Hun zeggen 14 en geen 25. Ik zou ze kapot bellen.

ik heb nu een keer of 4 gebeld met KPN. Dat heeft weinig opgeleverd behalve meer frustratie door het niet verder komen in dit proces. Het enige wat ze vermelden is afwachten. Er moeten veel mensen gebeld worden dus het kan lang duren. Tja ik kan wel steeds bellen en boos worden op deze medewerkers maar ik snap ook wel dat zij er verder niets aan kunnen doen. Dus bellen brengt me ook geen stap verder. Ik hoop dat de rechtsbijstand me kan ondersteunen in het ontbinden van mijn contract. Ik ben echt klaar met wachten en het niet kunnen gebruiken van mijn telefoon terwijl deze gewoon in orde is. Kreeg in mijn laatste gesprek met KPN het advies om maar een goedkoop toestel te kopen zolang ik nog geen oplossing vanuit KPN heb gekregen zodat ik bereikbaar ben. Dat is gewoon geen optie. Dan draai ik op voor een probleem waarvan de oorzaak niet bij mij ligt. 


Reageer