Skip to main content

Problemen met iPhone 11 en 4G


Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

 

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Ik vraag me nu wel af wat er zou gebeuren als mensen, die nog niet de mail hebben gekregen, zelf naar het reparatieportaal van KPN gaan en exact dezelfde stappen ondernemen. Misschien dat alles bij KPN zo slecht is geregeld dat mensen ook gewoon een iPhone 13 krijgen? Als ik nog steeds niet was geholpen, had ik dat denk ik gedaan.

Hoe kom je bij dat reparatieportaal. Wil het best proberen nl…

Kijkend naar de mail die ik heb gekregen staat er nergens een nummer in of iets dergelijks of een speciale link. Maar misschien dat ze bij Reconext wel een lijst hebben ontvangen van KPN met daarin adressen van mensen die voor de swap in aanmerking komen. Als het niet goed gaat, dan heb je je iPhone 11 opgestuurd en komen er misschien kosten bij kijken.
Maar het ‘reparatie portaal van KPN’ is heel makkelijk te vinden. De URL is precies hetzelfde als in mijn mail, waarna ik daarna ‘telefoon repareren’ moest kiezen en ‘geen GSM netwerk’ als probleem. Ik mag dat natuurlijk niet aanraden om te doen, want ik weet niet wat de gevolgen zijn, haha. Maar misschien kan je het voorstellen aan een medewerker of je dit zelf in gang mag zetten.


Ik vraag me nu wel af wat er zou gebeuren als mensen, die nog niet de mail hebben gekregen, zelf naar het reparatieportaal van KPN gaan en exact dezelfde stappen ondernemen. Misschien dat alles bij KPN zo slecht is geregeld dat mensen ook gewoon een iPhone 13 krijgen? Als ik nog steeds niet was geholpen, had ik dat denk ik gedaan.

Hoe kom je bij dat reparatieportaal. Wil het best proberen nl…

Kijkend naar de mail die ik heb gekregen staat er nergens een nummer in of iets dergelijks of een speciale link. Maar misschien dat ze bij Reconext wel een lijst hebben ontvangen van KPN met daarin adressen van mensen die voor de swap in aanmerking komen. Als het niet goed gaat, dan heb je je iPhone 11 opgestuurd en komen er misschien kosten bij kijken.
Maar het ‘reparatie portaal van KPN’ is heel makkelijk te vinden. De URL is precies hetzelfde als in mijn mail, waarna ik daarna ‘telefoon repareren’ moest kiezen en ‘geen GSM netwerk’ als probleem. Ik mag dat natuurlijk niet aanraden om te doen, want ik weet niet wat de gevolgen zijn, haha. Maar misschien kan je het voorstellen aan een medewerker of je dit zelf in gang mag zetten.

 

Je brengt me wel op een idee na werkdag 22 😅


Even een update van mijn kant:

Ik heb nu al twee weken de iPhone 13, i.c.m. hetzelfde abonnement en tot nu toe nergens last van.

Vroeger moest ik in Amsterdam Zuid meerdere keren per dag vliegtuigmodus aan- en uitzetten om een beetje bereik te krijgen en kreeg ik voortdurend gemiste oproepen. Met de iPhone 13 die ik van KPN heb gekregen is dat verleden tijd. Ook in het buitenland prima bereik en snel internet.

 

De oplossing die KPN biedt is dus goed, alleen duurt het erg lang voordat men aan de beurt komt.


Wanneer ze met een oplossing komen, is de iPhone 17 al uit


En doet de iPhone 13 het niet meer op het netwerk van kpn 😂


Is er iets veranderd? Deze middag voor het eerst sinds maanden nog geen probleem gehad met de verbinding. Kan ook toeval zijn. Even afwachten..


Ik vraag me nu wel af wat er zou gebeuren als mensen, die nog niet de mail hebben gekregen, zelf naar het reparatieportaal van KPN gaan en exact dezelfde stappen ondernemen. Misschien dat alles bij KPN zo slecht is geregeld dat mensen ook gewoon een iPhone 13 krijgen? Als ik nog steeds niet was geholpen, had ik dat denk ik gedaan.

Hoe kom je bij dat reparatieportaal. Wil het best proberen nl…

Dat gaat niet werken, ik had telefoontje en mail gekregen dat ik mijn telefoon kom opsturen en dat deze dan vervangen werd voor een 13.na een paar dagen kreeg ik bericht met prijsopgave voor reparatie, ik gebeld hoe dat kan Reconnect zegt dat mijn telefoon niet op de lijst staat om vervangen te worden, ik moet contact opnemen met klantenservice.  Klantenservice zegt reparatie niet accepteren dan zien wij dat en wordt hij om gewisseld. De onderzoekskosten worden later verrekend. Dus €42,- betaald en telefoon weer terug. Na al weer 2 weken aan het bellen hoe nu verder????


Oh jammer… dan ga ik dat niet uittesten..


Met een iphone SE2020 exact dezelfde problemen. Lange tijd geen/slecht internet via 4g. In de KPN winkel wisten ze mij vandaag te melden dat er geen tickets meer kunnen worden aangemaakt sinds 1 september @*€&€*#=. Zojuist via de telefoon een ticket laten aanmaken.  Nu maximaal 21 dagen wachten omdat ze dit per geval afhandelen. 

Klopt, ik heb het probleem ook met 2 van deze toestellen in mijn huishouden. Maar de SE 2020 wordt nog doodleuk ontkent. "Nee meneer, dat is niet hetzelfde probleem als bij de iPhone 11…"  Oh nee!? Ik ervaar het toch met 2 toestellen, tegelijk wanneer dezelfde problemen begonnen bij een iPhone 11 in ons huishouden ook?! (ik ben zo gek om 4 abo's te hebben bij KPN)

 

Hier dezelfde problemen.

In de iPhone SE uit 2020 zit exact dezelfde chip als in de iPhone 11 maar helaas zijn de problemen voor de iPhone SE 2020 nog niet erkend.

Eerste ticket 19-07-24 Nieuw ticket 30-08-24

Er is nu toegezegd dat er (gedeeltelijk?) teruggave zal komen op het abonnementsgeld vanaf 23-05.

Verder afwachten wat er uit het onderzoek van KPN komt. De laatste IOS update heeft in ieder geval geen verbetering opgeleverd.


Zo, het is gelukt hoor. 

Na maandenlang elke week bellen, leugens, afspraken niet nakomen, keer op keer verschillende verhalen horen, keer op keer je verhaal weer moeten uitleggen. Eerst zeggen dat een ticket binnen 2 weken moet worden opgelost, en dan na die 2 weken bellen en zeggen ze ja dat oude tickets is verwijderd, je hebt een nieuw ticket nu omdat er een update was van het probleem???? heel vaag.

 

De Iphone 13 is binnen, ik heb uiteindelijk 2 weken met een oude telefoon van een college rondgelopen.

Als er 2 imei nummers in het mailtje over de reparatiestatus update staat, komt er inderdaad een nieuwere Iphone je kant op, dat was onduidelijk.

 

Nu het over is ben ik wel blij, en 3 maanden compensatie van abbo geld, einde van het jaar geloof ik (moeten we nog maar zien of dat gaat gebeuren).

 

 


Zo, het is gelukt hoor. 

Na maandenlang elke week bellen, leugens, afspraken niet nakomen, keer op keer verschillende verhalen horen, keer op keer je verhaal weer moeten uitleggen. Eerst zeggen dat een ticket binnen 2 weken moet worden opgelost, en dan na die 2 weken bellen en zeggen ze ja dat oude tickets is verwijderd, je hebt een nieuw ticket nu omdat er een update was van het probleem???? heel vaag.

 

De Iphone 13 is binnen, ik heb uiteindelijk 2 weken met een oude telefoon van een college rondgelopen.

Als er 2 imei nummers in het mailtje over de reparatiestatus update staat, komt er inderdaad een nieuwere Iphone je kant op, dat was onduidelijk.

 

Nu het over is ben ik wel blij, en 3 maanden compensatie van abbo geld, einde van het jaar geloof ik (moeten we nog maar zien of dat gaat gebeuren).

 

 

Goed om te horen dat het is gelukt! Zelfde ervaring als bij jou: veel moeten bellen, veel frustraties, maar uiteindelijk blij met de oplossing.

Denk nog steeds dat mensen meer moeten bellen om iets voor elkaar te krijgen, een afwachtende houding helpt niet echt.


Ook hier al 2 maanden nauwelijks internet met iPhone 11 en iPhone SE 2020. Ticket loggen via bellen duurt gemiddeld een half uur (véél te lang) en je hoort nooit meer iets, behalve een sms met “we hebben je ticket gesloten omdat het zo lang geleden is dat het nu misschien geen probleem meer is. Met de groeten van KPN”. En dan mag je weer een nieuw ticket loggen omdat je anders niet meer een probleem hebt. Dat noemen ze ‘klantenservice’. Ongelooflijk dat dit zo lang kan duren. En compensatie komt pas als het opgelost is, dus wie weet hoe lang dat nog gaat duren. Nee, KPN is zal ik niemand aanraden. 


Naja ik ga ze 2x pw bellen als ik op die 21 werkdagen zit. Ik kan nu niks en verwacht overigens helemaal niks na 21 werkdagen.


Naja ik ga ze 2x pw bellen als ik op die 21 werkdagen zit. Ik kan nu niks en verwacht overigens helemaal niks na 21 werkdagen.

Ik heb niemand hier op het forum gehoord die daadwerkelijk binnen de aangegeven termijn is gebeld. Ikzelf ook niet. Ze willen liever dat je niks doet, natuurlijk. Ze hebben hun handen vol aan dit probleem.


Ja had niet anders verwacht. Ik ga ze dan gewoon om de 2 dagen bellen. 


Zojuist wederom gebeld (met mijn werk telefoon) omdat ik nu ook niet meer kan bellen. Mijn klacht wordt nu als "spoed klacht" behandeld… ik wordt binnen 3 dagen gebeld. Nou we gaan het zien of niet… 

Mijn ticket is al sinds 18-7 en geen een keer is met mij contact opgenomen.


Hoi allen met een iPhone 11, 12 en SE2020,

Sinds gisterenavond is de grootste update van Apple voor o.a. de iPhone gelanceerd.
Je kunt dus nu iOS 18 downloaden en installeren op je iPhone.

Het zou daarmee ook zomaar kunnen, dat mede klanten die last hebben van het netwerkprobleem (iPhone uit de series 11, 12 en SE2020), hiermee het probleem mogelijk kunnen verhelpen.
Ook omdat de aanbiedersinstellingen ook zijn aangepast naar versie 59.0.

Alle ins en outs over iOS 18 lees je hier: iOS 18 (Apple Inc.)

Overige informatie vindt je hier: iOS 18 (iCulture.nl)

Zelf heb ik hem al gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone 14 Pro Max, en ben nog geen bugs tegengekomen.

Wel heb ik het idee, dat het 5G netwerk van KPN een stuk stabieler is geworden, met een beter bereik.
Hoe dat zit met 4G kan ik niet zeggen, omdat ik daar vrijwel geen gebruik meer van maak.
Maar hopelijk kunnen mede klanten daar wel hun mening over geven, nadat ze iOS 18 hebben geïnstalleerd op hun iPhone.


Heb zojuist 18 geüpdate. Niet heel veel verschil. Moet wel zeggen 2 maanden geleden was het slechter.


Update naar iOS 18 heeft het probleem (iPhone) bij mij persoonlijk niet verholpen. Had even stille hoop vanmiddag maar dat mocht niet baten. Viel meerdere keren terug naar ‘EDGE’ of simpel weg geen verbinding met wel de 4G verbinding indicatie. 


Is er iets veranderd? Deze middag voor het eerst sinds maanden nog geen probleem gehad met de verbinding. Kan ook toeval zijn. Even afwachten..


problemen nog steeds even groot. Was te vroeg aan het juichen. Wat een gedoe!!


Same here. Het veranderd helemaal niks. 


 Sinds 23 mei 2024 heb ik problemen met mijn mobiele internet en bereik. Ik gebruik een iPhone 11 en heb een Sim Only abonnement. Ondanks meerdere telefoontjes met de klantenservice, bezoekjes aan een KPN-winkel en het opvolgen van allerlei adviezen (zoals het herstarten van mijn telefoon en het wisselen van simkaarten), is het probleem nog steeds niet opgelost.

Er werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden en updates via SMS zou krijgen, maar dat is helaas niet gebeurd. Inmiddels kan ik zelfs helemaal niet meer bellen of gebeld worden.

Zojuist heb ik flink pissig de klantenserivce gebeld, de maat is vol. Ik heb geist dat ik per direct wil overstappen met nummerbehoud. Hier werd heel moeilijk over gedaan. Ik heb voet bij stuk gehouden en het is rond. Ik stap per direct over … DAG KPN!

Wel heb ik nog een offciele klachtenbrief gestuurd waar ik aanspraak heb gemaakt op de vergoeding voor de periode vanaf 23 mei tot het moment dat ik officeel bij KPN vertrek. 

KPN jullie moeten jullie schamen. Ik heb letterlijk tegen jullie medewerker door de telefoon moeten scheeuwen… moet het zo ver komen. 


 Sinds 23 mei 2024 heb ik problemen met mijn mobiele internet en bereik. Ik gebruik een iPhone 11 en heb een Sim Only abonnement. Ondanks meerdere telefoontjes met de klantenservice, bezoekjes aan een KPN-winkel en het opvolgen van allerlei adviezen (zoals het herstarten van mijn telefoon en het wisselen van simkaarten), is het probleem nog steeds niet opgelost.

Er werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden en updates via SMS zou krijgen, maar dat is helaas niet gebeurd. Inmiddels kan ik zelfs helemaal niet meer bellen of gebeld worden.

Zojuist heb ik flink pissig de klantenserivce gebeld, de maat is vol. Ik heb geist dat ik per direct wil overstappen met nummerbehoud. Hier werd heel moeilijk over gedaan. Ik heb voet bij stuk gehouden en het is rond. Ik stap per direct over … DAG KPN!

Wel heb ik nog een offciele klachtenbrief gestuurd waar ik aanspraak heb gemaakt op de vergoeding voor de periode vanaf 23 mei tot het moment dat ik officeel bij KPN vertrek. 

KPN jullie moeten jullie schamen. Ik heb letterlijk tegen jullie medewerker door de telefoon moeten scheeuwen… moet het zo ver komen. 

Het kan dus toch, maar ze proberen mensen te laten zwijgen en alles maar gewoon te laten accepteren.

Waarom mensen “gijzelen”, terwijl je weet dat je geen goede service kan aanbieden? Accepteer dat je fout zit en zeg sorry, geef de compensatie en laat ze gaan. Tenzij je 100% zeker weet dat je het binnen een week of zo op kan lossen, maar we hebben het hier over een periode van bijna 4 maanden.


Bizar gewoon vanaf Mei. Ik ga dat sowieso niet doen. Dinsdag aankomende week is 21 werkdagen.


Reageer