Mijn ticket is half juni aangemaakt. Omdat mijn contract afliep ben ik per september vertrokken. Wat heb je aan een abbo wanneer je amber kan bellen en internetten? Compensatie van abonnementsgeld zou geregeld worden met eindfactuur in oktober. Niet gebeurt. Gebeld en nu is weer toegezegd dat compensatie wordt geregeld. Kan wel weer een maand duren….
Maar ook de sms-jes ontvang ik nog steeds, de laatste: “Beste klant, we werken hard aan de problemen met je mobiele verbinding. Op dit moment onderzoeken we de oorzaak en testen we mogelijke oplossingen. Binnen 10 werkdagen sturen we je een sms met meer info. Sorry dat het even duurt. Bedankt voor je geduld. Groet, KPN”
Eieren voor je geld kiezen. Als je contract afloopt direct overstappen naar een andere partij. Ze gaan sowieso niks voor ons betekenen. De klanten die wel tegemoet zijn gekomen hebben puur geluk.
Ingebrekestelling ligt al bij KPN. Morgen gaat de technische dienst mij - zoals vrijdag afgesproken - wederom bellen. Dus ik wacht even af of daar iets uitkomt. Anders ga ik over op ontbinden 13.2, anders juridische stappen. In een echt uiterst geval koop ik af.
Toen ik dit aangaf in mijn klacht (formulier) en daarop volgend telefoongesprek met KPN werd aangegeven dat dit geen ontbindende voorwaarde is en hun juridische afdeling dat helemaal heeft uitgezocht.
Dus in maart loopt mijn abonnement af, en dan zou ik pas kunnen opzeggen. Wat ik overigens ook bijzonder vind want dacht dat je tegenwoordig met stilzwijgende verlenging altijd maximaal een maand opzegtermijn had…
Hmm dat is een interessante. KPN meent wel meer juridisch.. Maar bijvoorbeeld met hun manier van compenseren, was de advocaat in het RTL artikel al niet eens. Dus ik vraag me af, in hoeverre ze 13.2 dan juridisch correct uitgevogeld hebben.
Na afloop contract kun je gewoon per dag opzeggen. Ik heb een paar jaar geleden Odido afgekocht en was direct na betaling vogelvrij. Dus die maand opzegtermijn klinkt mij vreemd in de oren. Of KPN heeft ook hier weer een juridisch foefje op gevonden..
Een nieuwe week!
Wordt ik vandaag gebeld 🥳
Ik hoop het al maanden 🫣
Voor de iPhone 11 problemen geldt voor de winkel dezelfde instructie als via de klantenservice. De situatie die hierboven wordt beschreven is niet gewenst, dan ben ik absoluut met je eens.
Oké fijn om te horen dat het niet gewenst is, maar er is bij de kpn winkels al langer spraken van het geven van foutieve informatie (over verschillende onderwerpen) met als doeleinde extra te kunnen verkopen. Het moment dat je hier een klacht over aanmaakt bij kpn krijg je ook te horen dat het niet gewenst is, maar een oplossing of vragen naar welke winkel of werknemer dit was om erachteraan te gaan en de situatie te verbeteren ho maar.
en het is ook niet zo dat dit een welles nietes kwestie is, hier is gewoon hard bewijs van
dus mijn vraag is nu wat gaan jullie eraan doen buiten verkondigen dat het niet gewenst is.
Toen ik dit aangaf in mijn klacht (formulier) en daarop volgend telefoongesprek met KPN werd aangegeven dat dit geen ontbindende voorwaarde is en hun juridische afdeling dat helemaal heeft uitgezocht.
Hun juridische afdeling probeerde jou bang te maken. Je heb wel recht jouw abo op te zeggen indien KPN de diensten niet contractueel kan leveren. Hun verspreken de abo-kosten te vergoeden bevestigt dat KPN kent en erkent dat probleem.
Jouw probleem is wel, dat je moet KPN een redelijke tijd geven om het probleem op te lossen, en dat moet je duidelijk aangeven in een brief of email, zet een termijn vast. Na afloop van deze termijn, indien het probleem nog steeds aanwezig is, kan je jouw contract laten ontbinden. Het maakt niet uit was hun juridische afdeling zegt, na een redelijke termijn heeft KPN geen kans om voor een gerecht tegen jou te winnen. De termijn tel vanaf de datum van jouw brief en niet van wanneer het probleem was begonnen.
Meer lees hier: Internet, telefoon of televisie werkt niet
Zou het dan wel mogelijk zijn om hier een centraal/sticky topic over te maken? Met daarin alle info tot nu toe? Dus met o.a. informatie over welke telefoons problemen ondervinden, sinds wanneer de storing gaande is, wat mensen kunnen doen en waar ze recht op hebben.
Dan weten klanten waar ze aan toe zijn als ze hier op het forum komen. Het voelt namelijk net alsof alles in de doofpot wordt gestopt.
We zijn het helemaal met je eens: het zou inderdaad handig zijn geweest als er een centraal topic was geweest met alle informatie vanaf het begin. Helaas lag die beslissing niet bij ons als community team. We zijn altijd afhankelijk van de richtlijnen en procedures van KPN, en soms moeten we wachten op de juiste informatie voordat we dit kunnen delen.
Om verwarring te voorkomen wil ik ook benadrukken dat dit niets te maken heeft met het willen verbergen van iets. Als dat zo was geweest, hadden we alle topics of berichten gewist, en dat is absoluut niet gebeurd. Wij streven ernaar om zo transparant mogelijk te zijn binnen de ruimte die we hebben.
Er kan dus als het moet veel meer vanuit de community geregeld worden, dan over het algemeen verteld wordt. Er zitten hier soms best schandalige verhalen tussen, vol kastje naar de muur door KPN. Maar eventjes de mogelijkheid pakken om vanuit de community een stapje meer te doen, kan dan ineens niet. Terwijl het wél kan.
Wat betreft het regelen van zaken via de community: we hebben bepaalde richtlijnen en beperkingen waar we ons aan moeten houden, vooral op technisch en contractueel gebied. Hoewel we niet altijd alles direct vanuit de community kunnen oplossen, doen we ons best om te helpen waar mogelijk.
We begrijpen dat het soms lijkt alsof er meer mogelijk is. Daarom moedigen we je aan om eventuele escalaties te melden wanneer de standaard route niet werkt. We kunnen hier tot op zekere hoogte in ondersteunen, maar helaas is het niet haalbaar om voor al onze community leden persoonlijke oplossingen te bieden: daar hebben we onze klantenservice voor.
dus mijn vraag is nu wat gaan jullie eraan doen buiten verkondigen dat het niet gewenst is.
Wat wij als community team kunnen doen (en altijd doen), is een signaal intern doorgeven aan de juiste afdeling. Zodra we dit hebben doorgegeven, wordt het signaal opgepakt en verder onderzocht. We begrijpen dat dit misschien niet meteen zichtbaar is, maar achter de schermen werken we er hard aan om dit soort feedback serieus te nemen en oplossingen te vinden.
Hoewel we niet altijd direct invloed hebben op alle processen, zorgt het doorgeven van deze signalen ervoor dat de betreffende teams op de hoogte zijn en actie kunnen ondernemen.
Tot slot:
Ik merk dat er veel aannames worden gedaan, en dat is begrijpelijk, vooral als er niet voldoende informatie beschikbaar is. Het is heel normaal om zelf op zoek te gaan naar antwoorden en elkaar op de hoogte te houden, maar dit kan soms leiden tot misverstanden en onterechte frustratie over zaken die misschien helemaal niet aan de orde zijn. Het zou zonde zijn als dit voor onnodige onrust zorgt.
Mensen kunnen mij niet snel boos of geïrriteerd maken maar deze klantenservice mevrouw slaat echt alles. Wat ik zou doen is een nieuwe telefoon kopen als het niet werkt. Ik kan je geen update geven behalve wachten. Je hebt een sms gehad waar duidelijk op staat over 10 werkdagen hoor je weer wat van ons. Dus wacht maar af.
Werd trouwens ook nog beledigd dat ik niet kan lezen wat erin dat sms bericht stond
Hun juridische afdeling probeerde jou bang te maken. Je heb wel recht jouw abo op te zeggen indien KPN de diensten niet contractueel kan leveren. Hun verspreken de abo-kosten te vergoeden bevestigt dat KPN kent en erkent dat probleem.
Jouw probleem is wel, dat je moet KPN een redelijke tijd geven om het probleem op te lossen, en dat moet je duidelijk aangeven in een brief of email, zet een termijn vast. Na afloop van deze termijn, indien het probleem nog steeds aanwezig is, kan je jouw contract laten ontbinden. Het maakt niet uit was hun juridische afdeling zegt, na een redelijke termijn heeft KPN geen kans om voor een gerecht tegen jou te winnen. De termijn tel vanaf de datum van jouw brief en niet van wanneer het probleem was begonnen.
Meer lees hier: Internet, telefoon of televisie werkt niet
Heb zojuist bij de klachten afdelingen een bericht hierover gestuurd. Dus heb nog 1 oplossing ter werk stelling gebracht, mocht hier niks uitkomen dan gaan we ons contract uitdienen.
Het is toch duidelijk, denk je dan, dat KPN in gebreke blijft. Ze bieden immers een ondeugdelijk abonnement aan. Te triest voor woorden dat er geen compensatie plaatsvindt en geen oplossing in het vooruitzicht wordt gesteld. En dan maar adverteren met “haastmakers"……….
Inmiddels heb ik mijn contract mogen opzeggen, aanvraag met nummerbehoud staat uit, toch naar Odido.
Inmiddels heb ik mijn contract mogen opzeggen, aanvraag met nummerbehoud staat uit, toch naar Odido.
Gefeliciteerd, toch gelukt dus. Wat een drama, ik weet dat je ook al een tijdje op het forum actief bent met dit probleem.
Kan het nog steeds niet begrijpen dat ik beledigd ben door een narcist Werd gewoon zwaar gegaslight door een KPN mevrouw.
Gefeliciteerd, toch gelukt dus. Wat een drama, ik weet dat je ook al een tijdje op het forum actief bent met dit probleem.
Dankjewel!
Het was nog geen sinecure. Tig maal doorverbonden, in de wacht gezet en vele redenen gehoord om toch nog 'even' te wachten. Er kwamen ook hele verhalen over straling die anders straalt op verschillende simkaarten, dus of ik die niet toch nog even wil verwisselen. Meneer leek ook niet helemaal te begrijpen dat zelfs de technische dienst eigenlijk geen idee heeft, hij bleef maar beweren dat deze vast met een weekje een oplossing zou hebben. Helaas is dat nou exact wat wij hier allemaal keer op keer horen, en dat al die maanden al. En als ik het gesprek met de technische dienst van gisterenochtend zo hoorde.. Mijn hele case moest 'dieper de organisatie in'.. Dat geeft mij alles behalve vertrouwen in een snelle oplossing.
Uiteindelijk voet bij stuk gehouden en meneer gaf het verkopen op. Vrijdag gaat het nummer als het goed is over, verheug me dus al op de hopelijk eindelijk stabiele verbinding.
Ik hoop van harte dat alle klanten, die ik hier de afgelopen maanden tegen ben gekomen, gauw gerechtigheid en een oplossing mogen krijgen!
Hier ondertussen maar een andere telefoon, iPhone 15. Ik was ‘t spuugzat onbereikbaar te zijn, en voelde me er ook niet veilig bij.
nu nergens meer last van, en heb een super snelle en stabiele verbinding op 5G.
Toen ik KPN berichtte en aangaf dat ze m’n ticket mochten gaan verwerken voor de compensatie en dat ik hun shit al heb opgelost kreeg ik deze reactie ;
Fijn dat het met een ander toestel wel werkt. Zodra mijn collega's van de back office contact met jou opnemen over het openstaande ticket zullen die met jou ook een eventuele compensatie bespreken. Hopelijk weet je zo voldoende!
echt wat een ongelofelijke klantenservice . Je kan tickets sluiten en afsluiten, maar je wacht liever of ze me na 4 maanden toch nog maar gaan bellen. Idioten, eerst word m’n ticket onterecht gesloten moet ik een nieuwe laten openen, er is vanaf 28 Mei geen dag contact met mij opgenomen en nu deze reactie.
Hier ondertussen maar een andere telefoon, iPhone 15. Ik was ‘t spuugzat onbereikbaar te zijn, en voelde me er ook niet veilig bij.
nu nergens meer last van, en heb een super snelle en stabiele verbinding op 5G.
Toen ik KPN berichtte en aangaf dat ze m’n ticket mochten gaan verwerken voor de compensatie en dat ik hun shit al heb opgelost kreeg ik deze reactie ;
Fijn dat het met een ander toestel wel werkt. Zodra mijn collega's van de back office contact met jou opnemen over het openstaande ticket zullen die met jou ook een eventuele compensatie bespreken. Hopelijk weet je zo voldoende!
echt wat een ongelofelijke klantenservice . Je kan tickets sluiten en afsluiten, maar je wacht liever of ze me na 4 maanden toch nog maar gaan bellen. Idioten, eerst word m’n ticket onterecht gesloten moet ik een nieuwe laten openen, er is vanaf 28 Mei geen dag contact met mij opgenomen en nu deze reactie.
Bizar. Klanten met een ticket die het zelf “oplossen” moeten gewoon per ommegaande worden gecompenseerd. Je gaat bijna denken dat KPN hoopt dat we het wel gaan laten zitten…
Dat is waarschijnlijk - zoals ik eerder al heb opgemerkt - wat KPN inderdaad wil:
Klanten geven het op, kopen een nieuw toestel of stappen over. KPN heeft dan geen klachten meer dus problemen hebben zich voor KPN (zo goed als) kosteloos opgelost. Daarnaast speelt de top van KPN een 'slim' spel en houdt zoveel mogelijk onder de pet. Imagoschade blijft dus ook beperkt.
Onderaan de streep, heeft KPN voor de buitenwereld, nooit deze problemen gehad en nieuwe klanten dienen zich daarom gewoon nog aan. Die paar artikelen van RTL en Radar zullen helaas weinig impact maken. Immers denkt men al gauw "Ja ach, Ziggo TV stoort ook weleens".
Update van mij. Heb zojuist een rapport gekregen. Er is geen defect gevonden ik krijg mijn telefoon opnieuw opgestuurd zonder oplossing.
Staan er wellicht imei nummers in dat "rapport"?
Zo ja, is dat er één of zijn dat er twee?
Na maanden van wachten, geen tussentijdse oplossing, heb ik eindelijk dinsdag ochtend het reperatieraport ontvangen.
Zonder enige vorm van communicatie, wat er is gevonden of wat er defect is. Wel zag ik een nieuw IMEI nummer, wat terug te koppelen is aan een iPhone 13. Nu ben ik benieuwd of deze nieuw is of een refurbished telefoon is…
De telefoon zou vandaag geleverd worden, was gisteren bij PostNL te zien. U allen verwacht het niet, maar het pakket is vertraagd.... en zal vandaag niet geleverd worden.
Staan er wellicht imei nummers in dat "rapport"?
Zo ja, is dat er één of zijn dat er twee?
Ik zie er 2 staan en ik hoop op helemaal niks. Er is niks gecommuniceerd, dus verwacht ook gewoon mijn oude telefoon terug. Er staat oplossing, telefoon gaat gewoon terug thats it
Als je er twee ziet staan dan krijg je een nieuwe iPhone toegezonden. De wijze van communiceren van KPN is helaas erbarmelijk.
Als je er twee ziet staan dan krijg je een nieuwe iPhone toegezonden. De wijze van communiceren van KPN is helaas erbarmelijk.
Ik geloof daar vrij weinig van. Waren meerdere leden die dezelfde informatie kreeg als ik. Dus ik verwacht mijn 11 terug.