Vreemd dat die hem dan niet pakt Bob en bedankt voor het signaal. Ik ga dit ook even intern aankaarten en ik hoop dat er dan spoedig antwoord komt op de e-mail.
Vreemd dat die hem dan niet pakt Bob en bedankt voor het signaal. Ik ga dit ook even intern aankaarten en ik hoop dat er dan spoedig antwoord komt op de e-mail.
Waar ik ook een flinke discussie over heb gehad met de klantenservice is de volgende eis van KPN
“c. Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat het slecht werkt”
begrijpelijke eis. Echter wanneer KPN na controle constateert dat dit zo is krijg je een rekening van €552. De mogelijkheid de 13 terug te sturen en de 11 retour te krijgen wordt dan niet geboden. Dit is dus wel een heel eenzijdige eis. KPN kan hierdoor immers in essentie iedere telefoon afkeuren en 552 in rekening brengen door te zeggen dat het toestel is beschadigd en slecht werkt. Als klant kun je je hier dan niet meer tegen verdedigen. Ik vind dat KPN in dat geval ook de mogelijkheid moet geven dat de 13 retour wordt gestuurd.
Ik denk persoonlijk dat de soep dan niet zo heet gegeten gaat worden maar ik zal je feedback daarover ook even doorzetten Bob. Dank in ieder geval voor de uitgebreide terugkoppeling op dit proces. Dat is voor ons enorm waardevol.
Waar ik ook een flinke discussie over heb gehad met de klantenservice is de volgende eis van KPN
begrijpelijke eis. Echter wanneer KPN na controle constateert dat dit zo is krijg je een rekening van €552. De mogelijkheid de 13 terug te sturen en de 11 retour te krijgen wordt dan niet geboden. Dit is dus wel een heel eenzijdige eis. KPN kan hierdoor immers in essentie iedere telefoon afkeuren en 552 in rekening brengen door te zeggen dat het toestel is beschadigd en slecht werkt. Als klant kun je je hier dan niet meer tegen verdedigen. Ik vind dat KPN in dat geval ook de mogelijkheid moet geven dat de 13 retour wordt gestuurd.
Wanneer heb je die mail gehad?
Kan je de tekst van die mail (zonder je persoonlijke gegevens uiteraard) hier eens inkopieren?
Als de soep dan niet zo heet wordt gegeven waarom weigert KPN dan de optie te bieden dat je in dat geval de 13 terug kan sturen en de 11 terug krijgt? Dan is het probleem immers opgelost. Klantenservice geeft aan dat dit de voorwaarde is en dat er niet aan kan worden getornd. Gezien de hele situatie en alle frustraties die het heeft gebracht vind ik dit vanuit mijn perspectief geen rare vraag en ik snap niet dat KPN hier niet mee akkoord wil gaan. Ik ben als zeer trouwe klant (meer dan 10 jaar, ik weet niet eens meer hoe lang, mijn eerste telefoon was een hi) door dit gedoe weg gejaagd en in essentie is het een oplossing waardoor ik wellicht in de toekomst weer kan terug keren
Gewoon een vraag @Bob1972 is het toestel beschadigd dan dat je bang bent hiervoor?
Wanneer heb je die mail gehad?
Kan je de tekst van die mail (zonder je persoonlijke gegevens uiteraard) hier eens inkopieren?
Gisteren om 17:00. Tekst van de mail:
Beste meneer,
Om jou sneller te helpen, mag je je iPhone 11 van 06 omruilen voor een iPhone 13. Ook krijg je geld terug van ons.
Waarom het toestel vervangen?
Het probleem met de verbinding is ingewikkeld en we weten nog steeds niet precies wat de oorzaak is. Daarom hebben we een andere oplossing. Je krijgt een nieuw toestel en levert je iPhone 11 in. Dit nieuwe toestel is dan van helemaal van jou. Zo ben je weer goed bereikbaar.
Hoe het werkt
We gaan je iPhone 11 omruilen voor een nieuwe en vergelijkbaar iPhone. Helemaal op onze kosten. Volg de stappen hieronder.
Klik op de knop 'vervang mijn toestel'
Vul je gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden
Check je mail voor een bevestiging
Binnen 4 weken krijg je een vervangend toestel
Stuur je iPhone 11 naar ons op
Let op! Deze link is geldt alleen voor 06.
Vervang toestel
Je krijgt ook geld terug
We betalen je abonnementskosten terug vanaf 23 mei 2024. Of vanaf de datum dat je abonnement in is gegaan. Deze vergoeding loopt tot de dag dat je deze e-mail hebt ontvangen met de oplossing. Binnen 4 weken staat het geld op je rekening. Hier krijg je een extra factuur voor. Je hoeft niks voor te doen.
Sorry dat het zo lang duurde
We snappen dat dit vervelend voor je was. We doen er alles aan om dit in de toekomst te voorkomen. Heb je verder nog vragen? Bel ons dan op 0800-0402.
de voorwaarden:
I. Op het moment dat de klant bij KPN een klacht heeft gemeld, was deze een KPN Mobiel klant bij KPN (consument of Klein Zakelijk)
II. De klant is nog in het bezit van de iPhone 11. De iPhone 11 moet aan de volgende eisen voldoen:
a. Het toestel moet aangaan
b. Het touchscreen moet volledig werken
c. Het toestel mag niet zo beschadigd zijn dat het slecht werkt
d. Het IMEI nummer van de iPhone 11 is gelijk aan het IMEI nummer dat wij hebben
e. De ‘Zoek mijn iPhone’ functie is uitgezet bij terugsturen
III. Als het toestel niet voldoet aan de eisen, dan betaalt de klant de kosten voor het nieuwe toestel. Deze kosten zijn 552,-.
IV. De iPhone 11 is binnen de aangegeven termijn van 14 dagen teruggestuurd door de klant naar KPN voor verder onderzoek. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat de klant het vervangende toestel heeft ontvangen.
V. Wanneer het toestel niet- of te laat wordt teruggestuurd, dan betaalt de klant de kosten voor het nieuwe toestel. Deze kosten zijn eenmalig 552,-
VI. Het verzendbewijs van PostNL wordt minimaal 6 maanden bewaard door de klant. Dit is het bewijs dat het toestel is teruggestuurd
Gewoon een vraag @Bob1972 is het toestel beschadigd dan dat je bang bent hiervoor?
Nee bij mijn weten niet, hij werkt prima (buiten 4g). Ik ben er zuinig op geweest maar het is niet de nieuwste iphone 11 en er zit bijvoorbeeld ook een nieuwe (niet apple) batterij in
Met deze voorwaarde kan KPN zonder onderbouwing iedere teruggestuurde 11 afwijzen. Wanneer dat gebeurt moet je ook de mogelijkheid hebben om van de ruil af te zien. Dat is geen rare vraag.
Nee bij mijn weten niet, hij werkt prima (buiten 4g). Ik ben er zuinig op geweest maar het is niet de nieuwste iphone 11 en er zit bijvoorbeeld ook een nieuwe (niet apple) batterij in
Met deze voorwaarde kan KPN zonder onderbouwing iedere teruggestuurde 11 afwijzen. Wanneer dat gebeurt moet je ook de mogelijkheid hebben om van de ruil af te zien. Dat is geen rare vraag.
Zeker geen rare vraag maar als ik jouw stukje lees over je iPhone dan denk ik niet dat je een probleem hebt?
Maar ik snap je twijfel en bezorgdheid die zou ik ook hebben.
Ik hoop dat ze dit ook op korte termijn eens gaan doen met de iPhone 12 pro….
Ben er zo klaar mee ondertussen….
Ik snap dat je ongerust bent Bob en de omschrijving in de e-mail is ook vrij direct. Ik denk persoonlijk oprecht dat zoals jij jouw toestel omschrijft deze niet zomaar geweigerd gaat worden. Maar een andere definitie dan die in de e-mail staat heb ik niet op dit moment. Ik heb jouw inzichten als feedback doorgezet.
Ik snap dat je ongerust bent Bob en de omschrijving in de e-mail is ook vrij direct. Ik denk persoonlijk oprecht dat zoals jij jouw toestel omschrijft deze niet zomaar geweigerd gaat worden. Maar een andere definitie dan die in de e-mail staat heb ik niet op dit moment. Ik heb jouw inzichten als feedback doorgezet.
Het eventueel weigeren is prima maar dan moet ook de ruimte geboden worden om af te zien van de ruil. Ik snap ook niet waarom KPN die toezegging niet wil doen. Is voor mij echt wel en dingetje.
Het eventueel weigeren is prima maar dan moet ook de ruimte geboden worden om af te zien van de ruil. Ik snap ook niet waarom KPN die toezegging niet wil doen. Is voor mij echt wel en dingetje.
Ik begrijp dat wel en dat een moderator hier zegt ‘zal wel los lopen’ heeft natuurlijk geen enkele waarde.
Persoonlijk denk ik ook dat ze echt de tijd niet hebben om alles grondig te controleren en dat ze dat hebben geschreven om zoveel mogelijk misbruik te voorkomen.
Ik zal het wel aangetekend verzenden en van te voren wat foto’s maken van de iPhone 11 in werkende toestand.
Lijkt erop dat KPN nu zelf ook wel klaar is met de vele telefoontjes en klachten, wellicht dat Radar al contact heeft opgenomen n.a.v. de oproep.
Persoonlijk denk ik ook dat ze echt de tijd niet hebben om alles grondig te controleren en dat ze dat hebben geschreven om zoveel mogelijk misbruik te voorkomen.
Ik zal het wel aangetekend verzenden en van te voren wat foto’s maken van de iPhone 11 in werkende toestand.
Lijkt erop dat KPN nu zelf ook wel klaar is met de vele telefoontjes en klachten, wellicht dat Radar al contact heeft opgenomen n.a.v. de oproep.
Goede tip!
heb de vraag en de voorwaarden ook maar eens voorgelegd bij mijn rechtshulpverzekering. Zou me niet verbazen wanneer je wettelijk in je recht staat om in een degelijke situatie van de omruil af te zien