Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Nogmaals ik twijfel niet over de staat van mijn toestel. Ik vind de voorwaarde principieel onjuist omdat je er als klant geen invloed op hebt.

En dat er tot nog toe in dit forum geen telefoon is afgekeurd is geen argument. 

Goedemiddag! De voorwaarden zijn zodanig dat je zelf een goede inschatting kunt maken of je toestel er doorheen komt of niet. Als je daar verdere vragen over hebt, dan kun je het beste rechtstreeks contact opnemen via 0800-0402."

Fijn dat her voor jullie met iphones is opgelost, nou ja opgelost… wissel de toestellen maar om…

Het issue is een netwerk probleem, en op mijn Xiaomi Redmi Note 13 pro plus 5g is het nu erger als ooit. 

Ondanks de melding bij KPN heb ik nooit meer iets gehoord.

Bizar dat KPN in deze nog zoveel noten op de zang heeft. Al is het toestel niet 100% meer, bij al deze toestellen, is dit probleem reproduceerbaar en kan er bewezen worden dat er zonder KPN sim, geen problemen zijn.

KPN zou na al de 

Bizar dat KPN in deze nog zoveel noten op de zang heeft. Al is het toestel niet 100% meer, bij al deze toestellen, is dit probleem reproduceerbaar en kan er bewezen worden dat er zonder KPN sim, geen problemen zijn.

KPN zou na al de ellende die ze hebben veroorzaakt eens wat minder arrogant mogen zijn maar dat zien ze zelf niet, dat zie je wel aan de reactie hierboven.

Een oplossing zou zijn: een prepaid simkaart kopen (ander netwerk), die in je Iphone 11, je imei filmen en dat je bereik hebt alvorens je Iphone 11 op te sturen. Daarmee geef je ze geen kans om je een hak te zetten.

Arrogant? Nou zeker

Men laat NIETS horen, en bij navragen krijg je een of andere helpdesk medewerker aan de lijn die het normaal vind dat de laatste melding na meer als 2 weken nog niet opgepakt is omdat de doorlooptijd 3-4 weken is.

Eerdere meldingen worden volledig genegeerd.

Maar ondertussen wel een dikke premium prijs vragen voor een abbonnement wat bij de concurent niet meer als 25 euro kost.

Ik ben het gezeik met de v12 en v10a modems nog niet vergeten, een v10 krijgen was geen optie, maar ondertussen bleef het internet wel uitvallen. of de vrije modem keuze MITS je het KPN modem bij problemen terug plaatst.. 

Of een Fritzbox met een extra abbo voor service a 7,50 per maand…...

En compensatie voor de niet werkende verbindingen? vergeet het maar! 

Ik heb een mooi aanbod van Odido liggen en zit nu heel ernstig te overwegen om toch maar eens over te stappen. Het is genoeg geweest.

Doen @Francoix , nu bijna een maand bij Odido en niets geen geëmmer meer met haperende 5G verbindingen. KPN gaat niets voor je doen. Een Samsung met meerdere klachten lachen ze al uit. Laat staan een Xiaomi.

Nogmaals ik twijfel niet over de staat van mijn toestel. Ik vind de voorwaarde principieel onjuist omdat je er als klant geen invloed op hebt.

En dat er tot nog toe in dit forum geen telefoon is afgekeurd is geen argument. 

Goedemiddag! De voorwaarden zijn zodanig dat je zelf een goede inschatting kunt maken of je toestel er doorheen komt of niet. Als je daar verdere vragen over hebt, dan kun je het beste rechtstreeks contact opnemen via 0800-0402."

Het feit dat er maar geen antwoord komt op mijn vraag draagt niet echt bij aan het toch al lage vertrouwen. Niet hier en niet via 0800-0402 (daar krijg ik enkel te horen dat dit niet wordt aangepast, zonder onderbouwing).

Ik probeer het nog eens: Waarom wil KPN niet opnemen dat je kunt afzien van de omruilactie (en de 13 terugsturen) op het moment dat het toestel zou worden afgekeurd. Waarom moet je dan verplicht de 13 afnemen voor 552 euro. Ik stel helemaal niet ter discussie dat de telefoon in een bepaalde staat moet zijn! 

Ik kan daar verder niets aan toevoegen Bob, dit is de afweging die is gemaakt en dit is alle informatie die ik beschikbaar hebt. 

Ik heb een SE2020 en ben naar de KPN winkel gegaan. De man aan de balie vertelde mij dat je de nieuwste iOS versie 18 moest downloaden en dan via instellingen algemeen- zet over of stel opnieuw in- stel opnieuw in- herstel netwerkinstellingen.  en daarna deed hij het weer vlekkeloos.  Ik hoop dat het ook bij jullie helpt.

Aangezien de iPhone niet open te maken is, kan je onmogelijk als consument inschatten of er waterschade is. Het toestel zou waterdicht moeten zijn, maar deze afdichting kan loop ter jaren onbetrouwbaar zijn geworden (de iPhone 11 komt uit 2019).
Nou is die van ons zeker niet in contact geweest met water, dus dit zal wel los lopen.
Verder ben ik het met je eens, op dit feit na.

Tevens denk ik niet dat de voorwaarden juridisch houdbaar zijn in het consumenten recht, iets wat je zelf niet kan controleren en dus alleen kan door een erkent bedrijf, moet KPN de consument altijd de keuze geven om er vanaf te zien.

Het toestel wordt door Reconext op de normale manier nagekeken. De voorwaarden zijn zodanig dat je zelf een goede inschatting kunt maken of jouw toestel er doorheen gaat komen. 

Twijfel je daarover, dan kun je alsnog de keus maken om het toestel op de normale manier ter reparatie aan te bieden.

Hoe gaat deze manier te werk ?

Aangezien de iPhone niet open te maken is, kan je onmogelijk als consument inschatten of er waterschade is. Het toestel zou waterdicht moeten zijn, maar deze afdichting kan loop ter jaren onbetrouwbaar zijn geworden (de iPhone 11 komt uit 2019).
Nou is die van ons zeker niet in contact geweest met water, dus dit zal wel los lopen.
Verder ben ik het met je eens, op dit feit na.

Tevens denk ik niet dat de voorwaarden juridisch houdbaar zijn in het consumenten recht, iets wat je zelf niet kan controleren en dus alleen kan door een erkent bedrijf, moet KPN de consument altijd de keuze geven om er vanaf te zien.

Precies zo zie ik het ook. Vind het wel jammer dat KPN niet inhoudelijk wil ingaan op deze argumenten. Vooralsnog krijg ik een foutmelding bij het aanvragen van de 13 en ben ik nog lang niet aan het terugsturen van de 11 toe…

Ik kreeg een foutmelding bij het invoeren van het IMEI-nummer in het formulier, maar kwam erachter dat ik het IMEI2-nummer moest invoeren. Dat vind je door te “bellen” naar *#06# .

Ik kreeg een foutmelding bij het invoeren van het IMEI-nummer in het formulier, maar kwam erachter dat ik het IMEI2-nummer moest invoeren. Dat vind je door te “bellen” naar *#06# .

Ik heb ze beiden geprobeerd zonder succes.

Dan vrees is dat je toestel niet geregistreerd staat bij KPN, heb je deze uit de kast gehaald of gebruikte je hem al een tijdje ?

Let er ook op dat je de spaties weghaalt bij het invoeren van je imei-nummer!!

Ik ben blij om te lezen dat aan een heleboel mensen deze week een oplossing is aangeboden. Een vriend van mij met een abonnement bij KPN heeft hetzelfde mailtje ontvangen. Zelf heb ik als Youfoneklant deze week ook een bijzondere en gelukkig een positieve ervaring gehad. Ik heb in oktober een overstap naar een andere provider aangevraagd (met ingangsdatum volgend jaar) omdat ik het lange wachten zonder vooruitzicht zat was. Van Youfone kreeg ik alleen het abonnementsgeld terug en in september was er bij de telefonische klantenservice nog niets bekend over een omruilactie. 

Tot mijn grote verbazing ontving ik begin deze week een mail van Youfone waarin stond dat ik eerder heb aangegeven geen gebruik te willen maken van de omruilactie aangeboden door KPN en dat ik (als ik wil) Youfone eerder mag verlaten zonder afkoopsom. Ik was verbouwereerd want ik ben nog nooit door Youfone op de hoogte gesteld van hun omruilactie dus hoe heb ik nee kunnen zeggen tegen iets waarvan ik het bestaan niet eens wist?

Ik heb een mail naar Youfone teruggestuurd dat ik het niet eens was met de gang van zaken en ik ben al binnen een half uur teruggebeld. Voor het eerst sinds eind mei kreeg ik tot mijn grote opluchting een medewerker aan de telefoon met kennis van zaken. De persoon aan de lijn heeft gevonden dat iemand in augustus in hun systeem heeft gezet dat ik geen gebruik wens te maken van de omruilactie terwijl uit hun logs bleek dat ik helemaal niet gebeld ben. Ik heb excuses aangeboden gekregen en ik ben alsnog aangemeld voor de omruilactie, wel nog op de oude voorwaarden dus mijn iPhone 11 ligt momenteel bij Reconext.

Eind goed, al goed gelukkig en wellicht was zonder mijn aangevraagde overstap dit issue nooit boven water gekomen. Dan had ik nog heel lang op het verlangde telefoontje kunnen wachten ;)

@Bob1972 is het inmiddels gelukt? Had je de tip van Kaat2006 ter harte genomen en de vraag van bnh gezien?

Dan vrees is dat je toestel niet geregistreerd staat bij KPN, heb je deze uit de kast gehaald of gebruikte je hem al een tijdje ?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Als het niet lukt, dan zoek ik het graag verder voor je uit. Zet dan even je gegevens (06-nummer en adres) en het imei-nummer in je profiel.

Fijn, @Domi_

@Bob1972 is het inmiddels gelukt? Had je de tip van Kaat2006 ter harte genomen en de vraag van bnh gezien?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Als het niet lukt, dan zoek ik het graag verder voor je uit. Zet dan even je gegevens (06-nummer en adres) en het imei-nummer in je profiel.

Fijn, @Domi_

Het is inmiddels gelukt. Eerder deden beide imei nummers het niet maar inmiddels wel

Hele stomme vraag denk ik, maar ik ben een enorme digibeet. Waar moet ik op letten als ik straks mijn IPhone 11 opstuur? Moet ik de simkaart mee zenden? Nog andere stappen waar ik op moet letten?

Hele stomme vraag denk ik, maar ik ben een enorme digibeet. Waar moet ik op letten als ik straks mijn IPhone 11 opstuur? Moet ik de simkaart mee zenden? Nog andere stappen waar ik op moet letten?

Ik zou sowieso even je data back-uppen naar iCloud, vooraleer je deze eventueel overzet naar je nieuwe iPhone 13. Daarna via de algemene instellingen de iPhone 11 volledig wissen door deze naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dan weet je zeker dat je data veilig is en er geen privè-gegevens door anderen kunnen worden ingezien.

Je simkaart zeker niet meesturen, deze kun je in je iPhone 13 of andere vervangende telefoon gebruiken.

persoonlijk laat ik de iPhone 13 in het plastic totdat ik van KPN een geschreven bevestiging krijg dat mijn iPhone 11 geen beschadigingen bevat die de ontvangst in de weg zitten.
@Remco van KPN @Erik van KPN @Erwin van KPN is er een (gemiddelde) termijn bekend waarin KPN/Reconext de iPhone 11 beoordeelt en hiervan een bevestiging naar de klant stuurt?

zoals hierboven staat ga ik zeker geen €552 betalen voor een telefoon terwijl mijn oude het tot eind mei nog prima deed, en ik daar verder ook nul invloed op heb. Daarom laat ik hem in de originele verpakking opdat ik deze eventueel retour KPN kan sturen in ruil voor mijn oude iPhone 11.  

Je reset de iPhone compleet zodat al je data eraf is en haalt je simkaart eruit. Daarna stuur je hem op.

Ik zou sowieso even je data back-uppen naar iCloud, vooraleer je deze eventueel overzet naar je nieuwe iPhone 13. Daarna via de algemene instellingen de iPhone 11 volledig wissen door deze naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Dan weet je zeker dat je data veilig is en er geen privè-gegevens door anderen kunnen worden ingezien.

Je simkaart zeker niet meesturen, deze kun je in je iPhone 13 of andere vervangende telefoon gebruiken.

persoonlijk laat ik de iPhone 13 in het plastic totdat ik van KPN een geschreven bevestiging krijg dat mijn iPhone 11 geen beschadigingen bevat die de ontvangst in de weg zitten.
@Remco van KPN @Erik van KPN @Erwin van KPN is er een (gemiddelde) termijn bekend waarin KPN/Reconext de iPhone 11 beoordeelt en hiervan een bevestiging naar de klant stuurt?

zoals hierboven staat ga ik zeker geen €552 betalen voor een telefoon terwijl mijn oude het tot eind mei nog prima deed, en ik daar verder ook nul invloed op heb. Daarom laat ik hem in de originele verpakking opdat ik deze eventueel retour KPN kan sturen in ruil voor mijn oude iPhone 11.  

Die optie bieden ze niet, zodra je de telefoon in ontvangst neemt zit je eraan vast. Wat natuurlijk op zich wel vreemd is.

Ik vraag me af of het überhaupt juridisch houdbaar is. Grote kans dat er daarom geen antwoord over komt vanuit KPN op de vragen van forumleden.

En zoals eerder geopperd is het ook goed om video en fotos te maken van je werkende iphone 11

Reageer