Skip to main content

Hoi.

Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.

Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.

Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.

Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.

Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.

Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.

Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.

Steeds minder en minder mensen die op dit forum nieuwe topics plaatsen over dit probleem. Zo te zien krijgen mensen nu eindelijk de beloofde iPhone 13. Erg blij om te zien dat het uiteindelijk toch is gelukt.

KPN kan zo te zien echt wel snel met een oplossing komen als ze willen. Plotseling worden er nu meerdere waves aan emails verstuurd aan mensen die nog een ticket open hadden staan. Bij mij nog wel de vraag waarom dit nu wel kan en niet een aantal maanden geleden? Daar zullen we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen. 

Nog niet iedereen is blij. Ik niet dus.
Ik heb één eerder bericht gestuurd op dit forum   Er zou in juni ticket zijn aangemaakt. Daarna nog 4x gebeld. Steeds bericht het ticket staat er nog. Bel ik op 21/10 nog maar eens: géén ticket! 
Al die tijd geen SMS of mail gehad. Onbegrijpelijk. 
Nu heb ik geluk in die zin dat het 4G probleem veel minder is geworden. 
Toch ben ik er helemaal klaar mee. 

En zoals eerder geopperd is het ook goed om video en fotos te maken van je werkende iphone 11

Slim idee, zorg ervoor dat in de video ook het IMEI nummer zichtbaar is van het toestel.

Steeds minder en minder mensen die op dit forum nieuwe topics plaatsen over dit probleem. Zo te zien krijgen mensen nu eindelijk de beloofde iPhone 13. Erg blij om te zien dat het uiteindelijk toch is gelukt.

KPN kan zo te zien echt wel snel met een oplossing komen als ze willen. Plotseling worden er nu meerdere waves aan emails verstuurd aan mensen die nog een ticket open hadden staan. Bij mij nog wel de vraag waarom dit nu wel kan en niet een aantal maanden geleden? Daar zullen we waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen. 

Dit is alleen doordat de media er op is gedoken'.

Ook is het omwisselen GEEN oplossing voor de problematiek, fijn dat je een nieuwere iphone 13 krijgt… maar het echte probleem bestaat nog. Tal van gebruikers met andere moderne toestellen lopen hier tegen aan.

De iPhone 13 is uit productie dus vrijwel zeker zal kpn de iPhone 13 niet rechtstreeks van Apple geleverd krijgen. Kennelijk is kpn er in geslaagd om ergens een flinke partij iPhone 13’s op de kop te tikken. 

Een échte oplossing is de toestelswap natuurlijk niet. Het is symptoombestrijding omdat het probleem blijft en voorlopig lezen we niet dat er al een oplossing lijkt te zijn voor de SE en de Samsungs.

Dit is alleen doordat de media er op is gedoken'.

Dat vermoed ik ook. Ze zullen in het begin vast wel serieus hebben gekeken waardoor het probleem veroorzaakt werd.

Maar daarna werd de strategie: we laten wat scholieren de klanten aan het lijntje houden en dan waait het wel over.

Maar het waait niet over, komt in de media, Radar gaat zich nu ermee bemoeien…tsja dan moet je iets.

Ik ga ervan uit dat dit de iPhone 13 is. 🎉

Pakket is aangemeld bij PostNL, maar daar nog niet aangekomen. Ik ben benieuwd wanneer het wordt bezorgd.

Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met KPN.

Niemand en echt niemand kan/wil helpen. Al begin augustus een ticket voor 2 telefoons.

Nooit iets gehoord van KPN. Dus nog lang niet iedereen wordt geholpen.

Vanaf april/mei problemen.

Hopelijk wordt het nu eens een keertje snel geregeld 😡

Ik heb gisteren een ander internet abbo afgesloten, en morgen ga ik de telefoons naar andere provider laten porteren. Ik ben de houding helemaal zat, als het werkt is het prima maar als je problemen hebt kan je de ****** krijgen.  en compensatie? ho maar! daar betaal ik geen premium voor

Ik ga ervan uit dat dit de iPhone 13 is. 🎉

Pakket is aangemeld bij PostNL, maar daar nog niet aangekomen. Ik ben benieuwd wanneer het wordt bezorgd.

Wij hebben hem vanmorgen ontvangen.

Ik vanmiddag, als het goed is.

Zojuist ontvangen

Vraagje aan de personen die al de nieuwe IPhone 13 heeft ontvangen. Kregen jullie ook meerdere keren een e-mail met je toestel vervanging is bevestigd? Ik heb nu al 3 keer dezelfde mail binnen?

Vraagje aan de personen die al de nieuwe IPhone 13 heeft ontvangen. Kregen jullie ook meerdere keren een e-mail met je toestel vervanging is bevestigd? Ik heb nu al 3 keer dezelfde mail binnen?

Nee van alles 1 gehad.

Dit heb ik ook gehad. En nog steeds geen bericht vanuit PostNL dat er iets onderweg is. Terwijl ik volgens mij op dezelfde dag bericht heb ontvangen als de anderen die wel al een telefoon ontvangen hebben lees ik nu… Ik begin alweer te twijfelen of het wel goed komt merk ik 

Ik heb geen post-nl bericht gehad, maar wel de telefoon binnen 

Is er iemand die ervaring heeft om de iPhone 13 tegen bijbetaling en/of abo verlenging te upgraden naar een nieuwer model?

Ik heb KPN gebeld en men zegt dat daar niks mee kan. Vanuit duurzaamheidsgedachte vind ik dit echter dubieus. Zij stellen een iPhone 13 voor, fijn dat er een oplossing komt, al valt over de voorwaarden nog wat te twisten. Ik begrijp ook weer dat er geen 8 boekwerken worden gemaakt, maar het werkt niet echt in het voordeel van de klant hoe het nu opgesteld is. 

Ik zou graag de door KPN gehangen waarde aan de iPhone 13, die regulier niet meer op de markt wordt gebracht door Apple, willen verrekenen met aanschaf van een nieuwer toestel, zodat we daar weer langer mee vooruit kunnen en deze langer ondersteund wordt. Uiteraard goed om verschil te betalen, echter zegt KPN dat ze niks kunnen doen daarmee. 

Ik zou graag de door KPN gehangen waarde aan de iPhone 13, die regulier niet meer op de markt wordt gebracht door Apple, willen verrekenen met aanschaf van een nieuwer toestel, zodat we daar weer langer mee vooruit kunnen en deze langer ondersteund wordt. Uiteraard goed om verschil te betalen, echter zegt KPN dat ze niks kunnen doen daarmee. 

KPN koopt ze waarschijnlijk voor de helft in, verder kunnen ze er niks mee dan voor dit soort projecten.
Je hem alleen zelf verkopen en het verschil bijleggen.

Hi @Freakyp, dit is helaas geen optie. 

Wij streven ernaar om het probleem zo zorgvuldig mogelijk op te lossen. Dit houdt in dat we de abonnementskosten vergoeden en een vervangend toestel aanbieden, in dit geval een upgrade naar de iPhone 13. 

Ik kan toch alleen maar hopen dat dit voor jou ook een uitkomst biedt. 

Hier helaas nog geen bericht van verzending na aanmelding een week terug. Maar kan vier weken duren dus ik zal geduld houden…

Sturen jullie de telefoon aangetekend op?

Sturen jullie de telefoon aangetekend op?

Je moet er voor tekenen, officieel ook je ID laten zien maar dat vraagt de bezorger hier nooit.

Is er iemand die ervaring heeft om de iPhone 13 tegen bijbetaling en/of abo verlenging te upgraden naar een nieuwer model?

Ik heb KPN gebeld en men zegt dat daar niks mee kan. Vanuit duurzaamheidsgedachte vind ik dit echter dubieus. Zij stellen een iPhone 13 voor, fijn dat er een oplossing komt, al valt over de voorwaarden nog wat te twisten. Ik begrijp ook weer dat er geen 8 boekwerken worden gemaakt, maar het werkt niet echt in het voordeel van de klant hoe het nu opgesteld is. 

Met alle respect maar van een 11 naar een 13 is een super grote upgrade. En dan nog proberen te pushen naar iets beters. Je kunt hem ook gewoon aanneme er dankbaar voor zijn en de telefoon via marktplaats verkopen. En een nieuwere telefoon zelf aanschaffen. Het gaat er dan niet eens meer om, om normaal 4G te ontvangen maar om zo nieuw mogelijk telefoon te score.

Snap ook niet waarom mensen moeilijk doen. Accepteer die 13 er zit 0 papierwerk in de voorwaarden. Ik heb zelf nu gewoon een 14, aangezien ik de 13 verkocht hebt.

Kan der toch niks anders van maken dat het een redelijk zure reactie is. 
Wie zegt dat ik het niet waardeer? 
Wie heeft het over pushen voor iets beters? 
Wie zegt dat ik niet dankbaar ben?

KPN is een commercieel bedrijf en heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. 
Wanneer je een voorstel krijgt om problemen op te lossen, kan je toch kijken of je dat voorstel voor beide partijen passend kunt maken? Ik vraag niet om een nieuwer toestel voor nop, gewoon een transactie zoals je dat ook doet bij het verlengen van je abo icm een nieuw toestel. 
KPN hangt een waarde aan het toestel, verreken het verschil en je bent klaar. Niet heel ingewikkeld. Ik vind een nieuwer toestel fijner, omdat ik daar langer mee vooruit kan. Niet om het nieuwste toestel te scoren. Een iPhone 13 gaat minder lang mee dan een nieuwer toestel. 
Een iPhone 13 wordt door Apple niet meer geleverd. Ik snap dat KPN iets geregeld heeft met inkoop. Dat lijkt me logisch en verwacht ik ook dat ze dit doen, maar vragen om een andere oplossing tegen dezelfde waarde vind ik niet meer dan normaal. KPN gaat er dan niet op achteruit toch en de klant is weer blij. 

@Freakyp .  Helaas is er in dit proces geen ruimte voor zoiets.  Ik snap je wensen maar we kunnen er helaas geen gehoor aan geven. Ik hoop op je begrip. 

Reageer