Een tijd geleden heb ik via Belsimpel een iPhone 11 gekocht met als provider KPN.
Sinds twee maanden ondervind ik flinke problemen met de iPhone 11. Ik krijg bijna geen verbinding meer met het 4G netwerk. Als ik buiten ben, verbindt mijn telefoon weinig tot niet. Dan moet ik even de vliegtuigstand aan, en vervolgens doet de verbinding het misschien 1 a 2 minuten.
Bij vlagen heb ik bereik, maar meestal niet.
Ik ben in de winkel geweest, heb een medewerker gesproken en heb een nieuwe SIM gekregen. Niets helpt.
Toen kwam ik uit bij een eerder artikel. Dit artikel sluit volledig aan bij wat mijn problemen zijn.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, weet niet meer bij wie ik moet zijn, maar hoop hier eindelijk eens hulp te krijgen.
Want het kan niet de bedoeling zijn dat ik betaal voor een telefoon die niet functioneert buiten de wifi om, lijkt me.
Heel erg bedankt voor uw aandacht en wellicht voor uw hulp.
Bladzijde 73 / 73
Beetje kinderachtig als jij het eerste IMEI nummer doorgeeft dat KPN je niet het tweede wil geven. Maar, nog steeds kom je niet in aanmerking omdat je toestel niet meer aan gaat. Je voldoet simpelweg niet meer aan de voorwaarden. Je zou nog kunnen proberen Apple te bellen, hun kunnen via je serienummer je IMEI 2 achterhalen.
Beetje kinderachtig als jij het eerste IMEI nummer doorgeeft dat KPN je niet het tweede wil geven. Maar, nog steeds kom je niet in aanmerking omdat je toestel niet meer aan gaat. Je voldoet simpelweg niet meer aan de voorwaarden. Je zou nog kunnen proberen Apple te bellen, hun kunnen via je serienummer je IMEI 2 achterhalen.
Telefoon is in augustus werkend naar Reconext gestuurd, maar door verkeerde IMEI nummer weer terug gekregen. Nu wil ik tweede IMEI opzoeken en doet hij het niet meer. via Apple lukt het voor als nog ook niet.
Op dit moment heb ik geen antwoord voor jou @PaulvVl. Ik ga hier intern navraag doen, over hoe we dit voor jou mogelijk kunnen oplossen.
Telefoon is in augustus werkend naar Reconext gestuurd, maar door verkeerde IMEI nummer weer terug gekregen. Nu wil ik tweede IMEI opzoeken en doet hij het niet meer. via Apple lukt het voor als nog ook niet.
Wees alleen niet verbaasd als je dan moet betalen voor het toestel
Inmiddels een maand geleden dat ik mijn iphone heb opgestuurd en de 13 heb ontvangen. Komt er nog eens iets van een bevestiging vanuit KPN? Of staat dit nog steeds op de “planning”…
Hi Bob, ik begrijp dat je het toestel hebt opgestuurd en ook een nieuwe hebt ontvangen. Je ontvangt inderdaad geen bevestiging van ontvangst, je kunt dit echter ook nakijken met de code op je verzendbevestiging. Ik snap uiteraard dat je een bevestiging hiervan wilt. Daar wordt inderdaad nog aan gewerkt, hopelijk ook met terugwerkende kracht.
Hi Bob, ik begrijp dat je het toestel hebt opgestuurd en ook een nieuwe hebt ontvangen. Je ontvangt inderdaad geen bevestiging van ontvangst, je kunt dit echter ook nakijken met de code op je verzendbevestiging. Ik snap uiteraard dat je een bevestiging hiervan wilt. Daar wordt inderdaad nog aan gewerkt, hopelijk ook met terugwerkende kracht.
Zoals al meerdere keren (en door meerderen hier aangegeven) gaat het niet om de bevestiging van ontvangst maar om bevestiging van goedkeuring dat de iphone 11 voldoet. Wanneer KPN namelijk stelt dat ze kosten in rekening brengen wanneer het toestel niet voldoet dan is dit in mijn ogen een vereiste! En ik vind het te bizar voor woorden dat ik die bevestiging nog steeds niet heb gehad.
Op dit moment heb ik geen antwoord voor jou @PaulvVl. Ik ga hier intern navraag doen, over hoe we dit voor jou mogelijk kunnen oplossen.
Hoi Jeroen, heb je nog navraag kunnen doen?
Hoi Jeroen, heb je nog navraag kunnen doen?
Hebben we gedaan, maar nog geen reactie . Ik ga er even voor je achteraan, @PaulvVl
Zoals al meerdere keren (en door meerderen hier aangegeven) gaat het niet om de bevestiging van ontvangst maar om bevestiging van goedkeuring dat de iphone 11 voldoet. Wanneer KPN namelijk stelt dat ze kosten in rekening brengen wanneer het toestel niet voldoet dan is dit in mijn ogen een vereiste! En ik vind het te bizar voor woorden dat ik die bevestiging nog steeds niet heb gehad.
We hebben dit ook nagevraagd, maar nog geen reactie op mogen ontvangen. Ik verwacht heel eerlijk gezegd dat we dit niet met terugwerkende kracht gaan doen, maar alleen bij toekomstige teruggestuurde iPhones. Als dit wel anders is, laat ik het hier weten, @Bob1972.
@PaulvVl ik heb het inmiddels uit kunnen zoeken. Je geeft aan dat je toestel in augustus omgeruild had kunnen worden, maar dat ‘ie toen niet op de lijst stond. Heb jij 'm toen op eigen initiatief naar Reconext gestuurd? Dat wordt mij uit jouw eerdere berichten nog niet helemaal duidelijk. In dat geval is het logisch dat het toestel naar jou geretourneerd is, als het IMEI-nummer bij hen niet bekend was. In dat geval kan ik als uitzondering de onderzoekskosten vergoeden en zal je hierover een privébericht sturen.
Eén van de voorwaarden van het omruilen is dat het toestel dat je instuurt wel moet werken. Je geeft aan dat dat niet het geval is, wat betekent dat we 'm inderdaad alleen tegen kosten in kunnen ruilen. Je gaat dus sowieso de 552 euro betalen in dat geval. Ik snap dat dit zuur is, omdat je 'm in augustus al opgestuurd had. Ik begrijp echter uit jouw verhaal dat het toen niet op de juiste manier gebeurd is, waardoor de juiste stappen op dit moment opnieuw gevolgd moeten worden.
Mocht ik iets verkeerd zien, laat het me dan gerust weten!
@PaulvVl ik heb het inmiddels uit kunnen zoeken. Je geeft aan dat je toestel in augustus omgeruild had kunnen worden, maar dat ‘ie toen niet op de lijst stond. Heb jij 'm toen op eigen initiatief naar Reconext gestuurd? Dat wordt mij uit jouw eerdere berichten nog niet helemaal duidelijk. In dat geval is het logisch dat het toestel naar jou geretourneerd is, als het IMEI-nummer bij hen niet bekend was. In dat geval kan ik als uitzondering de onderzoekskosten vergoeden en zal je hierover een privébericht sturen.
Eén van de voorwaarden van het omruilen is dat het toestel dat je instuurt wel moet werken. Je geeft aan dat dat niet het geval is, wat betekent dat we 'm inderdaad alleen tegen kosten in kunnen ruilen. Je gaat dus sowieso de 552 euro betalen in dat geval. Ik snap dat dit zuur is, omdat je 'm in augustus al opgestuurd had. Ik begrijp echter uit jouw verhaal dat het toen niet op de juiste manier gebeurd is, waardoor de juiste stappen op dit moment opnieuw gevolgd moeten worden.
Mocht ik iets verkeerd zien, laat het me dan gerust weten!
Hoi Marcia,
ik heb in augustus mijn telefoon op advies van de KPN opgestuurd naar Reconext.
Dan heb ik het helder en ga ik er nogmaals achteraan, @PaulvVl. Reactie zal vermoedelijk pas na de feestdagen komen, maar ik houd het in de gaten!
Dan heb ik het helder en ga ik er nogmaals achteraan, @PaulvVl. Reactie zal vermoedelijk pas na de feestdagen komen, maar ik houd het in de gaten!
Hoi Marcia,
Ik heb in de eerste telefoongesprekken waarin ik kenbaar heb gemaakt dat ik problemen met het netwerk had aangegeven dat ik met allebei m’n telefoonnummers problemen had.
@Marcia van KPN @Alex van KPN Onze case is al afgerond vanaf onze kant tenminste, en nu kreeg ik toch ineens dit mailtje:
Volgens mij gaat er wat mis bij de administratie ?
Hmm, dit lijkt inderdaad een administratief foutje te zijn @bnh, aangezien je dit ruim 1,5 maand geleden al gedaan hebt. Je mag dit negeren en wij maken er even melding van!
Hoi Marcia,
Ik heb in de eerste telefoongesprekken waarin ik kenbaar heb gemaakt dat ik problemen met het netwerk had aangegeven dat ik met allebei m’n telefoonnummers problemen had.
@PaulvVl We kunnen helaas niet inzien waarom het toestel vanuit Reconext toentertijd teruggestuurd is. Een vervangend toestel wordt aangeboden, zodat je weer gebruik kunt maken van ons netwerk. Een harde eis is dat het toestel dat ingestuurd wordt, nog werkt. Als deze niet werkt, dan worden er kosten in rekening gebracht. Op het moment dat er nu al een ander toestel wordt gebruikt, kan je al zonder problemen gebruik maken van ons netwerk. In dat geval is een omruil niet nodig. Dat jou iets anders is verteld, vind ik heel erg vervelend. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat er zonder kosten een vervangend toestel bij jou komt.
Hoi Marcia,
@PaulvVl We kunnen helaas niet inzien waarom het toestel vanuit Reconext toentertijd teruggestuurd is. Een vervangend toestel wordt aangeboden, zodat je weer gebruik kunt maken van ons netwerk. Een harde eis is dat het toestel dat ingestuurd wordt, nog werkt. Als deze niet werkt, dan worden er kosten in rekening gebracht. Op het moment dat er nu al een ander toestel wordt gebruikt, kan je al zonder problemen gebruik maken van ons netwerk. In dat geval is een omruil niet nodig. Dat jou iets anders is verteld, vind ik heel erg vervelend. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat er zonder kosten een vervangend toestel bij jou komt.
Het toestel is teruggestuurd omdat het IMEI nummer niet klopte. en ik maak nu gebruik van een ander toestel waardoor ik wel gewoon bereikbaar ben.
Het toestel is teruggestuurd omdat het IMEI nummer niet klopte. en ik maak nu gebruik van een ander toestel waardoor ik wel gewoon bereikbaar ben.
Je voldoet blijkbaar niet meer aan twee voorwaarden.
Je toestel werkt op dit moment niet meer, dus krijg je een rekening van 554 euro (je toestel werkt niet, en kpn kan je imei nummer niet meer controleren dus afkeur voor deze actie en 554 euro betalen).
Je hebt een werkend toestel op je huidige nummer, waardoor je niet meer in aanmerking komt, je krijgt dus sowieso geen toestel meer van KPN en daarom zal de IMEI check ook niet meer werken, omdat deze miet meer is geregisterd voor de omruil actie (wat ik uit @Marcia van KPN haar verhaal begrijp..
Kortom, voor u komt alles te vervallen betreft deze omruilactie.
Na enige tijd weer een vervolg op mijn ervaring met KPN over dit onderwerp. Met 2 abonnementen (zakelijk en privé) gebruikte ik één IPhone 11 (E-Sim en fysieke sim) waarop 20/5/24 netwerkproblemen ontstonden. Eind augustus heb ik deze iPhone 11 kunnen omruilen bij KPN voor een (inmiddels goed werkende) iPhone 13. Begin oktober ontving ik op mijn privé nummer een sms met verontschuldigingen dat het probleem nog niet was opgelost en er nog aan gewerkt werd (?).
Begin november heb ik de zakelijke abonnementskosten voor de periode van netwerkstoring (eind mei tot eind augustus) retour ontvangen. Eind november ontving ik op mijn zakelijk mailadres het bericht dat ik mijn iPhone 11 kan omruilen voor een iPhone 13 (?).
Eind december contact met klantenservice over bovenstaande en gevraagd wanneer ik de abonnementskosten van mijn privé abonnement retour kan verwachten. Advies was om deze vraag per mail te sturen naar afzender mail eind november (campagne@kpn.com). En ook uit te leggen wat de situatie is met 2 nummers en 1 (vervangen) toestel. Gedaan, geen reactie op ontvangen.
Vandaag (4/1/25) via klachtenmodule teruggebeld door KPN. Bleek geen klachtenafdeling, maar klantenservice. Daar werd mij verteld dat ik ‘de oplossing heb geweigerd, dus geen sprake zal zijn van retour abonnementskosten’. ??? Hoe kan ik de oplossing hebben geweigerd wanneer ik met de oplossing (iPhone 13) bel. Dat was deze mevrouw ook niet duidelijk, maar ‘ze kan er niks aan doen’. Actie is een nieuwe ticket aanmaken, (‘op de oude ticket zal u geen kosten terugkrijgen, want er staat dat u heeft geweigerd’). En mededeling dat het circa 21 werkdagen zal duren voordat ik hier reactie op krijg.
Wat een onbegrijpelijke gang van zaken en opeenstapeling van miscommunicatie. @kpn wat kan u hierin voor mij betekenen?
Ik zou dit verhaal even naar campagne@kpn.com mailen, hier op het forum kunnen ze er weinig mee.
Ik zou dit verhaal even naar campagne@kpn.com mailen, hier op het forum kunnen ze er weinig mee.
Hartelijk dank voor jouw reactie. Dit heb ik gedaan en geen reactie ontvangen.
Dat schiet ook niet op @ELW, als je twee abonnementen op hetzelfde problematische toestel problemen had lijkt me dat de tegemoetkoming op beide abonnementen van toepassing is ondanks dat er geen tweede toestel geruild hoeft te worden. Jij en ik begrijpen dit, maar de automatische processen niet. Ik denk dat hierover mailen niet de handigste route is, maar mijn telefonische collega's hierover wel de juiste partij aan moeten kunnen sturen. Dat is inderdaad met het ticket en helaas gaat daar momenteel wat langer overheen.
Dat schiet ook niet op @ELW, als je twee abonnementen op hetzelfde problematische toestel problemen had lijkt me dat de tegemoetkoming op beide abonnementen van toepassing is ondanks dat er geen tweede toestel geruild hoeft te worden. Jij en ik begrijpen dit, maar de automatische processen niet. Ik denk dat hierover mailen niet de handigste route is, maar mijn telefonische collega's hierover wel de juiste partij aan moeten kunnen sturen. Dat is inderdaad met het ticket en helaas gaat daar momenteel wat langer overheen.
Bedankt voor jouw reactie @Thomas van KPN Helaas betekent dit wederom vertraging met als oorzaak het onjuist en zonder mij te informeren sluiten van het eerder nog lopende ticket (door aan te geven dat ik de oplossing niet heb geaccepteerd). Wat mij verbaast is dat deze afsluiting van het eerdere ticket snel en handmatig door een menselijke fout is gebeurd en doorgevoerd. Het terugdraaien hiervan ‘kan’ blijkbaar niet met eenzelfde snelheid. De zich herhalende boodschap vanuit KPN dat wachten nu de beste actie is voor mij als klant werkt na 8 maanden vooral als een rode lap voor een stier. Ook al is het wederom begrijpelijk dat elke individuele KPN medewerker die ik spreek niet de aanstichter of oplosser is van deze grote, versnipperde ellende die gaande is.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.