Skip to main content

Ik had sinds 25 oktober een bestelling uitstaan voor een iPhone 12 Pro Pacific Blue 128GB, inclusief KPN abonnement bij een andere partij. Op 4 december was ik #4 op de lijst, maar afgelopen maandag nog steeds nummer 2. Toen zag ik dat KPN zelf de graphite variant op voorraad heeft en heb ik mijn bestelling geannuleerd en rechtstreeks bij KPN een bestelling geplaatst (nieuw contract). Weliswaar iets duurder en niet de kleur die ik graag wilde, maar ik was het wachten beu.

Proces verliep voorspoedig en gisteren stond de koerier van Reviva voor de deur. De koerier controleerde mijn bankpas en identiteitsbewijs en mompelde dat er iets niet goed was. In het systeem van Reviva waren mijn initialen niet bekend, waardoor de telefoon NIET afgeleverd werd! Ik moest maar contact opnemen met KPN. Dat heb ik direct gedaan, maar zij konden niets doen. Ik krijg binnen 14 dagen mijn geld terug en moet dan maar een nieuwe bestelling plaatsen. Er wordt GEEN contact gezocht met de koerier; er wordt GEEN nieuwe bestelling aangemaakt waarbij de betaling wordt omgehangen; helemaal niets. Complete bestelling inclusief abonnement wordt geannuleerd. Als ik mijn telefoon snel wil hebben, dan moet ik nog maar een keer >€1000,- overmaken. Als ik vervolgens aangeef dat ik dat niet heel klantvriendelijk vindt, wordt de helpdesk geïrriteerd en wordt er geschermd met dat KPN topservice levert en dat men klantexpert is en anders niet bij KPN zou werken. Tot zo ver klantvriendelijkheid….

Naar mijn idee is een expert iemand die op een bepaald vlak veel verstand van zaken heeft. Volgens mij hoef je geen klantexpert te zijn om te begrijpen dat dit geen topservice is. Topservice is dezelfde dag een nieuwe koerier sturen om het probleem op te lossen. Een normale/acceptabele oplossing is zorgen dat er de volgende dag een nieuwe poging gedaan wordt.

Dat er ergens wat mis kan gaan in een proces is logisch, maar dat er dan GEEN ENKELE manier is om hierop in te grijpen is volstrekt belachelijk! Vandaag krijg ik dan doodleuk een mailtje dat de bestelling geannuleerd is omdat zij 2x geprobeerd hebben af te leveren, maar dat dat niet gelukt is :( 

Wees dus niet al te blij als je een SMS krijgt voor aflevering, want het kan alsnog tegenvallen! !!!

Ik ga nog even bedenken of ik nog wel een abonnement bij KPN wil, want als dit de manier is waarop KPN klanten behandelt dan ben ik wellicht beter af als niet-klant.

 

Admin: Reactie afgesplitst van algemeen topic, eigen topic voor je reactie aangemaakt

Blijkbaar heeft een moderator per ongeluk op het verkeerde knopje gedrukt :wink:, want mijn bericht was ineens verwijderd. Maar ik had dit geplaatst:

Ik had sinds 25 oktober een bestelling uitstaan voor een iPhone 12 Pro Pacific Blue 128GB, inclusief KPN abonnement bij een andere partij. Op 4 december was ik #4 op de lijst, maar afgelopen maandag nog nummer 2. Toen zag ik dat KPN zelf de graphite variant op voorraad heeft en heb ik mijn bestelling geannuleerd en rechtstreeks bij KPN een bestelling geplaatst (nieuw contract). Weliswaar iets duurder en niet de kleur die ik graag wilde, maar ik was het wachten beu.

Proces verliep voorspoedig en gisteren stond de koerier van Reviva voor de deur. De koerier controleerde mijn bankpas en identiteitsbewijs en momelde dat er iets niet goed was. In het systeem van Reviva waren mijn initialen niet bekend, waardoor de telefoon NIET afgeleverd werd! Ik moest maar contact opnemen met KPN. Dat heb ik direct gedaan, maar zij konden niets doen. Ik krijg binnen 14 dagen mijn geld terug en moet dan maar een nieuwe bestelling plaatsen. Er wordt GEEN contact gezocht met de koerier; er wordt GEEN nieuwe bestelling aangemaakt waarbij de betaling wordt omgehangen; helemaal niets. Complete bestelling inclusief abonnement wordt geannuleerd. Als ik mijn telefoon snel wil hebben, dan moet ik nog maar een keer >€1.000,- overmaken. Als ik vervolgens aangeef dat ik dat niet heel klantvriendelijk vindt, wordt de helpdesk geïrriteerd en wordt er geschermd met dat KPN topservice levert en dat hij klantexpert is en anders niet bij KPN zou werken. Tot zo ver klantvriendelijkheid….

Naar mijn idee is een expert iemand die op een bepaald vlak veel verstand van zaken heeft. Volgens mij hoef je geen klantexpert te zijn om te begrijpen dat dit geen topservice is. Topservice is dezelfde dag een nieuwe koerier sturen om het probleem op te lossen. Een normale/acceptabele oplossing is zorgen dat er de volgende dag een nieuwe poging gedaan wordt.

Dat er ergens wat mis kan gaan in een proces is logisch, maar dat er dan GEEN ENKELE manier is om hierop in te grijpen is volstrekt belachelijk! Vandaag krijg ik dan doodleuk een mailtje dat de bestelling geannuleerd is omdat zij 2x geprobeerd hebben af te leveren, maar dat dat niet gelukt is :( 

Wees dus niet al te blij als je een SMS krijgt voor aflevering, want het kan alsnog tegenvallen! !!!

Ik ga nog even bedenken of ik nog wel een abonnement bij KPN wil, want als dit de manier is waarop KPN klanten behandelt dan ben ik wellicht beter af als niet-klant.

 

N.B. vandaag nog een mailtje dat mijn abonnement op mijn verzoek is geannuleerd :thinking:

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @goochelaar, ik begrijp dat je ontzettend baalt. 

Jij wilt gewoon je toestel. Koerier mag echter alleen afleveren als alle gegevens kloppen. Helaas is er veel fraude. Dus alles moet kloppend zijn. Als iets niet klopt, neemt hij het toestel weer mee en wordt inderdaad de bestelling geannuleerd. Wanneer deze verwerkt is kan er een nieuwe bestelling geplaatst worden. Dat je hier niet blij mee bent snap ik zeer goed. Ik kan zo dit niet aanpassen, anders had ik dat graag voor je willen doen. Enige wat ik kan zeggen is wachten tot annulering is verwerkt zodat je een nieuwe bestelling kan plaatsen.Â