Skip to main content

Vanmorgen de simkaart van mijn I-phone 8 vervangen. Alles werkt behalve de telefoon. Het menu Instellingen loopt vast als ik toegang wil tot het mobiel netwerk. Betekent dit dat mijn simkaart nog niet is geactiveerd?

Welkom op het forum @Margadant. Zou je kunnen aangeven of je wel gebruik kan maken van 4G internet op je mobiel? Heb je daarnaast je toestel al even helemaal uit en weer aan gezet?


Ik weet niet of ik gebruik kan maken van 4G. Mijn toestel heb ik al vele keren aan- en uitgezet.


Zou je in dat geval je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? In geval van een vervangende simkaart bij een verlenging zou het namelijk voldoende moeten zijn het toestel uit te doen en weer aan te zetten zodra de nieuwe simkaart in het toestel zit. 


Voor de zoveelste keer m’n I-phone 8 uit- en aangezet. Ik krijg telkens het hinderlijke bericht dat het telefoonnummer voor I-Message en FaceTime behouden blijft met een verwijzing naar Berichten in het menu Instellingen. Als ik dat gebruik slaat het menu vast. De telefoon, berichten, FaceTime, etc. doen het niet. Mijn profiel bestaat al vele jaren en is door mij recent meerdere keren bezocht.


@Margadant ik zie dat je een profiel hebt, hierin staat echter nog niet je persoonlijke informatie. Ik zou je willen vragen daar je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in te vullen zodat ik kan zien wat de status is. Overigens kunnen alleen moderators deze gegevens zien als je ze in je profiel zet. Daarnaast klinkt het alsof het te maken zou kunnen hebben met de software en instellingen van de iPhone. Zou je de nieuwe simkaart eventueel kunnen testen in een ander toestel?


Dank voor de reactie. Na telefonisch contact met KPN krijg ik een nieuwe simkaart. Het is inmiddels duidelijk dat het niet aan de software van mijn i-Phone 8 ligt.Â