Skip to main content

Hallo Ik heb vandaag een Esim abonert ik will deze Nr op en ander toestell gebruiken maar ik vind geen QR code

Hi @Gablok ,
Welkom op het forum. Hele goede vraag. 

Nieuwe E -sim installeren
Direct na activatie van het abonnement, bij ontvangst van het toestel of ondertekening overeenkomst sim-only ontvangt je een mail waarmee je een KPN ID kan aanmaken. Hierna kan je de MijnKPN app installeren op het toestel en inloggen met je KPN ID. Vervolgens doorloop je de stappen en is je e-sim geactiveerd.

Laat je weten of dit je geholpen heeft?


Alleen jammer dat de E-sim niet overgenomen word na installatie nieuwe I phone en dat je dus daarna vanaf zondag gezien moet wachten 2 dagen op je fysieke simkaart.

Wil je e- sim instaleren volgens hierboven krijg je namelijk een sms maar als de e-sim niet word overgenomen door je nieuwe i phone dan kan je sturen wat je wil maar ontvangen doe je hem niet.


Hi, I have a new ‘zakelijk’ KPN subsciption with e-sim which is activated by my company. I have the generated QR code but when I try to add a mobile data plan under the

'Settings/Mobile Data/Add Data Plan' with scanning the KPN generated QR code it is asking for a Confirmation Code (bevestigingscode) and even if I fill it with my company provided code the phone is unable to create the Mobile Data plan so it is unable connect to KPN mobile network.
Is anybody experienced this issue?

I have activated the e-SIM (and as it seems de-activated the physical one) and now de e-sim is not showing on my phone anymore (it did not show the phone number). IPhone 12 mini. I’d now like to add it manually via ‘add data plan’ but I am being asked for the QR code from the network provider (KPN) - how can I get it?

 

And no, going to a shop to get a new physical SIM is not an option: I am still in a foreign country for the next 1.5 weeks and at this point not reachable by anyone.

 

Or is there any way to re-activate the physical one so that I can go through the whole process of activating the e-SIM again?

 

Thanks and kind regards!


E-sim eindelijk kunnen activeren dan wordt er naar de QR code gevraagd. In de kpn app is niets te vinden en de code op de brief die bij de geleverde Sim zit werkt niet. Daar zit je dan in Spanje, al 2 weken zonder telefoon. KPN heeft het zo ingewikkeld gemaakt dat de eigen medewerkers het ook niet kunnen oplossen. Ik voel me behoorlijk in de steek gelaten door KPN. Ik heb de e-Sim moeten installeren omdat de normale  Sim niet werkt in Spanje en Frankrijk. Via een nieuwe Sim in een toestel van een vriend in NL kreeg ik de activatiecode van de e-Sim. Daarna alleen nog even het nummer toevoegen via de QR code en je kan weer bellen. Mooi niet dus. Alle werk voor niets en nog niet kunnen bellen!!!! Ik begin nu echt boos te worden