Skip to main content

Een paar maanden geleden een refurbished iPhone abonnement bij KPN afgesloten. Vandaag het 6e defecte toestel retour gestuurd…….echt een aanfluiting.

Scherm tot 2x toe kapot, toestel laat niet op, toestel gaat niet aan, enzovoort. Keer op keer krijg ik een defect toestel kapot toegestuurd. 

Hier een paar "misleidende' citaten van de KNP-website:
• “Deze technische controle wordt uitgevoerd door zowel robots als technische vakmensen. Zo ben jij verzekerd van de allerhoogste kwaliteit refurbished iPhones!”
• “Onze refurbished iPhones zijn voorzien van een A-Grade productconditie. Deze toestellen hebben slechts één tot drie lichte gebruikerssporen. Eventuele gebruikerssporen bevinden zich in de meeste gevallen op de behuizing, zoals kleine krasjes. Met een refurbished iPhone van Forza en KPN heb jij gegarandeerd een goed toestel in handen.”
• “Deze toestellen zijn zorgvuldig gecheckt, gereinigd en waar nodig gerepareerd. Een refurbished iPhone is dus zo goed als nieuw!”

GELOOF HET BOVENSTAANDE NIET!!!!!!!

Het meest beschamende is nog wel dat ik met de klantenservice niet verder kom. Na vele minuten aan de telefoon en een aantal doorschakelingen kom ik dan eindelijk met iemand in contact die me mogelijk kan helpen. Echter, op de vraag of we kunnen komen tot een passende en klantvriendelijke oplossing krijg ik letterlijk het volgende antwoord: "het spijt me, dit behoort niet tot de mogelijkheden". De enige oplossing is meegaan in deze uiterst klantonvriendelijke procedures en het toestel wederom ter reparatie aanbieden. Vanuit KPN ontstaat er maar geen initiatief om te komen tot een oplossing. Zelfs niet na deze, keer op keer, beschamende vertoning. 

Inmiddels zit ik al maanden zonder telefoon waar ik wel voor betaal……...ongelofelijk. 

Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen. Het niet kunnen komen tot een passende oplossing voor deze klantonvriendelijke vertonen is echt een tekortkoming voor een gerenoveerd bedrijf als KPN waar ik al meer dan 20 jaar klant van ben.

Bizar verhaal idd. Een moderater gaat dit voor oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen aan de slag. De wachttijd op een moderater is een dag of twee. 


Beste Joep,

Dit zal dan de vijfde keer zijn dat dit dossier op iemand zijn bureau komt te liggen. Je zult wel begrijpen dat ik er weinig vertrouwen in heb.

Desalniettemin, bedankt voor je snelle reactie.


@S.Zwarts Welkom op het forum. 

Inderdaad bizar dat je al voor de 6e keer een defecte iPhone hebt ontvangen! 

Klopt het dat er ondertussen een klacht ingediend is en dat er contact is geweest met mijn collega's over een oplossing? 

 


Ik heb inderdaad een klacht ingediend en er is meerdere malen contact geweest met jouw collega´s. Een oplossing krijg ik echter niet………….waardeloos.


Geen telefoon, geen compensatie, geen vergoeding, geen tegemoetkoming……..echt niet te geloven. Maandelijks abonnementskosten betalen voor ritjes naar de KPN winkel om een defect toestel in te leveren. Iedereen en elk bedrijf maakt fouten, dit hoort erbij. Echter dienen deze wel opgelost te worden. Tot op het heden lijkt het erop alsof jouw collega´s net doen alsof er niks bijzonders gebeurd. 

Nu zou het moment daar moeten zijn waarop jij, of één van jouw collega´s, zegt: “we gaan diep door het stof, dit verdient niet de schoonheidsprijs maar we gaan het nu voor jou oplossen". 


@S.Zwarts Ik zie het contact met mijn collega's inderdaad terugkomen. 

Ook heb ik contact gehad met de collega die de klacht in behandeling heeft, hij geeft aan dat er uitgezocht wordt wat hier precies (is) gebeurd. 

Vanuit de klacht zal er nog contact opgenomen worden over hoe nu verder! 


@S.Zwarts Klopt het dat mijn collega contact heeft gehad en dat er ondertussen nieuwe afspraken zijn gemaakt? 

Zover ik heb begrepen is er een "nieuw" refurbished toestel onderweg. 


Een week geleden heb ik inderdaad het volgende ‘koude’ bericht gekregen:

U geeft aan dat uw mobiele telefoon 7 keer ter reparatie is aangeboden maar dat er nog steeds problemen zijn. KPN heeft daarom besloten om u een ander refurbished toestel te sturen. Ik begrijp dat uw huidige toestel ter reparatie is aangeboden, indien u deze retour ontvangt kunt u deze behouden”. 

Ik heb mijn oude toestel wederom defect retour gekregen, de garantie zou namelijk verlopen zijn. Ook mooi, een toestel constant defect leveren totdat de garantie is verlopen en het dan gewoon onaangeraakt terug sturen. Misschien goed om eens contact op te nemen met de collega's van de reparatieafdeling. 

In afwachting van een werkend ‘nieuw’ toestel…………...

 


@S.Zwarts Ik zie dat er ondertussen verschillende klachten lopen, en ook dat er opnieuw contact is geweest met mijn collega. 

Erg irritant dat het zo loopt, en ook dat het nieuwe toestel nog niet binnen is. Mijn collega's zijn achter de schermen druk bezig om dit op te lossen. 

Ik zou dan ook willen adviseren verder contact via hun te laten verlopen. 

 


Beste Rutger,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het meer dan 3 weken geleden dat mij een ´werkend´ toestel is toegezegd…………….

Tot op het heden nog niks ontvangen………….

Zou u uw collega´s (die er achter de schermen zo druk mee bezig zijn) kunnen vragen waarom het toestel ook achter de schermen blijft?

Ik zal het verdere contact via hen laten verlopen.

Zes maanden geleden een contract aangegaan, al zes maanden betalen en nog steeds geen oplossing.

U in ieder geval bedankt tot dusver.