Skip to main content

ik ben sinds een paar dagen in België, maar wat ik ook doe, de roaming werkt niet. Hoewel er een ‘R’ in het scherm staat, kan ik totaal geen verbinding krijgen. ik heb een Samsung S9 Edge. 

Hoi @Edwardvan . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat de verbinding niet werkt. Heb je het toestel al even helemaal herstart? Is er misschien iemand in de buurt met een andere mobieltje? Zo ja, zou je jouw SIM kaart daar eens in willen proberen?

Mocht dit allemaal niet baten kun je dan je profiel aanvullen en mij vervolgens hier een seintje geven?


@Erwin_  Ook ik ervaar dit probleem sinds gisteren. Ik ben sinds vorige week in België  mijn data werkte prima tot dat gisteren ochtend plots de verbinding wegviel. Ik zie ook 4G staan maar ik krijg steeds de melding dat er geen connectie gevonden kan worden en of ik mijn data kan aanzetten. Ik heb al meerdere malen mijn simkaart uit het toestel gehaald. Ik heb ook al een aantal keren een netwerk reset gedaan tevergeefs. 


Bedankt voor de toelichting @StellaBA, kun je de simkaart ook eens in een ander toestel testen?

kunnen jullie ook bij de internetinstellingen controleren of je APN op portalmmm.nl staat? En als je deze aanpast daarna ook het toestel nog een keer herstarten?


@Thomas Bedankt voor de tip! Het aanpassen van mijn APN heeft geholpen! Is er een reden waarom deze vanzelf op internet stond? 


Normaal werken deze beide APN's maar om de een of ander reden lijkt de Internet APN momenteel problemen te hebben hoewel het even leek alsof alleen iPhones hier last van hadden.
Fijn dat het weer werkt! Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je me te vinden!


ik heb de instellingen van de APN veranderd via deze instructies, https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-s9-single-sim/tips-tricks/apn-instellingen

 

en nu doet alles het weer. :)

 

Overigens wel handig dat jullie dit ook op de helppagina zetten dan wel bereikbaar zijn, want ik kwam er niet doorheen op de chat. 

 

vr. grt