Skip to main content

Roaming staat op uit. Ik heb net nieuwe Samsung Galaxy A10. Paar keer per dag berichtje Roaming is verbroken met u thuisnetwerk of zoiets. Ik heb gebeld met Samsung. Antwoord resetten netwerk instellingen heb ik gedaan, maar hielp niets. Nu heb ik Roaming aangezet, kan in Nederland geen kwaad lees ik, en heb ik het niet meer gezien tot nu toe.!!

Kan dat?

Hallo @Vissertje47 , roaming heb je alléén buiten NL nodig, binnen Europa heb je dan geen extra kosten, ‘roam like home’.

Dus als je de telefoon in NL gebruikt roaming gewoon uit laten staan.

 


Dat weet ik inmiddels, maar nu ik het op aan hebt staan krijg ik de boodschap niet meer. Vreemd maar waar. Dus als Roaming aan staat kan dat toch geen probleem opleveren in Nederland?


Dat weet ik inmiddels, maar nu ik het op aan hebt staan krijg ik de boodschap niet meer. Vreemd maar waar. Dus als Roaming aan staat kan dat toch geen probleem opleveren in Nederland?

In principe niet, want in NL valt er niets te roamen, of je moet aan de grensstreek wonen, dan kan je telefoon een Belgische of Duitse provider oppikken.

 


Hallo @Vissertje47 Heeft JanD je gerust kunnen stellen? Is alles inmiddels helder? Roaming is niet meer dan de mogelijkheid om in het buitenland te internetten, waarbij je gebruik maakt van het netwerk van een lokale provider. Zo lang je in Nederland bent is er niets aan de hand en in de EU-landen ook niet. Pas als je buiten de EU bent wil je oppassen: dan kunnen er wel extra kosten in rekening worden gebracht. 


Er is in principe niets aan de hand. Ik verbaas me alleen over het feit, dat als ik roaming uit heb staan steeds een melding krijg en als hij aan staat niet.


Reageer