Skip to main content

@Bram_ via een zoekfunctie hier terecht gekomen,  omdat ik dezelfde problemen ervaar. 

Ik heb ook meteen een snelheidscheck gedaan, zou je voor mij ook even kunnen kijken?

 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

Hi @Daniel VDH! Welkom op het forum. Dat moet inderdaad een stukje sneller kunnen. Ik heb een paar vragen om een beetje een beeld te krijgen van de situatie. 

Heb je deze snelheid op alle locaties of op meerdere? En wat geeft de dekkingskaart aan over de plek waar je bent? 

Verder wil ik je ook aanraden te kijken of het uitmaakt als je 5G uit of aan hebt staan

Wat je ook kan doen is voor de zekerheid de APN instellingen even opnieuw doornemen

Laat je hier weten wat daarvan het resultaat is?


Hoi Bram,

Sorry voor de late reactie, nogal een druk leven zullen we maar zeggen.

Ik heb even wat verschillende test gedaan op verschillende locaties m.b.t. de snelheid.

Zie onderstaand de uitkomsten;

 

Locatie Zwijndrecht
​​
Locatie Zwijndrecht
Locatie Hendrik Ido Ambacht
Locatie Rotterdam

 

Tevens onderstaand de dekkingskaarten van de locaties:

 

Ik heb zojuist een test gedaan op zowel 5G als 4G, het wordt er niet beter op, zie onderstaand:

Resultaat op basis van 5G op 17 06 2022

 

Resultaat op basis van 4G op 17 06 2022

 

Tevens heb ik even de APN instellingen opnieuw erin gezet/doorgnomen.

Maar zoals je in onderstand kan zien, maakt het weinig verschil.

Resultaat na opnieuw instellen van APN

 

Zoals je zult begrijpen hoop ik dat dit snel opgelost kan worden. Het toestel was schreeuwend duur, en laat compleet te wensen over. Daarnaast wilde ik perse bij KPN blijven vanwege het goede netwerk, maar daar krijg ik nu ook twijfels over.

Ik zit er serieus over te denken om terug over te gaan naar mijn oude Samsung, maar dat lijkt me niet de bedoeling bij een toestel van 1200 euro. 

Gr Daniel


Hallo @Daniel VDH , heb je ook al eens bij Samsung geïnformeerd of het aan een mankerende update of instelling kan liggen?

Heb je al eens, indien mogelijk, de simkaart van een concurrent geprobeerd  om te testen of het dezelfde resultaten geeft of anderszins?


@Daniel VDH drukte kan iedereen overkomen. Ik denk wel dat het idee van @JanD een goeie is. Als je je profiel invult kan ik voor je kijken of alles aan onze kant goed is. Maar eerlijk gezegd twijfel ik daar niet zo over.

De kans dat het in het toestel ligt lijkt me op dit moment groter dan een probleem met bijvoorbeeld de simkaart.