Skip to main content

Door COVID zit ik al met werk bijna 10 maanden in het buitenland vast. Ik dacht handig min sim naar e-sim te zetten. Volgende de instructies maar de e-sim doet niets. Gelukkig had ik nog mijn oude Sim kaart en die werkte nog. In een telefoon winkel in Qatar vertelde zij mij dat ik alle data plans moest wissen en opnieuw niets installeren. Dat werkte niet en omdat ik mijn fysieke Sim kaart nog in de telefoon had, doet deze het ook niet meer. Nu heb ik dus niets dat werkt wat opnieuw de e-sim vraagt om een sms, die ik niet kan ontvangen omdat mijn fysieke kaart niet meer werkt. Ik heb de kpn Sim in meerdere telefoons gedaan maar geen netwerk. Andere Sims in de telefoon (iPhone 11pro) waar de kpn Sim in zat en die werken allemaal. Enig idee hoe ik of mijn fysieke Sim of mijn e-sim aan de praat kan krijgen? Ik kan niet even langs bij KPN in Nederland. 

Hi @RZII, wat enorm vervelend dat je echt vastzit daar, zeker met deze dagen :slight_frown:

Ik ben bang dat ik het nog vervelender voor je ga maken, de enige manier om dit op te lossen is namelijk om een nieuwe simkaart te versturen naar het adres waarop je abonnement geregistreerd staat. Het gaat soms mis met het activeren van E-sim (in jouw geval wellicht omdat je niet verbonden bent met het KPN netwerk) en als dat gebeurt werkt je gewone simkaart ook niet meer omdat die dan al gedeactiveerd is. We kunnen die niet opnieuw activeren, hoe graag we ook willen.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. het enige dat ik voor je kan doen is direct de opdracht geven om een nieuwe simkaart op te sturen. Heeft iemand de sleutel van je huis? Zo ja, dan kan je die vragen om maandag of dinsdag naar je huis te gaan, je nieuwe simkaart te activeren door hem in een willekeurig toestel te gebruiken (heel even, zodat hij zich kan aanmelden op het netwerk) en daarna je simkaart per post naar jou op te sturen. Ik had graag een snellere/makkelijkere manier gehad maar iets anders dan dit is helaas niet mogelijk :disappointed_relieved:


Beste Maja,

 

dat is helaas jammer. Ik kan in de app ook een nieuwe sim kaart bestellen. Dingen opsturen naar Qatar werkt helaas allemaal niet zo goed. Dan moet ik helaas wachten tot dat ik weer naar Nederland kan komen om het op te lossen. 
 

Hoe dan ook bedankt voor je antwoord. 


Ah, als je het opsturen niet ziet zitten, kan je inderdaad weinig anders doen dan wachten tot je weer naar huis kunt.

Ik hoop voor je dat het einde van dit lage verblijf in Qatar nu toch snel in zicht is :grimacing:  Ondanks de situatie, wel fijne feestdagen gewenst!