Skip to main content

mijn mifi router werkt wel met een prepaid sim, maar niet met een abonnement sim. hoe krijg ik deze wel werkend. Het gaat om een duo sim

Beste @Dice, welkom! De simkaart van het abonnement werkt wel in een ander toestel? In dat geval kunnen we dat uitsluiten. Wil je in het dashboard van de mifi router eens kijken of de APN op ‘internet’ staat? Om wat voor abonnement gaat het trouwens? Een regulier 06-nummer mag tegenwoordig niet meer in een mifi-router. Daar hebben we speciale 097-nummer abonnementen voor. 

 

Belangrijk is ook nog om te vermelden dat bij een duosim het ene apparaat uit moet staan, voordat je het andere apparaat aan zet. Misschien zit het 'm daar nog in? Ik hoor graag van je als het toch nog niet opgelost is zo 🙂.


Hallo Marcia, 

Alvast bedankt voor je reactie,

Het 06-nummer is een regulier abonnement, met een hoog aantal Gb.  Ik ben mij er idd van bewust dat het gebruik van de duo-sim, (die ik speciaal hiervoor het laten omzetten) niet gelijktijdig gebruikt kan worden. Daarom wil ik met de mifi router onderweg, optimaal gebruik maken van het aantal Gig wat ik op dit abonnement heb. 

De prepaid-simkaarten leest de router direct uit en kan gelijk het internet op. 

Bij de normale simkaart blijft het G-vebinding uit staan.


ps.

het is een unlocked aangeschafte mifi router. GLO6P 

waarschijnlijk een ouder model Huawei

 


Lastig! Heb je de mogelijkheid gehad om via een laptop of pc het dashboard van de mifi router te openen? Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is toch dat de APN niet goed staat op het moment dat je er een simkaart met abonnement in plaatst. 


Heb je de boel inmiddels aan de praat gekregen, @Dice? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.


Vandaag binnen: 4Glte wifi modem binnen gekregen, (Dongle Versie) die werkt wel, Heeft ook dezelfde mogelijkheid om met meerdere apparaten verbinding te maken met het wifi netwerk.

in de lijst beschikbare netwerken wordt zowel Wireless Terminal als de SIDD weergegeven. 

Nadeel is nu wel dat ik n usb poort nodig heb. Ik ga nog proberen of ik de instellingen van de mifi router

kan veranderen naar dezelfde apn instelling.. dat blijkt lastig te zijn.

 

 


Guess what??

De mifi router werkt.  bedankt voor dat ene ruggesteuntje, :) 

                                   nu te koop nieuwe 4G lte modem dongel :)


Ha top! Leuk dat je het nog even laat weten 🙂.


👍