Skip to main content

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik heb zojuist mijn eerste smartwatch ontvangen en die kun je natuurlijk via bluetooth verbinden met je telefoon. Maar toch hij zegt mij dat er een simkaart in moet. Nu is mijn vraag. Als ik er een nieuwe simkaart indoe, ben ik mijn oude nummer dan kwijt en krijg ik dat nieuwe nummer van die simkaart of kan ik met mijn oude nummer bellen via de watch?(die simkaart zit nog in mijn telefoon)

Over wat voor smartwatch gaat het als ik vragen mag? 

Je telefoon nummer is gekoppeld aan je simkaart. Als je een simkaart er in doet betekend het niet dat een telefoon nummer “weg is” maar alleen dat het apparaat waar de simkaart in zit toegang krijgt tot het telefoonnummer wat gekoppeld is aan de simkaart. 

Een telefoon nummer is pas echt weg als je een abonnement opzegt zonder het nummer over te nemen naar een andere provider, en zelfs dan valt het nummer nog een tijdje terug te vragen. 

Ik hoop dat dit je angst wegneemt :) 


:)


Over wat voor smartwatch gaat het als ik vragen mag? 

Je telefoon nummer is gekoppeld aan je simkaart. Als je een simkaart er in doet betekend het niet dat een telefoon nummer “weg is” maar alleen dat het apparaat waar de simkaart in zit toegang krijgt tot het telefoonnummer wat gekoppeld is aan de simkaart. 

Een telefoon nummer is pas echt weg als je een abonnement opzegt zonder het nummer over te nemen naar een andere provider, en zelfs dan valt het nummer nog een tijdje terug te vragen. 

Ik hoop dat dit je angst wegneemt :) 

Het gaat over een smartwatch Z60.

Ik kan mijn telefoon verbinden met de watch en kan ook bellen ermee(zonder kaart en met mijn eigen nummer). Maar gebruik te maken van alle dingen die erop staan, moet ik een simkaart erin doen. Nu vroeg ik mij dan dus af, met welke van de twee nummers ik zou gaan bellen(als hij verbonden is met bluetooth)


Bijzonder dat het apparaat een simkaart nodig heeft. Ik heb zelf een Galaxy Watch en dat ding doet het prima zonder simkaart.

Dat gezegd te hebben moet ik je het antwoord schuldig blijven, het ligt er net aan hoe de smartwatch geprogrammeerd is. Ik heb zelfs naar een handleiding gezocht maar de documentatie is op z'n zachts gezegd gebrekkig.

Mijn advies zou zijn om het te testen, bijvoorbeeld via een geleende of prepaid simkaart. Eventueel kan het handmatig uitzetten van de mobiele netwerk verbinding helpen met het forceren van de wenselijke connectie (Als het apparaat het ondersteund). 

Ik hoop dat toevallig iemand mee leest en ook een Z60 heeft die hier eventueel opheldering over kan geven. 

 

 


Beste @Steffie1622, welkom! Het klopt wat Sjors zegt: je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Je hebt 'm via een Chinese webshop? Ik zie daar inderdaad dat er een simkaart in moet/kan. Hoe het verder werkt, durf ik ook niet te zeggen 😞. Je kunt het testen en wellicht is er inderdaad iemand uit de community die de gouden tip voor je heeft!