Skip to main content

Hoi. Sinds een aantal maanden ervaar ik uitval van 4G. Dwz dat als ik ergens onderweg ben of ergens ben (geen wifi) geeft het toestel (iPhone 8 Plus) wel aan 4G te hebben, echter heb ik geen mobiel internet. Netwerkinstellingen al gereset, evenals telefoon. Bijzonder is dat mijn vrouw, ook KPN, iPhone8, dit ook heeft. Beide hadden we eerst Telfort, daar nooit een probleem mee gehad. 

 

Het is ook niet altijd zo. Wel 1 keer per dag. Alleen toestel uit/aanzetten brengt mobiel internet weer terug. Maar dat is natuurlijk geen oplossing. 

Welkom op ons Forum @Woodshopincontrol. En excuses voor het lange wachten. De laatste tijd is het helaas erg druk. Mocht je nog geen contact hebben gezocht via een andere weg, dan help ik je hier graag verder. 

Ik snap dat dagelijks je toestel herstarten geen oplossing is voor dit probleem. Heb je last van het uitvallen van het signaal op een bepaalde plek, of kan dit overal zijn? Je geeft aan dat het vooral onderweg speelt. Maar speelt het ook thuis bijvoorbeeld? 

Mocht je nog niet geholpen zijn, vul dan je forumprofiel aan met beide 06-nummers, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant(en)? Als je dat gedaan hebt mag je hier weer een berichtje sturen. 


Hoi Niek,

Dank voor je bericht. 

Ik heb de gegevens ingevuld.

Verlies aan 4G maakt qua plek niet uit. Ik heb dit zowel in Utrecht stad meegemaakt, Veenendaal etc. Als ik weg ga uit huis lijkt het wel 4G maar heb ik geen internet totdat ik het toestel opnieuw opstart.

Thuis zit ik op de wifi. Mij lijkt het erop (maar ik ben leek) dat er iets mis gaat in de schakeling van wifi naar 4G. Di gebeurt niet alleen van wifi thuis naar 4G maar ook vanaf mijn werk wifi naar huis bv.

 


Misschien heeft het iets met WiFi-assistentie te maken, omdat je aangeeft dat het misgaat met het schakelen van WiFi naar 4G? Kun je deze eens aanzetten als die uitstaat? Omdat dit bij jullie beide speelt acht ik de kans klein dat de fout in de simkaart zit. Dat zou heel toevallig zijn. Ik vermoed dat het ergens bij de toestel- of netwerkinstellingen moet zitten. 

Is het wegvallen van de verbinding direct begonnen na de overstap van Telfort naar KPN? Of een tijdje daarna pas? 

 


Hoi Niek,

De problemen zijn pas na een tijdje begonnen na de ‘overstap’.

De wifi assistentie stond al aan zie ik.


Kun je voor de zekerheid de instellingen eens controleren via onze toestelhulp? Mocht dit goed staan, dan wil ik jullie vragen om de simkaartjes te wisselen van toestel. Houden de problemen dan ook aan? Kunnen jullie dat dan eens een dag/2 dagen testen? Mocht het probleem dan nog steeds spelen, dan moet ik verdere acties ondernemen. Mocht je nog een ander toestel hebben liggen waar de simkaart inpast, dan is dat nog beter. 


Hoi Niek. instellingen gecheckt en ok. Inmiddels heeft mij vrouw sinds vorige week een iPhone 11, en dezelfde verschijnselen...


Goed om te weten. Dan wil ik toch eerst kijken of een simkaartwissel misschien dan toch wel de oplossing is in dit geval. Dan kunnen we dat uitsluiten. Ik heb voor het nummer dat eindigt op *72 een nieuwe simkaart verstuurd. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Het andere nummer is een zakelijk nummer zag ik. Daar kon ik geen wijzigingen in aanbrengen. Mocht de simwissel de oplossing zijn, dan kun je via de zakelijke klantenservice (of de KPN Winkel) een nieuwe simkaart aanvragen voor het andere nummer. 

Helpt een nieuwe simkaart ook niet, dan moet ik een ticket voor jullie aanmaken voor onze technische dienst. Dus laat even weten hoe het straks gaat met de nieuwe simkaart :) 


Ok, dank Niek. Al puzzelend komen we verder! Erik

 


Ik ben even benieuwd hoe het er nu voor staat Erik. Heb je nog een andere simkaart geprobeerd? Of iets anders? 


Dag Niek. Dank voor je bericht, attent. 

 

Ik gebruik sinds een week of twee een iPhone6S. Daar heb ik ook ons geen internet verbinding buiten. Dat is het (zakelijke) nummer 06***

Mijn vrouw heeft sinds enkele weken een iPhone11. Ook zij heeft zeer regelmatig, ondanks nieuwe telefoon en nieuwe sim kaart, uitval van internet op 4G.

 

Dus we zijn nog niet richting ene oplossing gegaan.

 

Erik

Admin: 06-nummer verwijderd ivm privacy

 

 


Bijzonder. In dat geval verwacht ik niet dat het aan de toestellen ligt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wanneer verder het probleem in totaal bij 3 simkaartjes speelt (waarvan 1 nieuwe), dan verwacht ik ook niet dat het daar aan ligt. 

Gebeurt het ook wanneer je niet overschakelt van WiFi naar 4G, maar gewoon al met 4G verbonden bent? Dus dat de verbinding dan plots wegvalt? Zowel voor jou als je vriendin? Of is het echt alleen bij het overschakelen van WiFi naar 4G en andersom? 


Dag Niek. Het lijkt er op dat je dan weggaat uit huis, dan over kan gaan op 4G, maar net zo goed niet. En als je al wel 4G hebt, wil deze ook gewoon wegvallen, ongeacht locatie. Bizar toch.

 

 


Ja, ik vind het ook vrij bijzonder. Er moet ergens een fout zitten en die moeten we gaan ontdekken. Ik heb daarom voor jullie een ticket aangemaakt voor onze technische dienst. Zij gaan dit bekijken en oppakken. Officieel is de doorlooptijd van dit ticket 10 werkdagen. Maar het zou kunnen dat dit iets sneller wordt of iets langer duurt. Ik weet niet precies hoe druk ze het nu hebben. Als het goed is nemen ze contact met jullie op wanneer het zover is, mocht dat nodig zijn. 

Hoe dan ook, we zullen even moeten afwachten nu. Meer kan ik er niet van maken. 


Reageer