Skip to main content

Hier dus ook… sinds gisterochtend al geen bereik meer in Dinxperlo. Eerst werkzaamheden en daarna ahum storing... in het hele dorp geen bereik. Jongens, dit kan niet. We zouden mogelijk langzamer internet ervaren… niet totale uitval. En dat ene streepje bereik is ook onzin natuurlijk. Wat gaan we hier aan doen? Wat is ‘even duren’? Gisteren kon ik nog begrijpen, maar als je na het ontvangen van 2 ‘de storing is verholpen’-smsjes om 07.47u vanochtend nog steeds geen bereik hebt… dan klopt er iets niet. Waarom geen transparantie? Problemen na werkzaamheden?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

En ja… herstel netwerkinstellingen, opnieuw aanzetten, allemaal al geprobeerd. Klantenservice heb je ook niets aan. Standaard geneuzel en alles daarbuiten… alsof men water ziet branden. Na 20 minuten in de wacht (men ging netwerkinstellingen nakijken) was men het zat denk ik… de vaste telefoon zei tuut tuut tuut tuut.

De mast staat hier nog geen 300 meter vandaan. 291 meter om precies te zijn. Altijd vol bereik. Binnen, buiten… overal. Het is nu net of deze mast gewoon uit is en de telefoon de dichtstbijzijnde mast pakt, wat resulteert in net 1 streepje ontvangst, maar geen mogelijkheid om te internetten of te bellen.

Ik zal even wat plaatjes toevoegen… te beginnen met de overzichtskaart van de masten hier in de buurt:

 

Vermoedelijk werkt de mast in Dinxperlo niet voldoende waardoor onze telefoons verbinding willen maken met de mast in de Heurne. 

 

 

Ja, werkzaamheden zijn aangekondigd:

Fijn… zal wel meevallen. Gisterochtend helemaal niets meer en dat werd later bevestigd:

 

Ook goed… tijd schoof wel steeds door. Eerst naar 23.15u en uiteindelijk naar 07.15u vanochtend om vervolgens deze ochtend een dubbel smsje te krijgen:

 

 

Tot nu toe is er helemaal niets opgelost.

Iemand die er wel verstand van heeft?


Plots ineens…

 

En steeds maar dat neerbuigende ‘het zal wel aan de klant liggen’-toontje aan de telefoon… kotsmisselijk word je ervan. Maar goed… hopelijk wordt het nu wel opgelost.


@CreativeS . Sorry voor de late reactie. Dit is mosterd na de maaltijd maar er is inderdaad een bekende storing in Dinxperlo.

Helaas worden storingen niet ‘instant’  door ons systeem waargenomen. Soms zijn we ook afhankelijk van meldingen van klanten. 

De storing is nu in ieder geval bij ons in beeld en we hopen morgen de oplossing te hebben. 


Dank voor je reactie @Erwin_ !

Dit was al sinds gisteren… als mensen dit ervaren, dan bellen ze toch? Ik kan mij niet voorstellen dat een half dorp (spreekwoordelijk) sinds gisteren geen tot weinig bereik heeft en er niets bij KPN naar boven komt qua storingen. Hoe hoog is die drempel om van een storing te gaan spreken? Zoals je al zei… beetje mosterd na de maaltijd. Anyway… 10 minuten geleden:

 

Weer vol signaal en internet is “retesnel”. Blij dat het vooralsnog weer terug is.


Goedemorgen!

 

 

Is er weer iets aan de hand? Er kan geen gesprek gevoerd worden. De oude geluiden van een telefoon die verbinding wil maken met een toren herleven hun oude tijden… alleen klinkt het niet zoals het zou moeten. Er is weer eens iets niet goed, maar we hebben ook geen melding gehad over onderhoud of iets dergelijks.


Ik heb hier niks over binnen gekregen, @CreativeS .  Heb je ook signalen van je buren gehad dat het weer mis is? 


Ja, van mijn vader… die woont hier hemelsbreed 500 meter vandaan en verbindt normaal gesproken met zelfde mast en heeft dezelfde problemen. Directe buren zitten bij de roze en rode concurrent. De rest praat ik normaliter ook al niet mee. Maar goed, de vorige keer waren er ook weinig klachten en was het ook daadwerkelijk een storing.


Dus zowel jij als je vader ervaren hetzelfde als toen begin februari? Ik ga voor navragen. 


Juist @Erwin_. Enige verschil is dat er nu 1 streepje is en toen niets.

Uiteraard heb ik netwerkinstellingen al hersteld en dergelijke.


Ik ben voor je aan het navragen.  Helaas geldt hier weer: Des te meer mensen je kunt mobiliseren om hier melding van te maken, des te sneller het bij ons opvalt. 


@CreativeS : hierbij een update:  KPN is weer bezig met de mast. Opnieuw onderhoud omdat er bij het vorige onderhoud toch iets nog niet in orde was. We hopen het vanavond afgerond te hebben!


@Erwin_ … top! Dank je wel voor je reactie. We wachten het rustig af… erkenning is al een pluspunt 😉


Inmiddels is het grotendeels opgelost. Verbinding is niet zo sterk als voorheen. Waar we eerst volle bak hadden, hebben we nu maar 2 of 3 streepjes van de 5. Echter, de situatie is binnen een week gewijzigd waardoor we voor eind april een nieuw huis betrekken - dat kan schijnbaar ontzettend snel gaan als er iets moois op je pad komt - en ik de eventuele perikelen op het oude adres maar voor lief neem en mij richt op de nieuwe situatie 😀


Oh, dat is een leuke wending. Veel plezier van je nieuwe woning! 


Veel plezier van je nieuwe woning! 

Dank je wel @Erwin_ !