Skip to main content

Hallo,

 

Nu pas de tijd gevonden helaas om aan te geven dat we sinds onze verhuizing (van Dordrecht naar Zutphen) 22 juni 2024 gewoon onbereikbaar zijn, voor ouders/familie/instanties.

Compleet geen netwerk, diverse keren telefoons herstarten per dag, als je een gesprek hebt, ineens wordt verbinding verbroken omdat je geen netwerk meer hebt.

Zoals gezegd lopen we hier al een hele tijd tegenaan en kan ik nu pas dit aangeven omdat je zonder telefoon toch op enen andere manier alles moet regelen.

Bellen naar KPN heeft geen nut, tegen de tijd dat iemand opneemt/je te woord staat ben ik al diverse keren netwerk verloren.

Zelfs nieuwe telefoons gekocht en de oude verkocht (dat is balen nu blijkt dat het niet de telefoons waren) met exact hetzelfde probleem, uiteindelijk met moeite en balende kop een gratis simkaart van Vodafone laten komen om te kijken of het aan de woning ligt, na alle andere opties te hebben geprobeerd die je anders toch voorgesteld krijgt omdat KPN ontkende dat er problemen waren… en ja hoor ik ben bereikbaar met Vodafone, echter het is prepaid dus ik ga er niks opzetten om te bellen, dat is gewoon gekkenwerk.

Las net een bericht in het nieuws bij RTL en dacht ik moet nu toch echt die melding maken maar het is onhandig om niet bereikbaar te zijn en eigenlijk niks te kunnen aangezien mijn man regelmatig met spoed ambulance nodig heeft en we geen vaste lijn in huis hebben, dus KPN het is ook levensbedreigend voor mensen.
Leuk dat jullie het probleem erkennen maar dan nog hoe kan dit ineens zo gebeuren?

Onze telefoons zijn nu 2x A55 van Samsung en we hadden 2x S23 van Samsung.
Ik kon het niet eerder melden omdat er andere zaken zijn die ik eerst moet en nog bezig ben om te regelen maar het nu moment van rust is in de hectiek en ik moet afwachten op reacties van anderen.

Maar de compensatie geld voor mensen die klacht hebben neergelegd, wat als je die klacht niet eerder kon neerleggen net zoals ik/wij?
En ga ik dan ook bericht krijgen over de compensatie?
Word ik meegenomen in die cyclus en groep die compensatie kan/gaat krijgen?

Hopelijk gaat dit opgelost worden want dit is onhoudbaar en onacceptabel.

Staat op jouw Samsungs VoLTE voor de simkaart van KPN aan of uit?

Ik neem aan dat je die aan hebt staan.

En kan je met wel via WiFi bellen?


@wjb VoLTE staat aan, uit of aan maakt geen verschil om wel of geen netwerk KPN te hebben.

Verbinding valt weg (net of je ophangt of de andere zijde) tijdens bellen via wifi omdat die blijft proberen KPN netwerk te vinden.
Heb 99,9% van de dag geen netwerk op beide telefoons.
Herstarten van telefoons hele dag door is geen oplossing, hard reset geen oplossing etc


En de tweede vraag?


Verbinding valt weg (net of je ophangt of de andere zijde) tijdens bellen via wifi omdat die blijft proberen KPN netwerk te vinden.


Verbinding valt weg (net of je ophangt of de andere zijde) tijdens bellen via wifi omdat die blijft proberen KPN netwerk te vinden.

Toch niet als je aangegeven hebt dat bellen via wifi de voorkeur heeft?


Speelt dit issue overigens alleen bij jou in Zutphen of ervaar je het ook als je elders bent?


Ik heb dit probleem ook buiten Zutphen, voor de verhuizing hadden we het ook en werd gezegd komt doordat je geen 100% KPN dekking heb waar je woont (voor we naar Zutphen gingen) volgens de technische dienst en daarmee moest ik het doen.
Topic staat hier ergens op het forum, jaar geleden geplaatst over al 3-4 jaar problemen (sinds uitrol 5g) en ik vermoed de start van wat er nu aan de hand is eerlijk gezegd omdat de problemen en klachten 95-100% gelijk zijn aan wat wij al jaren hebben.

Dus toen we verhuisden check gedaan : yes 100% dekking KPN, cool verhuizen gaat dan hebben we hopelijk beter KPN netwerk en zijn onze problemen voorbij, juist toen is bij KPN steeds meer klachten gekomen tijdens de periode van verhuizen over KPN netwerk/internet problemen voor de mobiel.

Of het dan ook onder hetzelfde kopje valt geen idee maar de klachten/problemen komen overeen met wat anderen aangeven en wat wij zelfs al diverse jaren hebben en werd afgedaan met de dekking die KPN had in het woongebied van toen, wat nu geen excuus meer is en kan zijn.


Dus het probleem speelt bij jou al meerdere jaren en op meerdere Samsung toestellen en ook verschillende types.

Zijn de sim kaarten ooit al eens vervangen?


Ja onze simkaarten zijn diverse keren vervangen, ik ben zelfs naar esim overgestapt, terug naar gewone sim en weer naar esim. Probleem blijft bestaan.

Het is voor ons een raadsel, zodra ik Vodafone er in doe is het probleem weg, maar is het een netwerk dat van KPN "huurt” dan werkt het ook niet.

Alleen door nog lopende KPN abonnementen ga ik niet nu al Vodafone abonnement erbij nemen, heb geen geldbron op mijn bank staan lol.


Wat gek dat je zo lang en zo vaak problemen ervaart met het bereik @Chris en Fem. Goed om te zien dat wjb al aan het meedenken is. Maar, met de dingen die jij noemt aan wat er al geprobeerd is verwacht ik niet dat ik hier op dit moment veel aan kan toevoegen. Dus ik zou je toch aanraden om telefonisch contact op te nemen via 0800-0402 (gratis). Want dit klinkt alsof het handig zou zijn dat er een technische melding aangemaakt wordt om hier eens verder naar te kijken. En dat gaat het makkelijkst via de telefoon. 


Zonder bereik en zonder netwerk is bellen en gebeld worden onmogelijk.

 


Je hoeft ons niet per sé te bellen vanaf het nummer waar je een probleem mee ervaart. Je noemt eerder dat het met een Vodafone simkaart wel werkt. Als dat ook jouw simkaart is dan zou je ook daarmee kunnen bellen. Maar, alternatief, we zijn ook via andere social media kanalen (Facebook / X) bereikbaar. Via die weg kan hier ook naar gekeken worden.


Ik heb geen social media.
Vodafone simkaart was een prepaid zonder beltegoed en was om te testen of daarmee wel ontvangst was en te bepalen is het KPN, telefoon of wat anders.

Helaas zijn de geboden opties om een melding te maken geen opties voor ons, social media doen we niet aan, te veel drama en met een zieke partner die inmiddels 24/7 door mij verzorgd wordt, heb ik wel wat beters te doen.

Familie heeft KPN en hetzelfde probleem, vrienden heb ik hier niet en met de buren liever ook niet.
Niemand van ons heeft een vaste telefoon, mijn thuisnetwerk is Ziggo inmiddels na verhuizing en geen KPN, heb alleen nog mobiele abonnementen van KPN dus bellen via wifi met een KPN simkaart blijft die proberen van Ziggo wifi naar KPN mobiel te schakelen ongeacht mijn telefooninstellingen dus verlies ik de verbinding.

Iemand zei ergens anders : waar een wil is, is een weg, soms is de wil er wel maar serieus geen weg door omstandigheden om te voldoen aan de eisen/verzoeken of hoepels om iets gemeld te krijgen.
Jammer dat dan de opties om het gemeld te krijgen en mogelijk recht op compensatie dan zo moeilijk is voor mensen zoals wij die alleen via hier momenteel door de storing kunnen melden en geen enkele andere manier.

Altijd fijn te weten dat compensatie krijgen en iets gemeld krijgen zo moeilijk wordt gemaakt omdat er aannames worden gemaakt door KPN dat je altijd wel 1 van die contact mogelijkheden hebt of gebruik van kan maken : telefoon om te bellen (niet als je 0 netwerk hebt, of social media's… Dat is niet zo.

Bedankt voor niks in dit geval.


Kan je eindelijk bellen, heb je even bereik weigert de persoon van de klantenservice om een ticket aan te maken…
En verlies je de verbinding en kun je geen discussie erover starten en aan dringen om alsnog een ticket aan te laten maken, want conclusie was wel dat dit ook valt onder het "grote probleem wat al bekend is".
Reden weigering : teveel tickets en heeft geen nut want we hebben al zoveel tickets die TD moet bekijken en afhandelen.
Excuse me was het niet als ik eventueel recht op compensatie wilde hebben en in aanmerking wilde komen dat ik een ticket moest hebben?

Ja fout KPN klantenservice werkt niet mee, boren me dus ook een mogelijke vergoeding door me neus.
Ik wil zo graag weg KPN, helaas zitten we tot mei 2025 vast aan onze abonnementen.

Ik heb er nu maar een klacht van gemaakt via KPN webpagina, hopelijk krijg ik reactie daarop (2 klachten ingediend want je moet het per klantnummer aanmaken) want kreeg een KPN nummer dat me belde en niks zei…

1 ding is zeker ik blijf niet als een malle alles proberen en door hoepels springen als een aapje.
Ik heb alles gedaan wat ik kan, zelfs het onmogelijke en dan weigert KPN klantenservice…
Serieus?


Vrijdag 2 augustus gebeld door iemand van de klachtafhandeling n.a.v. de klachten die ik per nummer had neergelegd, zou meldingen voor gemaakt worden en zou met max 15 minuten sms of email krijgen dat TD het ging oppakken…

 

Deze mail/sms hebben we NIET gehad. Twijfel nu of er wel tickets zijn aangemaakt.

Ook kreeg ik te horen dat het alleen om iphones gaat en dat het godsonmogelijk is dat Samsung deze problemen heeft?
Toch na checks gaf persoon aan dat het wel 100% gelijk lijkt te zijn aan de iphones problemen die sinds 2-3 maanden zijn en dat er voor de iphones een oplossing is en compensatie wordt aangeboden.

Sorry ik heb Samsung wat boeit mij dat hele iphone verhaal???
Waarom zou het alleen om iphones gaan als ik hier ook genoeg meldingen zie van Samsung telefoons die hierdoor getroffen zijn?


Waarom worden wij als Samsung eigenaar niet serieus genomen door klantenservice en klachtenafdeling en waarom zijn de tickets niet via sms of email bevestigd zodat we weten dat KPN haar woorden nakomt?

Kan het alsnog nagekeken worden of er tickets zijn aangemaakt voor onze nummers, zo ja prima zou ik graag bevestiging willen, zo nee dan graag alsnog want dit is wel erg veel problemen en dan nog lijkt het niet goed te gaan of beloftes niet nagekomen worden.
 


Vele decennia konden we alleen in huis bellen en verder niets, nu kunnen we in huis alles behalve (verstaanbaar) bellen. Wat is daar nu misgegaan ?
Eerst leggen we overal kabels aan en dan gaan we er naast zitten met zendertje.

Maw een “vaste lijn” ( voip, bellen over internet ) is zo gek nog niet.


Als je zo begint dan kan je het krijgen mevrouw wijsneus:​ 

@Marcia van KPN  als je zo begint :  Als je zo goed weet dat ik een topic heb dan had je ook kunnen lezen dat ik GEEN social media heb en dat dat dus GEEN optie is.

Ook had je dan gezien dat er door KPN moderator(s) 20 dagen GEEN reactie is gekomen op mijn reactie in MIJN topic.
En elke andere reactie die ik erna heb geplaatst.

Wat verwacht je dat ik doe? Wat moet ik doen?
Er wordt mij al 3 maanden beloofd dat er tickets gemaakt worden, en er is geen 1 ticket aangemaakt in die 3 maanden…

Hoe krijg ik een ticket aangemaakt? Wie gaat daar nu werkelijk voor zorgen voor mijn beide nummers die dit probleem hebben?


Zo makkelijk om maar te maken dat ik bij mijn topic moet blijven, net of ik niet ergens anders mag praten over mijn probleem waar ik er ook tegenaan loop. Want dat is wel wat je hiermee zegt zonder het daadwerkelijk met woorden te zeggen.

Mogen we niet eens elkaar vertellen dat andere Samsung eigenaren dit probleem ook heeft, bang voor nog meer compensatie te moeten gaan geven?

Maar ik zal wachten tot iemand van jullie van KPN ooit reageert in MIJN topic want ik praat hier met mensen omdat dit een forum is en omdat jullie NIET reageren op de mijne maar wel op anderen.
Bovendien waarom moet ik op Erik wachten? Ik wacht al lang zat op een reactie nadat hij zijn laatste bericht heeft geplaatst.


Moet ik de klantenservice vertellen dat ze ticket moeten aanmaken? Die laten zich niet vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
Daar begint het probleem : de klantenservice die weigeren een ticket te maken, hoe kan ik dan serieus genomen worden of hulp krijgen of iemand anders?

Blijven herhalen dat we moeten bellen en ticket aanmaken lukt niet wat is daar nu zo moeilijk aan om te begrijpen? Ontelbaar geprobeerd en nog geen tickets maar wel elke keer dezelfde stappen die NIET werken moeten doen om te horen : “sorry we maken geen ticket aan”.

Of er wordt gezegd gaan we doen en er is geen ticket te vinden of het feit dat ik überhaupt ontelbare keren heb gebeld, de keren dat het wel lukte of half lukte…

 

Ik ben verhuisd, ik heb mijn telefoons verkocht en nieuwe gehaald, en nog steeds problemen.

Ja ik ben boos omdat KPN geen bal doet om dit serieus te nemen en op te lossen maar wel 140 euro per maand incasseren voor niet werkende abonnementen

 


Ik vind dat hier heel gauw wat moet gebeuren, dit kan echt niet! Enne 20 dagen vanuit KPN geen antwoord en dan vervolgens terugverwezen worden naar dit topic..? Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar.


@Marcia van KPN 
Je had ook in de tussentijd kunnen lezen in mijn topic in plaats van proberen mij naar mijn topic te sturen (ja tuurlijk want dan kan je me verder negeren) en dus bij zijn met wat er in de tussentijd is gebeurt en (niet) gedaan door KPN en na kunnen kijken zijn er tickets aangemaakt op 2 augustus of ervoor zoals beloofd of niet. En dat dan weer terugkoppelen in mijn topic. EN zorgen/meewerken aan een oplossing dat die tickets geregistreerd komen zonder dat IK moet bellen alweer, want dat probeer ik al 3 maanden, bijna 4. De bal bij mij en anderen neerleggen je moet bellen terwijl dat niet kan/ niet werkt/of geen ticket oplevert heeft dan geen nut en het is aan jullie/KPN om ons nu achterna te komen en oplossing te geven.

Zodra ik weiger te betalen kom ik in de financiele problemen omdat jullie nummer afsluiten, incasso in de nek sturen en je handen in onschuld wassen dat ik fout ben door niet te betalen want van jullie krijg ik geen bewijs zwart op wit dat mijn Samsung en anderen hetzelfde probleem als de iphone hebben en een incassobureau geeft daar geen bal om.
Dus ben ik tegen de muur staat in een hoekje gedrukt om te betalen al krijg ik er geen werkende diensten voor terug.

Zie het staat netjes in mijn topic maar hier reageer je niet.

Ik blijf bij mijn toon, 140 euro per maand Marcia en ik heb geen werkende KPN abonnementen, 140 euro waardoor ik geen andere abonnementen kan afsluiten bij een andere provider waar mijn telefoon wel op werkt.

Ik mag dan een halve KPN klant zijn maar ik ben er wel 1, ik bedoel met halve dat ik niet alles via KPN meer heb lopen, omdat KPN ook al niet kan leveren op mijn nieuwe adres qua internet en tv

Belangrijke vragen:

*Wanneer erkend KPN dat ook andere merken telefoons dit probleem hebben sinds 22-23 mei 2024?

*Wanneer worden wij/ik als Samsung gebruiker serieus genomen dat wij het probleem van de Iphone ook hebben?

*Wanneer wordt de klantenservice goed geinstrueerd om wel tickets aan te maken?

*Want als hun die niet aanmaken zien jullei niet dat er wel een probleem is net als bij iphone gebruikers, maar dan bij android gebruikers met name Samsung telefoons, S24 series, S23 series, diverse A series.

*Wanneer worden er serieus een ticket(s) voor aangemaakt door de klantenservice zonder dat ik/wij weer elke stap opnieuw moet doen, zonder dat ik/wij advies krijg te gaan verhuizen en andere telefoon te kopen?

*Zonder dat ik/wij dus kosten moet maken om te bewijzen dat ik echt een KPN netwerk probleem heb en dan nog geen ticket krijgen?

*Wanneer wordt het ticket aangemaakt voor mij en alle andere KPN klanten (als die er nog fut voor hebben tegen een bierkaai te vechten) welke telefoon ook die het “iphone” probleem hebben?

*Waar blijft onze compensatie sinds 22-23mei 2023 als Android gebruiker?

*Waar blijft de excuses van KPN, gezien hoe hun momenteel en sinds dit probleem is begonnen zich gedraagt naar de KPN klanten toe respectloos en onbeschoft worden behandeld?


Wel bijzonder dat KPN hier nog steeds geen letter heeft geschreven in bijna een maand tijd.. Het kan toch niet zijn dat een klant al maandenlang met 4 abonnementen vrijwel niks kan?


Net klachtenafdeling alweer aan de lijn gehad terwijl ik in de supermarkt sta want tja dat was de enige plek dat ik ontvangst had en dus stond te wachten op mogelijk KPN belletje, (dit doe ik dus elke dag) : “Mevrouw het is een Technische Dienst ticket duurt ongeveer 2 weken dan krijgt U een belletje of smsje met de oplossing, dat moet U afwachten. Wat U vertelt is erg vreemd en heb ik niet eerder van gehoord, ook niet van iphone klachten. Maar ik heb uw klacht nu behandelt en bij deze is Uw klacht afgesloten. Fijne dag nog.”

 

Maar wat ik verder zei maakte niet uit, dat is wat ik kreeg en mee moet doen.

Ik weet het nu ook niet meer.


En inmiddels 1 maand later na laatste bericht van KPN moderator…

Vraag me toch af waarom ik van Marcia in mijn topic moet blijven, blijkbaar moet ik toch mijn mond dicht houden en hopen ze dat ik vanzelf stop.

Newsflash dit gaat door tot het of opgelost is of mei 2025 dan kan ik weg bij KPN.

Maar dit laat wel sterk staaltje KPN zien : we negeren mensen gewoon en dan ben ik onbeschoft als ik er wat van zeg.


Het is niet de bedoeling om je te negeren, maar we kunnen via het forum niets voor je doen hierin. Bij problemen met bereik die niet opgelost worden door de standaardstappen moet dit bij de technische dienst terechtkomen. En dat kan alleen via een technische melding. En daarvoor moet je bij collega's zijn die een op een een gesprek met je voeren. Dat kan dan via de telefoon, of via de privébericht manieren van social media. En als je geen social media hebt, wat natuurlijk een valide keuze is, dan blijft alleen de telefoon over. 

Vanwege de drukte bij de technische dienst is het wel zo dat, als er eenmaal een technische melding is, het even kan duren voor je iets hoort. 


Wow, je doet dus een hele maand over het verzinnen van dit 'zoek-het-uit-antwoord' @Erik van KPN ?

Met een beetje interesse had je gezien dat klant door de klantenservice en technische dienst niet gehoord wordt, tevens vrijwel altijd onbereikbaar is, ook vangt klant bot in de winkel. Jullie als moderatoren kunnen wel degelijk in dit soort situaties tickets aanmaken. Is me een paar weken terug door één van je collega's uitgelegd!

Erik: ga voor die 9+ ervaring en zet een stapje extra voor @Chris en Fem


Vandaag gebeld door de 2e lijn achter 1200 klantenservice, hele discussie aan de telefoon gehad want ik heb 4g/5g uitgezet en daar waren ze niet blij mee, maar dan zijn we nog een beetje bereikbaar met bellen.

Heb nu dus telefoons moeten updaten want we liepen achter in software, jezus je belt op het moment dat er net een update van Samsung komt ik loop er dus 1 achter die vandaag is uitgekomen en dan zeg je dat het daaraan ligt??

Kan ik niks aan doen dat die er nog niet opstaat in de 2 seconden nadat die uitkomt…

Moet alles opnieuw instellen (ik word hier echt kwaad om lijk net een aapje dat circus kunstjes moet doen en herhalen).
En dan de komende paar dagen in de gaten houden, het bereik om gebeld te worden is gelijk 0,0 en mijn internet geeft nog steeds een E aan.

Tja ik weet niet waarom ik alle kunstjes weer opnieuw moet doen, weet je hoe vervelend het is om elke keer je telefoon te moeten resetten en dus letterlijk alle instellingen weer goed te zetten en deels kwijt te zijn omdat Samsung account het update/backup daar van maakt naar de nieuwe instellingen en je dus je oude info ook weer kwijt bent en je letterlijk alles opnieuw moet uitzoeken…


Ik snap niet wat een hard reset voor oplossing is en waarom het lijkt of het wederom onze telefoon is die de schuldige is of het feit dat ik van Samsung naar Samsung info over zet (mag blijkbaar ook niet van KPN, heb mijn backups moeten verwijderen van de man en telefoon uit de hand instellen dus zonder overdracht van info van vorige toestellen… ik ben nu dus alles kwijt wat ik daar had bewaard hierdoor ook prive dingen die ik nog niet had overgezet en dacht daar te kunnen bewaren) en niet KPN netwerk, er wordt erkend er is een probleem maar er wordt geen link gelegd met  dat het bij KPN zit maar eerder dat ik iets fout doe met mijn telefoon.


Zo wordt het voor nu gebracht, zo voelt het alsof het mijn schuld is en ik te dom ben om met een telefoon om te gaan.

 

En ik moet hieraan meewerken anders wou mijnheer mij niet verder helpen.
Dus wordt gedwongen dingen te doen die ik niet wil om mogelijk te achterhalen wat het probleem is, mocht dit niet werken dan wordt het naar de afdeling netwerkbeheerder doorgezet…


Dus doe ik alles nu voor niks en moet ik het daarna nog een keer gaan doen. Want wat ik nu moet doen met protest is elke keer al gedaan en lost niks op.

Ik snap nu heel goed waarom mensen niets meer melden, als je hele tijd dezelfde dingen moet doen bij elk contact dat is frustrerend en unfair.

 

Maandag belt de mijnheer terug om te kijken of het is opgelost want hij denkt van wel…

RIP


Reageer