Skip to main content

Ik heb al weken heel slecht bereik op mijn iphone 12 pro en samsung galaxy s22. Hiervoor naar kpn winkel geweest en beide toestellen kregen een nieuwe simkaart. Meneer gaf aan dat het zou kunnen helpen.

Beide toestellen nog steeds geen stap verder. Buiten soms wel soms geen internet. In een binnen ruimte sowieso geen internet. Thuis zijn beide toestellen maar verbonden aan wifi. 

Beide telefonen hebben zeer slechte bereik. Ook buiten slecht bereik. Soms 1 streep en regelmatig ook helemaal geen bereik. Telefonisch contact leggen gaat heel lastig. Of we zijn niet bereikbaar wanneer gebeld wordt. Of communicatie gaat heel moeizaam door beperkte bereik. Ben er al weken mee bezig. Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden i.p.v. weg te sturen met een nieuwe simkaart.

Dit heb ik sinds paar weken.

Mocht er geen oplossing komen of hulp vanuit kpn, dan maar alles overzetten naar een ander provider.

Misschien heb je hier op de community al gezien dat je niet de enige bent met deze problematiek @MD123456 . Er zijn veel meldingen over de iPhone 11, iPhone 12, SE en Samsung telefoons met bereikbaarheidsproblemen op het mobiele netwerk van kpn.

Naar verluidt komt er een oplossing voor de klanten die deze problemen ervaren met de iPhone 11, wat betreft de iPhone 12 en Samsung is er nog geen nieuws, behalve dat sommige klanten na het aanmaken van een ticket een sms’je ontvangen dat ná oplossing van het probleem, de abonnementskosten worden vergoed. Tot die tijd is het afwachten en in ruil daarvoor de kosten van het abonnement blijven betalen. 

Het advies van kpn in deze is:

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'
  • Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Als je belt om een melding aan te laten maken, geef dan zo veel mogelijk informatie over wat je ervaart, hoe lang al, waar precies en wat je wel en niet al geprobeerd hebt. Zo kan de technische dienst het probleem sneller in kaart brengen. Vanuit de technische dienst wordt je dan ook op hoogte gehouden over je melding. 

@MD123456 Ik zie dat @Berteman je van uitstekend advies heeft voorzien. Mocht er nog geen ticket voor je lopen dan zou ik inderdaad nog even bellen morgen om een ticket te laten aanmaken.


Reageer