Skip to main content

Ik heb vroeger Telfort gehad en nu sinds een tijdje over naar KPN, maar als ik thuis ben, gaat mijn mobiel direct naar de voicemail, de telefoon gaat niet eens over, omdat mensen mij niet te pakken kunnen krijgen, ook als ik aan het bellen bent, valt de verbinding vaak weg. (ik heb 1 streepje)

Hoe is het bereik van KPN op postcode 3211XJ ?

Anders moet ik misschien wel van provider wisselen?

Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor het hele gezin, echt drama dus.

 

 

Dag @EstherGeilvoet Welkom hier op het KPN Forum. Merk je echt een verschil sinds je overstap? Want Telfort ging ook over ons netwerk, dus het zou geen verschil moeten maken. Is er in je huis wellicht iets veranderd, of in je nabije omgeving? Ik denk aan extra isolatie of bebouwing in de buurt? Dat kan ook een rol spelen. 

Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is.

Je kunt gelukkig wel iets doen en dat is bellen via wifi. Ben je daar bekend mee? 


Ik heb een iPhone XS maar hier zit geen functie op voor WiFi bellen!


Volgens mij zit dat er wel op bij dat toestel, @EstherGeilvoet. Check deze pagina met uitleg over bellen via wifi even! 


Hallo bart

Heb ik gedaan, staat geen bellen via WiFi bij 

Â