Skip to main content

Sinds begin dit jaar heb ik problemen met het 4 G netwerk van KPN. Dit geldt speciaal voor het data verkeer. Ik heb een onbeperkt abonnement en ben gewend in onze caravan TV te kijken via mijn iPhone XS gekoppeld aan Apple TV. Dit werkt vaker niet dan wel. Contact gehad met KPN die mij vertelden dat met de laatste Apple update dit probleem verholpen zou zijn. Het lijkt iets beter te zijn maar vaak moet ik eerst een herstel van de netwerk verbinding op mijn iPhone uitvoeren voordat het werkt.

Hoi @Hoelosikditop, welkom op onze community! Ik heb hier niet direct een simpele verklaring of oplossing voor. Is dit op een specifieke locatie? Lukt het TV kijken wél op het toestel zelf?


Op mijn telefoon kan ik wel tv kijken. Het probleem is als ik mijn telefoon (iPhone XS) gebruik om data te streamen naar mijn tablet of Apple TV. Dit heb ik jaren gedaan zonder problemen. Wij reizen met onze caravan door Nederland en overal hetzelfde. Mijn vrouw heeft een iPhone SE met hetzelfde probleem. Wij hebben juist een zwaar data abonnement hiervoor. Klantenservice van KPN zegt dat het probleem is ontstaan met de ombouw naar 5G. De laatste update van Apple zou het probleem oplossen. Het is iets beter maar vaak moet ik netwerkherstel op mijn iPhone uitvoeren om een data verbinding op te bouwen.


Reageer