Skip to main content
In huis is het ontvangst van 4G erg slecht en soms totaal niet. Gesprekken vallen regelmatig weg en vandaag was wel de klapper van de week want mijn vrouw belde iemand echter deze nam niet op en dus voicemail. Maar dan nu de klapper: deze persoon nam wel op, dit heeft zij zelf tegen mijn vrouw verteld, en heeft weer opgehangen omdat er, uiteraard, geen reactie was.



Dit speelt al een behoorlijke tijd en ook al eerder over gebeld met klanten service en deze heeft ons de nieuwste 4G+ sim's opgestuurd. Dit is ongeveer een 3 kwart jaar geleden geregeld.



Met mijn eigen telefoon heb ik dit probleem ook maar wel iets minder erg. Maar het ontvangst houdt niet over. Als ik een keer 3 streepjes ziet dan ben ik blij maar dat is meestal van korte duur.



Zelf heb ik de Samsung Galaxy S8 en mijn vrouw heeft de Samsung Galaxy A70.



Buitenshuis is het ontvangst iets beter maar om nou te spreken van "volle bak", nee totaal niet.

Volgens de dekkingskaart zou het perfect moeten zijn.



Hoe het met andere providers zit weet ik niet maar ik hoor van bezoek die geen kpn hebben geen gemopper over het ontvangst, dan neem ik aan dat wel beter is met de ontvangst.



Ik heb gekeken naar GSM repeaters misschien dat dat helpt. Echter vindt ik de aanbevolen repeaters echt veel te duur(€200 á €400). Er zijn wel goedkopere te koop maar kunnen deze wel met het KPN netwerk?
Hi @Csharp, welkom hier. als particulier mag je geen netwerkrepeater plaatsen. Het Agentschap Telecom controleert hier actief op. En het via ons spelen is iets dat we eigenlijk alleen doen bij (groot)zakelijke klanten die grote gebouwen van betere dekking moeten voorzien.



Als het bereik in huis slecht is, en buiten beter (maar niet "volle bak"), dan is de kans groot dat het huis (bijv. door isolatie) het moeilijk maakt. Als jouw WiFi bereik in huis wel goed is, kan VoWiFi wellicht een oplossing zijn..?
Als eerste, dank voor de reactie. Ga ik zeker proberen.



Maar toch een paar opmerkingen cq suggesties.



Het feit dat je als particulier geen repeater mag plaatsen was mij volledig onbekend. Ik heb collega's en vrienden dit gevraagd en ook zij waren verbaasd dat dit niet mag. Misschien dat KPN hier zijn klanten beter op attendeert? Want het is vrij makkelijk om zo'n apparaat te kopen via chinesevrienden.com(ik ga deze sites hier niet promoten😁 ).



Verder heb ik ontdekt dat ik redelijk in het midden zit tussen 2 cellen en mijn telefoon af en toe swapt tussen deze palen(CELID: 10224493 en 10263757), bron opensignal app. Daar bovenop de isolatie ed denk ik dat de verbinding dan wel krap wordt. Daarbij in de huidige tijd worden huizen stukken beter geïsoleerd, wat dit probleem alleen maar groter maakt. Misschien toch een extra cell? Andere providers hebben wel extra cellen op hoogbouw geplaatst in mijn buurt.



Anyway, enig nadeel van de VoWifi instelling is dat de telefoon, mits instelling voorkeur mobiele netwerk is gezet is, zolang mogelijk probeert om het mobiele netwerk vast te houden. Dus ook deze instelling moet anders, namelijk naar voorkeur wifi. Wat voor consequenties dit heeft op buitenhuis in de buurt van openbare wifi's weet ik niet, hebben jullie hier antwoord op?