Skip to main content
We zijn sinds kort komen wonen in dit postcodegebied (7241TZ) maar zijn binnenshuis onbereikbaar. We moeten echt 10 meter de tuin inlopen om een gesprek te kunnen voeren. Is daar iets aan te doen? We gebruiken diverse nieuwe telefoons (Samsung en Apple) met allemaal hetzelfde euvel.
Hoi Gerben, dat klinkt niet best. Ik heb het bereik op deze locatie gecontroleerd en we verwachten binnenshuis een redelijke verbinding. 3G en 4G op de hoge frequenties (2100Mhz en 1800Mhz) komen niet zo goed door maar op lage frequenties wel. Ik weet niet of het een nieuwbouwhuis betreft, isolatie kan wel veel effect hebben op de bereikbaarheid.



Als de WiFi verbinding wel in orde is kan VoWiFi misschien uitkomst bieden. In dit bericht vind je alle ondersteunde toestellen en hoe je dit inschakelt in het toestel: Mobiel bellen via wifi van KPN. Het kan zijn dat dit al aanstaat en dat dit de oorzaak is van het probleem. Probeer het dan juist eens uit te schakelen. Ik ben benieuwd of dat effect heeft.
Het is een nieuwbouwhuis ja, dus veel staal en weinig signaal :-(



Wifi is nu wel op orde, helaas niet KPN, dat kunnen we hier niet kiezen. Caiway is het geworden; zou den VoWiFi ook moeten/kunnen werken?
Jahoor, maakt niet uit met welke provider. De enige vereiste is dat de telefoon het ondersteunt. Op het linkje hierboven staat een lijst met diverse Apple/Samsung toestellen, hopelijk staan die van jullie er ook tussen.
@Gerben70: Ik ben nog even benieuwd of dit geholpen heeft. Zijn de toestellen geschikt? En kun je nu ook binnenshuis bellen?
@Joran Het werkt soms wel, soms niet. De toestellen zijn wel geschikt maar blijkbaar is dat nog niet heel stabiel. Dus ik probeer nu een wat stabieler netwerk te krijgen thuis. Misschien helpt dat.

Ik wilde eigenlijk een 4G versterker/zender kopen maar begrijp dat dat illegaal is vanwege het uitzenden op die band.
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de wetgeving wat betreft voor 4G versterkers. Ik weet wel dat ze erg prijzig kunnen zijn dus ik hoop dat bellen via WiFi een alternatief kan bieden. Hopelijk helpt het om het WiFi netwerk stabieler te krijgen, laat maar weten!

Reageer