Skip to main content

Ha,

Wij gebruiken privé en zakelijk 2 toestellen van Samsung met onbeperkt bellen van KPN. Eeen A50 en een S8. Sinds een paar dagen vallen op beide toestellen met grote regelmaat de verbindingen weg en / of mensen zijn zeer slecht te verstaan en er moet opnieuw worden gekozen, vaak niet met het gewenste resultaat.

Beiden gebruiken wij de telefoon gedurende deze periode ook zakelijk en dat is soms zeer slecht mogelijk. Op beide toestellen is de verbinding 2 streepjes en soms 3 streepjes. Ik heb niet kunnen constateren hoe de verbinding is op het moment dat de gevoerde gesprekken uitvallen.

Heeft u een mogelijke oorzaak en zoja is er ook een oplossing?

Groet, Mark

Beste @MarkT, welkom terug! Supervervelend, helemaal in deze periode! Ervaar je dit alleen thuis of op meerdere locaties? Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Merk je deze problemen vooral binnenshuis of loop je er ook buitenshuis tegenaan?


Ha Marcia,

Inmiddels contact gehad met een collega van de technische dienst. Hij belde mij en de telefoon verbinding viel meerdere malen uit. Ook kon hij zien dat ondanks dat ik bellen via Wifi heb ingeschakeld als voorkeur, er toch gesprekken plaats vonden via het 4G netwerk. Ik heb soms 3 en meestal 2 streepjes ontvangst, buiten 4 streepjes. Je collega gaf aan dat er met de dichtstbijzijnde antenne werkzaamheden waren om het e.e.a. te verbeteren en die zouden in hoofdzaak worden 4afgerond op 7 april. Daarna zou er alleen nog wat fijn afstelling plaatsvinden.

Inmiddels heb ik onze telefoons op automatisch bellen via het 3G/2G netwerk gezet, heb een prima ontvangst binnenshuis en vooralsnog ook geen uitval.

Op dit moment zijn wij beide zakelijk afhankelijk van onze telefoon en gesprekken zijn via 4G zo goed als onmogelijk. Heb vrijdag 7 keer terug moeten bellen om een gesprek te kunnen afronden.

Je begrijpt dat e.e.a. voor ons absoluut onacceptabel is, maar dat ik gezien de uitleg van je collega zeker bereid ben af te wachten wat er na 7 april gaat gebeuren. Als er dan geen verbetering plaats vindt ga ik kijken welke stappen ik kan ondernemen tegen jullie organisatie. Immers ik krijg niet waar ik voor heb getekend bij het afsluiten van onze abonnementen en wij zijn zakelijk afhankelijk van een goede verbinding. Voor mijn vrouw is dat gedurende huidige crisis, maar ik werk al 10 jaar vanuit huis en heb dit nog nooit meegemaakt. Zolang er mobiele telefonie is vrijwel altijd gebruik gemaakt van KPN en met grote tevredenheid, maar de huidige situatie is belabberd en onacceptabel.

Hopelijk komt er spoedig een oplossing.

Groet Mark

 

 


Jammer om te lezen dat je daar geen sms van hebt ontvangen. Normaliter sturen we die wel bij geplande werkzaamheden. Mocht je in de loop van volgende week geen verbetering merken, trek dan inderdaad even aan de bel. We helpen je er dan graag verder mee. 


ja zal ik doen, dank zover.


Ha Marcia,

E.e.a. zou nu toch beter moeten werken, maar helaas. 4G geeft een hele slechte verbinding en 3G/2G valt ook soms uit tijdens gesprekken en is vaak moeilijk verstaanbaar.

Daarmee wordt voor mij werken bijna onmogelijke. Graag met spoed een oplossing!


Dit is heel erg vervelend.. Ik zie in de samenvatting van het gesprek dat je met mijn collega hebt gehad, dat we een periode van 2 weken aanhouden om het netwerk te finetunen. Dat betekent dat ik in de aankomende twee weken heel weinig voor je kan betekenen ben ik bang. Dat gezegd hebbende: ik ga er wel vanuit dat het in de aankomende dagen beter wordt. Mocht dit niet zo zijn, trek eind van de week in ieder geval opnieuw aan de bel. Dan ga ik het sowieso doorgeven.


Oké ik blijf het uiteraard in de gaten houden en zal het ook melden als er verbetering optreed.

Wel vind ik de situatie waarbij ik eventueel moeten wachten gedurende een periode van 2 weken waarin er wellicht een verbetering optreed, onacceptabel. In het verleden heb ik altijd een redelijke verbinding gehad en die heb ik nu dus niet meer. Om nu 2 weken af te wachten met een mogelijke uitkomst die gelijk is aan de huidige situatie vind ik geen optie. Er moet voor mij een beter uitzicht zijn op een oplossing op zeer korte termijn. M.a.w. er moet zo snel als mogelijk een voor mij aanvaardbare oplossing komen, zodat ik mijn telefoon weer voor mijn werk en inkomen kan gebruiken. Dat kan nu niet en dat betekend dat ik met inkomstenderving te maken heb. Ik wil tegelijkertijd wel eens uitgezocht hebben of jullie daar ook een voorziening voor hebben, of zijn de contracten zodanig dat ik jullie diensten afneem zonder garantie voor kwaliteit en voor eigen risico. Lijkt mij niet!

Graag overleg met jullie juridische afdeling en een passend antwoord en oplossing voor de slechte verbinding.


Ik begrijp zeker dat dit meer dan vervelend is. Een storing of werkzaamheden kunnen echter voorkomen en het is ook mogelijk dat dit wat langer duurt dan iedereen graag zou willen. De enige oplossing die we in zo'n geval kunnen bieden is het bellen via wifi. Verder kan ik er weinig anders aan doen, ben ik bang. Hoe staat het er nu voor? Merk je al verbetering?


Nee merk totaal geen verbetering tot nu toe. Via 4G bellen is nog steeds onmogelijk en 3G/2G geeft wel verbinding die niet uitvalt, maar ik ben vaak voor mensen slecht te verstaan. Mijn telefoons zouden gebruik moeten maken van WiFi, maar ik kan dat niet controleren. Je collega die mij een aantal keren moest bellen om een gesprek af te kunnen ronden, zie info eerder, gaf ook aan dat hij kon zien dat mijn telefoon een aantal keren gebruik maakt van 4G en niet via WiFi. 

Geen idee hoe dat komt en of daar iets aan te doen is. Mijn WiFi is thuis prima, daar hebben andere collega's van de KPN eerder in mijn huis het e.e.a. voor aangepast, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik begrijp dat een storing en werkzaamheden kunnen voorkomen en dat je als organisatie met overmacht hebt te maken, maar gezien de duur en aard van de storing, ben ik van mening dat het niet simpel daarmee is af te doen. Overmacht is tijdelijk en ik heb inmiddels al een paar weken geen of een slechte verbinding en daar zal toch een oplossing voor moeten komen. Graag antwoord op mijn vraag hoe jullie juridisch afdeling hiermee omgaat en ik verwacht een oplossing.


Zoals ik eerder aangegeven hebt, houden we na werkzaamheden een periode van zo'n twee weken in acht. Daar kan ik verder niets anders van maken, ook onze juridische afdeling niet. In de algemene voorwaarden staat dat onderhoud soms nodig is. Dat dit uitermate onhandig is, dat ontken ik zeker niet. 


Oké ik wacht het af. Uiterlijk 21 april zou e.e.a. dan in orde moeten zijn.

Mocht het tussentijds verbeteren, dan laat ik dat weten. Nu op dit moment is het nog steeds zeer slecht, hopelijk veranderd dat de komende week.


Ha Marcia,

Nog steeds een zeer slechte verbinding op beide toestellen, zowel bij uitbellen als gebeld worden valt de verbinding regelmatig weg of zijn wij onverstaanbaar.

De antenne zou nu goed moeten staan, dus ben benieuwd naar jullie reactie en actie.


Ik ga opnieuw een ticket aanmaken voor onze technische dienst. Ontzettend vervelend dat jullie hier nog steeds tegenaan lopen.. Houd je me op de hoogte?


Ik zie dat het inmiddels wel aardig goed lijkt te gaan. Is dat nog steeds zo, @MarkT? Als we nog iets voor je kunnen doen, laat het dan vooral weten.


Ha Marcia,

Ik kan nog niet met  zekerheid zeggen dat het beter gaat. Deze week zijn wij beide niet aan het werk en wordt er vrijwel geen gebruik van de telefoon gemaakt. Maar de gesprekken die gevoerd worden lijken goed te gaan. Volgende week kan ik meer zeggen, ik houd je op de hoogte.