Skip to main content

De dekking is bij ons thuis erg slecht. Dit probleem doet zich al lange tijd voor en op meerdere toestellen en zelfs meerdere providers. Waarschijnlijk komt dit doordat we precies tussen een aantal mobiele mastenĀ  in wonen (die staan vooral aan de randen van ons dorp). Op de dekkingskaart zouden we wel 4G dekking moeten hebben, hetzijĀ op de laagste snelheid (donkergroen).Ā 

Echter in de praktijk is de dekking binnenshuis, met name op de begane grond en eerste verdieping,Ā ronduit zwak en ook regelmatig geheel afwezig. We zijn bij telefoontjes vaak genoodzaakt om bij een raam te gaan staan voor een enigszins stabiele verbinding. De laatste tijd lijkt het echter nog slechter en missen we ook regelmatig (werk) telefoontjes.

Helaas zijn onze toestellen niet geschikt voor bellen via Wi-Fi of 5G, dus dat is ook geen optie zonder gelijk alleĀ toestellen in huis te vervangen.

Ik heb hier via de webchat al contact over gehad en ik zou worden teruggebeld, maar heb tot op heden nog geen telefoontje mogen ontvangen. Maar wellicht heb ik die ook wel gewoon gemist vanwege de slechte dekkingĀ :confounded:

Ā 

Kortom, ik zou willen vragen om alsnog contact op te nemen en te zoeken naar een oplossing, want op deze manier heb ik niet echt het gevoel dat we de dienst krijgen waarvoor we betalen.

Ā 

Hoi @Weef, welkom hier.Ā 

Slecht bereik in huis dus. Mogelijk omdat de masten net niet goed staan, maar ook door goede isolatie of gebruik van materiaal kan ervoor zorgen dat het signaal moeite heeft om het huis binnen te komen. Hier is eigenlijk weinig aan te doen. Meest makkelijke is dan om te gaan bellen via wifi, maar als je toestel het niet ondersteund is dat lastig. Ik begrijp in ieder geval dat na het contact melding is gemaakt bij de Technische Dienst voor verder onderzoek.Ā  Dan is het daar nog even wachten op, dit kan tot wel 2 weken duren. Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat ze hetzelfde gaan zeggen als ik, maar wie weet. Als er melding is gemaakt zal er zeker contact gezocht worden.


Hallo @Bart_Z,

Bedankt voor je reactie. Ik wacht het nog af dan. Door de live chat werd mij overigens verteld dat er binnen twee dagen iemand zou bellen.


Dan is dat niet goed doorgegeven, excuses. Dat is 10 werkdagen. Hoor graag van je als er contact is geweest.Ā