Skip to main content

Beste,

 

Ik schrijf u om een klacht in te dienen over mijn Samsung S24 Plus, die ik drie maanden geleden heb aangeschaft. Ik ervaar een aantal problemen met het apparaat, waaronder:

 

- Tijdens het bellen kan de ontvanger mij niet horen. Dit is een veelvoorkomend probleem en ik heb al contact opgenomen met de KPN-winkel, waar ik een nieuwe simkaart heb gekregen. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

- Het internet lijkt soms niet goed te werken. Dit kan liggen aan de telefoon.

 

 

Ik zou graag willen dat u deze problemen onderzoekt en oplost. 

 

Met vriendelijke groet

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt eorigineel topic]

Staat het eindelijk weer in het nieuws is het helaas alleen over de iphone gebruikers…
Wordt je toch ook niet vrolijk van dat Samsung gebruikers gewoon serieus genegeerd worden die al 4 maanden inmiddels dezelfde problemen hebben (diverse samsung toestellen niet alleen de s24, ook de s23, a55 etc) en er wederom foute informatie bij het nieuws terecht komt waardoor we nog meer genegeerd worden…
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5471936/storing-kpn-netwerk-providers-geld-terug


Ik vrees eerlijk gezegd dat geen enkele Samsung klant naar de media is gestapt. Jouw situatie is denk ik ook anders dan de overige Samsung klanten. De meeste problemen met Samsung, komen omhoog bij het gebruik van 5G. Maar bellen en gebeld worden is geen probleem, ook is het datasignaal onder 4G stabiel. In die zin zou jouw verhaal wel een mooie zijn, om je ook te melden bij de media!


@SWkzx  Heb ik ook gedaan, heb ook gezegd dat ik alleen niet met naam toenaam etc in het nieuws wil wegens bepaalde privacy/privedingen in ons leven.
Het verhaal ligt al sinds eind mei, dus 4 maanden bij rtl nieuws en andere nieuwsdiensten, ik stuur het ze elke week met de updates die ik dan heb (als ik ze heb), maar omdat ik niet herkenbaar(met mijn naam en woonplaats) in het nieuws wil wordt het niet een verhaal voor de nieuwssites want met dit is belangrijk dat ze echte namen etc publiceren zodat KPN erop kan reageren, mag niet met fictieve namen.


Maar ik heb diverse links van Samsung topics die sinds eind mei 2024 aangemaakt zijn doorgestuurd maar betwijfel of de schrijver(s) dit gaan oppakken, maar doe mijn best.

Ik heb meerdere mensen gezien/gelezen op het forum die ook aangeven (heel kort en je kan erover heen lezen) die ook net als ik ook niet kunnen bellen of gebeld worden sinds eind mei plus geen internet of slecht internet, dus een gelijke situatie aan wat ik/wij ervaren.


Ik begin overigens steeds meer het idee te krijgen, dat het een bepaald type zendmast/kanaal is, die problemen geeft. Op een paar specifieke plekken valt het me namelijk op dat de verbinding gegarandeerd stokt, bovenin staat dan 5G met veelal volle 4 streepjes ontvangst, maar internetverbinding is er dan even niet. Ook schakelt het toestel dan in een zeldzaam geval ineens over naar 4G+. Ook valt het me op dat de verbinding de laatste tijd op meer plekken stabiel blijft, met 5G. KPN weet dus waarschijnlijk dondersgoed wat er speelt en wat er moet gebeuren en doet dat stilletjes op de achtergrond. Maar houdt wijselijk haar mond. Nog meer Samsung gebruikers die dit opvalt? 


Allen,

 

Al maandenlang storing mobiel internet, compensatie schiet tekort (rtl.nl)

 

 


Ik begin overigens steeds meer het idee te krijgen, dat het een bepaald type zendmast/kanaal is, die problemen geeft. Op een paar specifieke plekken valt het me namelijk op dat de verbinding gegarandeerd stokt, bovenin staat dan 5G met veelal volle 4 streepjes ontvangst, maar internetverbinding is er dan even niet. Ook schakelt het toestel dan in een zeldzaam geval ineens over naar 4G+. Ook valt het me op dat de verbinding de laatste tijd op meer plekken stabiel blijft, met 5G. KPN weet dus waarschijnlijk dondersgoed wat er speelt en wat er moet gebeuren en doet dat stilletjes op de achtergrond. Maar houdt wijselijk haar mond. Nog meer Samsung gebruikers die dit opvalt? 

Ik heb nu constant 5G aanstaan en die valt nog steeds regelmatig weg maar niet zoveel meer als een paar weken terug. Maar ik ben nog steeds niet teruggebeld of iets door Kpn om te kijken naar een oplossing / vergoeding. 

Misschien kan @Marcia van KPN een update geven over samsung gebruikers met probleem wat lijkt op Iphone. Zie nieuws bericht.


Hi @Jop Rutten, we zouden je graag een soort algemene update geven, maar die is er helaas niet. Mocht er nieuws zijn, dan delen we het met jullie hier. Op dit moment kan ik alleen adviseren om te bellen met onze klantenservice en een ticket aan te laten maken, als je dat nog niet gedaan hebt. Op die manier weet de technische dienst dat 't ook bij jou speelt en kan er ook naar een persoonlijke compensatie gekeken worden.


@Alexandra van KPN,

Je reageert op 1 van de vele klagers op dit forum. De suggestie om een ticket aan te laten maken is door iedereen al opgevolgd. Vraag aan Kpn: Waarom wordt de s24 nog steeds verkocht i.c.m. een kpn abbonement? Als je zoveel mensen laat wachten op een reactie en ondertussen 0 verantwoordelijkheid neemt geeft dit echt te denken.

Ikzelf ben een geschillenzaak gestart om een toereikende compensatie te krijgen. Helaas blijft zelfs in de geschillenzaak een inhoudelijk reactie vanuit KPN uit.

Ik kijk uit naar de bindende uitspraak! 


Hoi @RickBoeli, het lijkt erop dat dit probleem op lang niet elke Samsung S24 (Plus) speelt dus ik vermoed dat het hier ook mee heeft te maken dat dit toestel nog wel te koop is. Daarom het advies voor de mensen die dat nog niet gedaan hebben, te bellen om een ticket aan te laten maken. Vanuit daar gaat onze Technische Dienst dit verder oppakken. 


@Jan van KPN,

Dank voor jouw antwoord. 

Helaas is er sprake van filevorming bij de technische dienst. Een inhoudelijke reactie blijft uit. Mijn wachttijd gaat nu al over de 3 maanden heen.

 

Mijn hoop is daarom op de geschillencommissie gevestigd. Ik vind het jammer dat er geen enkele inhoudelijke reactie volgt. En wil ook geen oplossing van technische aard maar een structurele oplossing.

Ik heb om het probleem opgelost door een nieuw toestel aan te schaffen. Het is nu aan KPN om de kosten van de S24 te compenseren. Wanneer kan ik @Jan van KPN hier een reactie op verwachten? Zie ook mijn geschillenzaak.

 


Inmiddels eindelijk door de technische dienst gebeld. Men gaat de komende 24 uur mijn verbinding loggen en ik moet een logboek aanhouden, hopelijk komt er iets uit.


Inmiddels eindelijk door de technische dienst gebeld. Men gaat de komende 24 uur mijn verbinding loggen en ik moet een logboek aanhouden, hopelijk komt er iets uit.

Ben benieuwd ik wacht nog op een belletje


Ik heb nog geen terugkoppeling van de TD ontvangen. Hopelijk hoor ik snel wat er uit de logging is gekomen. Er is zowel dinsdag als gisteren meermaals een kortere verstoring geweest (+-1 min) in de verbinding. Klapper was dinsdagavond, toen ben ik 5 min lang 'offline’ geweest. Dus er moet in mijn ogen zeker wat uit de logs komen!

Mocht ik wat horen, zal ik dat weer delen in dit topic.


Ik heb nog geen terugkoppeling van de TD ontvangen. Hopelijk hoor ik snel wat er uit de logging is gekomen. Er is zowel dinsdag als gisteren meermaals een kortere verstoring geweest (+-1 min) in de verbinding. Klapper was dinsdagavond, toen ben ik 5 min lang 'offline’ geweest. Dus er moet in mijn ogen zeker wat uit de logs komen!

Mocht ik wat horen, zal ik dat weer delen in dit topic.

Dinsdag viel bij mij de verbinding op 5g voor 10 min weg en na de vliegtuigstand aan uit te zetten viel die na 1 minuut weer weg. Daarna heb ik die weer op 4g gezet


Ik ben ook gebeld door KPN. Hier hebben ze ook 24 uur de verbinding gelogd. Ben benieuwd wat er uitkomt. 


Inmiddels wederom gebeld. Dit keer met de vraag om mijn logboek door te geven… Verder vanuit KPN nog geen uitsluitsel gehad of er iets in de logging te zien was.


Goedendag allen,

Ook ik ervaar het uitvallen van het 5G netwerk. Echter is dit niet in alle plaatsen het geval, ik vaar op een binnenvaartschip en merk dat het op bepaalde plekken helaas wel het geval is, en op sommige juist weer niet. In Duitsland en België ervaar ik geen problemen met het netwerk, wat er dan toch op duidt dat het probleem bij KPN ligt. Belachelijk voor zo'n duur abonnement, en helemaal dat het al maanden duurt voor de meesten!

Ik heb ook een S24+.

 


Ik ben ook gebeld door KPN. Hier hebben ze ook 24 uur de verbinding gelogd. Ben benieuwd wat er uitkomt. 

Heb jij inmiddels al een terugkoppeling met resultaat gehad?


Ik ben ook gebeld door KPN. Hier hebben ze ook 24 uur de verbinding gelogd. Ben benieuwd wat er uitkomt. 

Heb jij inmiddels al een terugkoppeling met resultaat gehad?

Nee, helaas nog niet. 


Mijn ticket/taak/melding is gesloten want ze kregen me niet te pakken.

Zie mijn topic, het is net een soap aan het worden.

Probleem niet opgelost moet weer software update doen (die is er niet dus hoe wil ik die doen) van de TD volgens KPN moderator die erin is gedoken.

En ik vermoed dat de volgende vraag van TD wederom gaat zijn dat ik simkaart weer in andere telefoon moet doen of weer moet vervangen (ze zijn gek wissel hele tijd van esim naar gewone sim en weer terug ben er wel klaar mee).
Maar ondertussen prepaid Vodafone werkt zonder problemen op 4g-5g wat ik op 10 september ook al heb verteld maar ook nergens terug te vinden is.


Toch zegt KPN : het is je telefoon, wat ik moeilijk te geloven vind als Vodafone en Odido wel werken.

Wordt vervolgd maar zal wel eindigen in ik pech en KPN lacht en blijft mijn geld innen.


Chris

 

Ze denken dat wij gek zijn met zijn allen.

Ik heb ook esim en werkt voor geen meter met mijn s24+
Morgen wordt gelukkig mijn nummer over gezet
Doei Kpn


Wederom door de TD teruggebeld. Weinig nieuws: enkel de vraag of ik nog steeds problemen ervaar en waar. Moest de 5G voor 5 min omschakelen naar 4G en maandag belt men terug.. Klinkt niet heel erg veelbelovend, maar okay.. 


Wederom door de TD teruggebeld. Weinig nieuws: enkel de vraag of ik nog steeds problemen ervaar en waar. Moest de 5G voor 5 min omschakelen naar 4G en maandag belt men terug.. Klinkt niet heel erg veelbelovend, maar okay.. 

Hier precies hetzelfde. Ook net gebeld met het verzoek om de telefoon 5 min op 4g te zetten en dan terug naar 5g. Maandag bellen ze terug. 


Wel de terugbel belofte nagekomen. Maar geen centimeter verder.. Er is niets bekend van een oorzaak, geen afwijking in de 24 uurs logging, dus '’het gaat nu verder de organisatie in'’.

 

Ofwel ik weet nu net zoveel als maanden geleden.


Reageer