Skip to main content
Beantwoord

Slechte verbinding iPhone 11 (4G)

  • 22 May 2024
  • 139 reacties
  • 6217 keer bekeken

Hoi, 

 

Sinds kort heb ik zeer slecht bereik met 4G op mijn iPhone 11. Hij maakt niet tot nauwelijks verbinding. Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd toe te passen (https://www.kpn.com/service/ugs/storing-mobiel-internet en VolTE staat ook aan), maar dit lijkt niet te werken. Zodra ik Wifi-verbinding heb, is er niets aan de hand. 

Wat kan ik doen om dit op te lossen? Op deze manier is mijn telefoon niet goed werkbaar. 

 

Ik hoor het graag!

Ik heb nog geen sms ontvangen maar ik hoop wel dat het zich snel oplost dit is best vervelend 


ik ben er zo klaar mee met dat gewacht…. nu al ruim 3,5 maand geen fatsoenlijke verbinding op meerdere nummers, maar intussen wel voor premium KPN betalen. Ik vind dat ik veel geduld heb gehad en ben er nu klaar mee.

Dus ik begin vast met het overstappen met mijn vaste internet & TV contract naar Ziggo, net op de knop gedrukt. En zodra mijn mobiele abonnementen uit contract lopen, zet ik die over naar VF.


Ik kom juist van Ziggo af naar soortgelijk falen…


Heeft iemand al iets gehoord over vergoedingen en/of compensatie?


Het gras bij kpn is allerminst groener @Woub

Wat nu bekend is over een compensatie is dat zij die een ticket hebben laten aanmaken, een sms hebben ontvangen dat zij een compensatie van de abonnementskosten kunnen verwachten nadat de problemen zijn opgelost. Wanneer die opgelost zijn, is allerminst duidelijk, evenmin of iedereen deze sms met de toezegging heeft ontvangen. De communicatie over deze problematiek is zeer ondermaats, echt knudde.

Het enige wat je nu kunt doen, is de klantenservice bellen en en ticket laten aanmaken, eindeloos geduld hebben en je rekeningen blijven betalen. Na het aanmaken van een ticket, wordt je per sms ‘op de hoogte gehouden’ maar het kan even duren, voordat je bericht ontvangt. 

Het bevestigen van de aanmaak van tickets, daar doet kpn niet aan. Dat is te veel gevraagd of te hoog gegrepen.

Als je een snelle oplossing wilt en nog binnen je bedenktermijn van veertien dagen zit, dan is opzeggen de beste manier.


Ik kom juist van Ziggo af naar soortgelijk falen…


Heeft iemand al iets gehoord over vergoedingen en/of compensatie?

Deze brief circuleert, maar het is onduidelijk of deze van KPN is

 

Admin: brief verwijderd


Ik kom juist van Ziggo af naar soortgelijk falen…


Heeft iemand al iets gehoord over vergoedingen en/of compensatie?

Deze brief circuleert, maar het is onduidelijk of deze van KPN is

 

Wat een slechte en onprofessioneel opgezette Q&A, met gebruik van u en je door elkaar. 


Lijkt op een brief voor medewerkers aan de helpdesk. Klanten krijgen enkel een belletje en een mail.


Lijkt op een brief voor medewerkers aan de helpdesk. Klanten krijgen enkel een belletje en een mail.

Precies. Geen bewijs van ticket of melding. Ik heb een werktelefoon er bij moeten nemen en een oude iphone 7 voor prive. Het is inmiddels week 37! Niks gehoord


Beste @verlengingsaanbod duurder en anderen, de brief die hierboven staat, heb ik verwijderd. Het is mij niet bekend dat deze van ons is en er worden verder door KPN nooit uitspraken gedaan over leveranciers. Dat deze ongeverifieerde brief hier nu rondzwerft, kan verkeerde verwachtingen creëren en ook onjuiste aannames veroorzaken. Dit in combinatie met de helaas soms verkeerde uitleg van de telefonische klantenservice, die hier ook op de community worden gepost, maakt dat er soms veel verwarring ontstaat. Dit maakt alles natuurlijk nog vervelender dan dat het al is. 


Beste lezers,

Ik ben bezig met stappen te zetten richting de Nederlandse media (Radar & Boos) om dit probleem aan het licht te brengen. Ik heb hier graag zoveel mogelijk mensen voor nodig om te laten zien wat de werkwijze van KPN is en hoeveel impact dit heeft op de klanten.

Ik heb op Facebook een groep aangemaakt die een ieder kan deelnemen zodat we samen sterk staan. 

Via onderstaande link kunt u deelnemen (iPhone 11 problemen).

https://www.facebook.com/groups/7921835967943435/

 

Voor de mensen zonder Facebook, die wel in het bezit zijn van Instagram kunt u een berichtje doen naar @iphone11groep. Vanuit daar zal ik u toevoegen aan de Instagram groep.

 

Samen staan we sterk en kunnen we hopelijk tot een oplossing komen.

 

Alvast bedankt.

 

PS. mocht de link niet werken hoor ik het graag, is voor mij de eerste keer via FB


Sinds nu nog geen 2 maanden overstap van Odido naar KPN en gelukkig heb ik een maand abonnement genomen. Nu deze ervaring.

 


Vandaag in NRC, dit verheldert wel wat.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/13/het-stille-updateleed-van-kpn-en-apples-oude-iphones-a4865590


Kan het niet lezen moet je abonnee zijn


Kan het niet lezen moet je abonnee zijn

Probeer via archive


https://archive.ph/lYEUr
 

Daar kun je het lezen 


Ik ben blij dat het eindelijk wat meer aan het licht komt. KPN nog steeds erg stil en wijst gewoon naar de update. Gelukkig staat er ook in het artikel dat het raar is dat KPN de enige is.

Hopelijk pakt Radar het verder op en komt het ook op tv.

 


Dit in combinatie met de helaas soms verkeerde uitleg van de telefonische klantenservice, die hier ook op de community worden gepost, maakt dat er soms veel verwarring ontstaat. Dit maakt alles natuurlijk nog vervelender dan dat het al is. 

Waarmee je dus feitelijk zegt, dat ook de telefonische klantenservice niet, onjuist of  tegenstrijdig wordt geïnformeerd of dat de informatie dermate vaag is en daardoor onjuist geïnterpreteerd wordt. Hoe kan een klant de informatie die de klantenservice deelt, wegen op juistheid als er vanuit kpn niets inhoudelijks wordt gedeeld?

Als je A zegt, moet je ook B durven zeggen, dus welke uitleg van de telefonische klantenservice, die hier op de community is gepost, is dan onjuist of veroorzaakt verwarring? 

Maar misschien is het juist wél de bedoeling verwarring te veroorzaken, in de hoop dat gedesillusioneerde klanten de pijp aan Maarten geven en vertrekken. En daarmee is er weer een ticket gesloten.


Ik ben blij dat het eindelijk wat meer aan het licht komt. KPN nog steeds erg stil en wijst gewoon naar de update. Gelukkig staat er ook in het artikel dat het raar is dat KPN de enige is.

Hopelijk pakt Radar het verder op en komt het ook op tv.

 

Wat het artikel dan weer niet vermeld, is dat de problemen al begonnen voordat de update werd uitgerold en ook geen woord over sommige Samsungs, die met dezelfde problematiek te maken hebben.


Het artikel is al een stap in de goede richting voor het in kaart brengen van dit probleem. En vooral voor het in kaart brengen van de service van KPN. 
 

Via onderstaande link kun je deelnemen aan een Facebook groep waarmee we richting diverse andere media zullen stappen. 
https://www.facebook.com/groups/7921835967943435/

 

Bijzonder feitje; er willen zelfs mensen van KPN deelnemen aan de groep :)…  


Goedenavond,

sinds de vakantie (in het buitenland) is het 4G bereik in Nederland hopeloos. Onderweg, dus buiten het wifi-netwerk, zeer slecht tot geen bereik. Vaak helemaal niks qua internet. Ik heb een Iphone 11 en lees op internet dat dit een probleem van KPN is. Wanneer wordt hier wat aan gedaan. Ik gebruk het internet zakelijk en het is dus cruciaal dat het werkt. Ook ben ik regelmatig niet te verstaan (ik val weg) als ik met anderen aan het bellen ben. Zeer frustrerend. 
hoor graag dat hier snel een oplossing voor komt.

 


Hi @hugomisset, Als je last hebt van verbindingsproblemen, zijn er een paar dingen die je zelf kunt proberen:

  1. Zet je toestel uit en weer aan.
  2. Plaats de simkaart in een ander toestel om te zien of het daar wel werkt.
  3. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Helpt dit niet? Bel dan onze klantenservice op 0800 - 0402 om een melding voor de technische dienst te maken. Vertel zoveel mogelijk over je probleem: wat je ervaart, hoe lang al, waar precies, en wat je al geprobeerd hebt. Dit is van belang zodat we jouw abonnement en toestel ook in beeld krijgen en kunnen onderzoeken. 


Hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje namens mijn vriendin die een iphone 11 en sim only van KPN heeft en al maanden slecht 4g bereik heeft.

Gisteren heeft dat een dieptepunt bereikt, namelijk totaal geen gsm bereik meer. Van alles geprobeerd incl suggestie van post hiervoor maar niets helpt. 
De simkaart van de iphone 11 in mijn iphone 13 pro werkt perfect. netwerkreset, herstart en de upgrade naar ios18 heeft niet geholpen. 
 

kpn gebeld, ticket aangemaakt en binnen 21 dagen wordt contact opgenomen door een ander bedrijf binnen kpn die het moet oplossen. Bizar! Het is echt onacceptabel dat dit niet sneller wordt opgelost. Gelukkig heeft ze aparte werktelefoon met Odido wat werkt in geval van noodgevallen.

Benieuwd of anderen zijn die op dit moment ook geen gsm bereik heeft.


Dezelfde problemen met mijn iPhone 11. Meestal geen 4G bereik en gesprekken komen langzaam tot stand en vaak ben ik niet bereikbaar op dit nummer en worden gesprekken die wel tot stand zijn gekomen ook vaak afgebroken.  Ik heb, naast mijn e-simkaart van KPN een fysieke tweede prepaid kaart van Vodafone in mijn IPhone 11 geplaatst. Als ik op mijn KPN nummer wordt gebeld en ik als hierop niet bereikbaar ben, dan wordt gesprek doorgeschakeld naar het Vodafone nummer. NB: ben nu een week in het Verenigd Koninkrijk en ondervind hier tot nu toe geen problemen.


Update naar iOS 18 heeft het probleem (iPhone 11) bij mij persoonlijk niet verholpen. Had even stille hoop vanmiddag maar dat mocht niet baten. Viel meerdere keren terug naar ‘EDGE’ of simpel weg geen verbinding met wel de 4G verbinding indicatie. 


 


Reageer