Skip to main content

Als ik een SMS probeer te sturen vanaf mijn iPhone 12, dan krijg ik bijna direct “Niet afgeleverd” bij dat bericht. Soms lukt het wel als ik vaak “Opnieuw” selecteer bij zo'n bericht, maar dat kan wel even duren en lijkt soms helemaal niet te lukken.

Het gaat hier om korte berichten met alleen tekst. En hoewel iPhone ook iMessages verstuurt met dezelfde app, zijn dit toch echt SMS-jes.

Als ik bij de KPN service pagina's zoek, dan kom ik bij de toestelondersteuning terecht, maar daar is iPhone X het nieuwste model wat genoemd wordt 🙄 Ik weet niet of de instructie die daarbij staat ook werkt op een iPhone 12. Bovendien gaat dat om handmatige instellingen en ik weet niet of dat nut heeft.

Het zou natuurlijk ook bij de ontvanger kunnen liggen, maar ik heb geen idee hoe ik daar achter kan komen.

Goedemiddag @mjfp en welkom hier op ons forum :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en je vraag stelt! Doet dit probleem zich voor bij elk nummer waar je een sms naar toestuurt of gaat het om een 1 bepaald nummer? In dat geval kan het ook te maken hebben met de ontvanger, dat kan ik niet uitsluiten. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt? En hoe lang heb je dit probleem al? Heb jij anders wellicht de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen om te kijken of het dan wel goed werkt? Daarmee kunnen we de nodige oorzaken alvast uitsluiten!


Hoi @mjfp, helaas heb ik niks meer van je mogen vernemen maar ik was even benieuwd of dit probleem nu nog steeds speelt!


Goedemorgen @mjfp , omdat ik niks meer van je heb vernomen ga ik er vanuit dat het probleem is verholpen!