Skip to main content

Ik word de laatste tijd elke dag gebeld door verschillende nummers uit Nederland. Als ik opneem hoor ik niets aan de andere kant van de lijn. Wat kan hier tegen gedaan worden?

Check deze handleiding.

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/drie-tips-om-ongewenste-telefoontjes-te-stoppen.htm


Ik was even vergeten om te melden dat ik meerdere nummers heb geblokkeerd, maar dat maakt weinig uit, want de volgende dag word ik gebeld door een nieuw nummer.


KPN kan je nummer wijzigen maar dit heeft grote gevolgen voor je huidige contacten, ingestelde tweestaps verificaties enz…

Heeft u iets aan het formulier?


Ik word de laatste tijd elke dag gebeld door verschillende nummers uit Nederland. Als ik opneem hoor ik niets aan de andere kant van de lijn. Wat kan hier tegen gedaan worden?

Heeft je telefoon een adresboek en zo ja, staan daar de voor jouw bekende nummers (met naam) in? Dan zou ik voorlopig onbekende nummers niet meer opnemen.

Verder gebruiken bedrijven en goede doelen callcenters (vaak maar niet altijd anoniem), die vaak een aantal nummer tegelijk bellen. Degene die het eerste opneemt is de klos, bij de anderen stopt het bellen, of als je "iets te vroeg” opneemt hoor je inderdaad niets. Ik laat onbekende nummers dan ook altijd minimaal 5 keer overgaan, voordat ik opneem en meestal heeft iemand anders dan al opgenomen.


Goedenavond @Tariko en welkom op het Forum! 

 

Vooropgesteld; zoiets is natuurlijk behoorlijk irritant want niemand zit te wachten op ongewenste belletjes van nummers die niet direct bekend zijn. Heb je hier al langer last van? Wat ik zelf 'vaak' doe (gelukkig heb ik hier zelden last van) is het nummer dat heeft gebeld eens opzoeken via Google. Ik zie dat je ook al goede adviezen hebt gekregen (bedankt @Jeroen Ruiter & @Henk2304) en hoop dat je hier iets aan hebt!


Reageer