Skip to main content
Voor mijn vakantie wil ik graag een mobiel data-abonnement afsluiten, ik wil alleen dat deze ergens in juni ingaat.

Kan ik dat instellen? Of moet ik dan gewoon later bestellen?
Hoi @Richie80 . Welkom op het forum!

Goede vraag! Ik ben er even voor je ingedoken. Je kunt nu al bestellen. Het abonnement gaat lopen zodra je de SIM kaart activeert. Die informatie is hier te vinden. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 🙂
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je nu voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten en dan help ik je verder! 🙂
Dank voor je antwoord!

Ik heb de simkaart besteld en nu wordt deze schijnbaar automatisch na 2 weken geactiveerd!🙄 Dit in tegenstelling tot de hier gegeven informatie!

Ik wou eigenlijk de sim 18 juni activeren!



Gr
Oei. Ik had mijn informatie van de website gehaald.

Start van je nieuwe Mobiel Internet abonnement

Je abonnement start op de dag dat je je SIM-kaart hebt geactiveerd.



Blijkbaar is die informatie niet correct en moet worden aangevuld. Hoe ben jij er achter gekomen dat het binnen 14 dagen geactiveerd wordt?


Dit staat in de email die ik kreeg met de activatiecode



Let op: Indien u de SIM-kaart nog niet hebt geactiveerd na 14 dagen, dan wordt uw bestelling automatisch geactiveerd door KPN
Dank voor de info! Ik zal contact zoeken met de beheerders van de website zodat dit duidelijker vermeld gaat worden op kpn.com. Excuses voor alle onduidelijkheid.

Als ik het goed lees, valt het moment van activatie wel samen met jouw vertrek. Dat is dan een geluk bij een ongeluk. 🙂
Ik vind het toch wel een beetje vervelend omdat ik hier al over zat te twijfelen maar op basis van de informatie het abonnement besteld heb.

Anders had ik namelijk gewacht hierop. Ik kreeg gisteren nog een email hierover:



Beste meneer X,

Onlangs hebben we uw nieuwe SIM-kaart met bestelnummer XXXX naar u verzonden. U hebt uw SIM-kaart nog niet geactiveerd. Hieronder de uitleg hoe u dit kunt doen.

[h4]Hoe activeer ik mijn SIM-kaart?[/h4]

U kunt uw SIM-kaart activeren via KPN Activeren. Vul uw SIM-kaartnummer en de activatiecode in. Het SIM-kaartnummer vindt u op de SIM-kaart zelf of op uw contract. Uw activatiecode is: 6G5XXX8III. Na het activeren van uw nieuwe SIM-kaart is deze direct actief.

Let op: Indien u de SIM-kaart nog niet hebt geactiveerd na 14 dagen, dan wordt uw bestelling automatisch geactiveerd door KPN.



[h4]Hebt u nog vragen?[/h4]

We helpen u graag verder op kpn.com/klantenservice. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u ook terecht op ons forum.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer

Directeur Klantenservice
Ik zal er voor zorgen dat de info duidelijker word en ik heb het beste antwoord in dit topic verwijderd zodat meelezers niet op het verkeerde been gezet worden.

Je hebt de kaart op 3 juni besteld, neem ik aan? Als je niks doet zal de kaart op 17 juni actief worden. Verwacht je hier problemen van?
Ik heb direct besteld nadat je geantwoord had! Dus eind mei al!
Aah. Dan begrijp ik het! Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Heb jij trouwens ook andere diensten bij KPN? Dan ga ik hier een oplossing voor zoeken.
Hoi Ermin, ik heb mijn profiel geüpdatet!

Dank je!
Oh, je moet me even op weg helpen. Ik zie op jouw adres een mobiel internet abonnement maar die is al in maart ingegaan. Is dat een ander abonnement?
Klopt !
Wat voor soort data only abonnement heb je precies besteld? Ik zie momenteel alleen een mobiel abonnement en dat andere data abonnement.

Of is het misschien een prepaid kaartje?
Nee, kan goed zijn dat je hem nog niet zag, maar nu moet het wel zo zijn, kaart is namelijk geactiveerd...(automatisch)
Ik heb je een privébericht gestuurd, @Richie80 . Kun je daar op reageren?