Skip to main content

Ik heb sinds 4 juli problemen met mobiel internet. Paar keer per dag, afhankelijk of ik er lang op zit paar keer per uur, kan ik geen gebruik maken van mobiel internet. 5G staat gewoon in beeld, alle streepjes vol, en als ik overschakel naar wifi doet alles het wel gewoon.

Nou zien ik ook dat er op de storings pagina dat er sinds 4 juli mogelijk problemen zijn met mobiel internet, maar op een andere telefoon met ook KPN heb ik nergens last van.

Ondanks de 5G kan ik minuten lang niks doen met internet, berichten versturen, websites laden etc.

Wat vervelend dat je sinds 4 juli problemen met jouw mobiele netwerk hebt, @BV96. Op welk toestel heb je deze problemen? En op wat voor toestel heb je geen problemen?

Heb je ook al eens geprobeerd om de simkaarten van deze toestellen te ruilen? Dit noemen we een kruistest. Zo kunnen we testen of het probleem in het toestel zit of in jouw simkaart. Als je de simkaarten omruilt, verhuizen de problemen dan mee met de simkaart of blijven deze op hetzelfde toestel?


Samsung Galaxy S24. Ik lees ook dat het een veel voorkomend probleem tussen KPN en de S24 is en een nieuw toestel, nieuwe SIM, eSIM allemaal geen oplossing is.

Andere SIM geeft mij het zelfde probleem. Ander toestellen geven geen problemen.

Ik snap dat de S24 kinderziektes kan bevatten maar ik zie identieke berichten tussen januari 24 en juli 24 en vraag me af hoelang deze problematiek dan aanhoud voor er een oplossing is.

 

@Den ambtman 


Ah oke. Ja, ik heb er wat meer van voorbij zien komen, maar er is verder niets over bekend. Als het stappenplan op de website (Storing met mobiel, zo los je het op | KPN) verder niet voor verbetering zorgt, dan is mijn advies om 0800 0402 te bellen. De telefonische klantenservice kan een ticket voor de technische dienst aanmaken die dit vervolgens kan uitzoeken.


@Denise van KPN dat is erg vreemd, iedereen van KPN zegt wat anders, bij de een is het alom bekend bij KPN, bij de ander is het een nieuw fenomeen. Het staat zelfs in het nieuws.

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung

Maar aangezien ik geen duidelijk antwoord of krijg denk ik dat ik voor de laatste oplossing moet gaan en alles ga overzetten naar een andere provider. Helaas kan KPN mij geen oplossing bieden.


Ik kan niet op stel en sprong de problemen wegnemen, nee. Maar ik heb je naar mijn mening wel een duidelijk antwoord gegeven en je een oplossing geboden: namelijk eerst het stappenplan op de website en als dat niet werkt bellen met 0800 0402 om een ticket voor de technische dienst aan te maken. Alleen de technische dienst kan dit verder onderzoeken.


Reageer