Afgelopen dinsdag kwam ik aan in Atlanta, Georgia, VS. Ik had mijn roaming uitstaan omdat ik wist dat ik anders veel kosten zou maken tijdens het gebruik van mobiel internet. Ik kreeg vervolgens een bericht van KPN dat ik met de “Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000” voor 29,99 euro 2000MB, minuten of SMS'jes zou krijgen.
Ik heb de bundel vervolgens geactiveerd omdat dit mij wel handig leek, en heb mijn roaming nog niet aangezet in afwachting van een bevestiging. Vervolgens ontving ik het volgende bericht: “Beste klant, uw bestelling/wijziging van Super Voordeellanden buiten de EU 2000 is verwerkt. Kijk voor meer informatie in MijnKPN. Groet, KPN.” In de veronderstelling dat dit betekende dat mijn voordeelbundel was geactiveerd zette ik mijn roaming aan.
U kunt wellicht begrijpen dat ik aardig schrok toen ik een kwartier later het volgende bericht ontving: “Beste klant, u hebt 80% van uw limiet van 60,50 euro voor internet buiten de EU gebruikt.” Zie ook bijgevoegd screenshot. Naar mijn mening is het onterecht dat deze kosten bij mij in rekening worden gebracht. Ik hoop dat u mij kunt helpen om deze kosten kwijt te schelden en zou het waarderen als KPN iets doet om de communicatie rondom deze bundel te verbeteren. Dit voorkomt verwarring en frustratie. Alvast bedankt!
Ik heb meteen mijn roaming uitgezet omdat ik niet nog meer kosten wilde maken.