Skip to main content

Wij zijn op dit moment in de Verenigde Staten met een supervoordeelland bundel die niet werkt. Alleen in New York werkte het een paar minuten op het toestel van mijn vrouw, daarna deden onze telefoons niks meer. We kunnen op geen enkele manier gebeld of gesmst worden en ook niet zelf bellen, niet op de extra bundel en ook niet op normaal tarief. Dat betekent dat we al twee weken totaal niet bereikbaar zijn, behalve als we ergens wifi hebben.

We hebben nog drie weken te gaan!

Wat kunnen we hier aan doen?

Hallo @Jeff Amsterdam ,

Heb je al met een andere lokale provider  verbonden om te kijken hoe het daarmee ging? Zou je ook kunnen vertellen wat je allemaal al geprobeerd hebt?

Zie ook dit topic voor meer informatie over KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet.

 


Hallo @Jeff Amsterdam , in een ander topic vond ik een mogelijke verklaring en oplossing.

Wat wel een probleem kan zijn, is de provider waarmee je verbonden bent. Vrijwel alle Amerikaanse providers hebben het 3G netwerk en soms ook al het 2G netwerk uitgeschakeld, waardoor je verbinding hebt via 4G, maar niet alle providers hebben KPN al toestemming gegeven om hun klanten gebruik te laten maken van VoLTE ( bellen via 4G)

Zou je eens kunnen kijken wat er gebeurt als je handmatig verbinding maakt met het T-Mobile netwerk? Grote kans dat het bellen dan wel direct lukt!

bron


@Jeff Amsterdam Dat is inderdaad niet praktisch. Ik zie dat Noordzee en RBxx je van goede tip hebben voorzien. Ik zou inderdaad eerst eens herstarten en dan handmatig een netwerk selecteren. Ik moet ook benadrukken dat de dekking in de VS buiten de grote steden sterk kan variëren en wat meer “spotty “is. Ik hoor graag of je met deze tips verder bent gekomen.  


Hartelijk dank voor de reacties! We zijn nu in Washington DC en daar blijkt mijn telefoon te werken op AT&T. Het toestel van mijn vrouw werkt niet en staat op T-mobile. Op beide toestellen kunnen we dat in de instellingen niet veranderen. 

We zijn teleurgesteld in de slechte informatie van de Kpn over deze voordeelbundels. Hadden we geweten dat het zoveel problemen zou geven, dan hadden we een andere oplossing gezocht. Vooral het onderweg totaal niet bereikbaar zijn voor onze familie (of hulpverleners) vinden we heel vervelend. 

Onze telefoons zijn beide 4G, misschien heeft dat ermee te maken. We hadden een USA simkaart in NY willen kopen, maar daar hoorden we dat die alleen werken op 5 G.

Nogmaals dank voor het meedenken, maar we zien nu even geen oplossing.

Groet, Jeff


Welke toestellen hebben jullie @Jeff Amsterdam ?

Het handmatig instellen op een andere provider moet ook daarop mogelijk zijn. Vertel het merk/type dan zoeken we het op.


Dag Ruud, ik heb een Huawei P9. Dit toestel werkt op dit moment nog goed met AT&T in D.C. 

Mijn vrouw heeft een Huawei mate 20, nog steeds op T-Mobile/Telfort en zonder bereik. We gaan morgen verder richting North Carolina en daar is het misschien weer lastiger, maar zo lang één telefoon het doet zijn we blij. We hebben nog niet gevonden hoe we van provider kunnen wisselen.

Groet, Jeff 


Hallo @Jeff Amsterdam , via de volgende weg kan je handmatig een andere provider kiezen.

  1. Druk op Instellingen
  2. Druk op Meer
  3. Druk op Mobiel netwerk
  4. Druk op Provider
  5. Druk op Automatisch kiezen tot het scherm weergeeft dat de functie is uitgeschakeld
  6. Druk op OK
    Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.
  7. Druk op het gewenste netwerk
    Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot dat netwerk
  8. Druk op het home-icoontje om af te sluiten en terug te keren naar het startscherm

Via stap 5 kan je Automatisch kiezen ook altijd weer aanzetten.

bron

En zie hier voor de Mate 20


Dag Ruud, ik heb een Huawei P9. Dit toestel werkt op dit moment nog goed met AT&T in D.C. 

Mijn vrouw heeft een Huawei mate 20, nog steeds op T-Mobile/Telfort en zonder bereik. We gaan morgen verder richting North Carolina en daar is het misschien weer lastiger, maar zo lang één telefoon het doet zijn we blij. We hebben nog niet gevonden hoe we van provider kunnen wisselen.

Groet, Jeff 

 

Dat klinkt als een hele mooie rondreis Jeff! Dan hoop ik dat het bereik op de nieuwe locatie beter is! Ik wens je een hele fijne vakantie!