Skip to main content

Hallo , ik heb een KPN mobiel abo afgesloten maar in mijn app staat een hogere prijs dan wat ik gekozen heb. Toen ik verlengt heb vanuit Telfort koos ik een 2gb abo maar op dat moment was er een actie 5gb voor de prijs van 2gb dit zou 14 euro moeten zijn maar staat nu bij mij op 21,50. Via mail heb ik gegeven van wat ik besteld heb en daar staat het juist in.Kan dit in de app ook aangepast worden want ben bang dat ik nu 30 euro ga betalen IPV de afgesproken 25 euro. 

Het bedrag wat daar genoemd staat is waarschijnlijk zonder kortingen. Met kortingen er af zal het goed zijn.


Ik denk het niet er staat namelijk dat ik een abo heb afgesloten van 26,50 maar in werkelijkheid had ik 2gb voor 21,50. Op het moment van afsluiten kreeg ik 5GB voor de prijs van 2 GB dus heb nooit een abo van 26,50 afgesloten. Nu rekenen ze 26,50 - 5 euro hussel korting =21,50 -2,50  welkomstkorting is 19 euro plus mijn mobiel 11 euro = 30 euro.

Het moet dus zijn 21,50-5=16,50 -2,50 welkomstkorting = 14 euro + 11euro voor toestel is 25 euro. Zo staat het ook in mijn mail die ik direct na afsluiten heb gekregen. Hoe kan er dan instaan dat ik iets voor 26,50 heb afgesloten? Ik denk zelf dat de korting die er op dat moment was van 5GB voor 2GB niet is verwerkt in het abo.


Hi @Zimpel1963, goed dat je even aan de bel trekt! MijnKPN laat inderdaad de originele prijs van het abonnement zien. Ik ga even dubbelchecken hoe het komt dan het dan alsnog niet klopt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik aan de slag. Kun je ook een screenshot van de prijsoverzicht in de bevestigingsmail delen in dit topic? Dan neem ik dat ook mee in mijn reactie. 


​​​​​​Hoi Job, 

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel aangevuld maar krijg hier helaas geen screenshot heen gecopieerd.

Kan geen bestanden toevoegen in deze topic.


Dank je wel voor je gegevens @Zimpel1963. Ik zie al waar het misgaat. Je Husselkorting staat namelijk niet aan, in tegenstelling tot je berekening die je hierboven maakt. De € 5,- korting die je meeneemt in je berekening is de doorlopende korting die bij je abonnement hoort, het is dus geen combikorting zoals Hussel dat is. Ik zie dat je abonnement en andere abonnement wel zijn aangemeld voor Hussel. Achter de schermen staat de korting ook voor beide abonnementen wel aan maar aan de voorkant zie ik alleen Onderling Gratis Bellen als voordeel staan. Er gaat dus iets niet goed met de koppeling tussen beide systemen. Ik heb hiervoor melding gemaakt bij het team wat over deze voordelen gaat. Ik heb ze verkocht voor beide mobiele abonnementen op je adres € 5,- Husselkorting aan te zetten. Met deze korting zal de maandprijs van je eigen abonnement van € 30,- naar € 25,- gaan en kom het overeen met je bevestigingsmail. Normaal gesproken pakt het team een melding als deze binnen 5 werkdagen op, het kan nu iets langer duren door drukte. Je ziet de korting vanzelf terug in app, mocht het echt lang duren laat het dan even hier weten. Dan ga ik erachteraan :grin:


Hoi Job,

Ik zie in mijn app al dat het goed staat. Bedankt voor de snelle oplossing, ben uiteraard zeer tevreden hierover.

Bedankt.👍


Geen dank en een fijne avond verder :smiley:


Nou , achteraf helemaal niet tevreden, van de hemel die Telfort heet naar de hel van KPN kom ik achter want door dat  klote hussel abonnement ( wat notabene door jullie zelf is geactiveerd en niet door mij, jullie hebben het probleem niet begrepen) ben ik nu mijn oude abonnement wat ik zonder problemen en gezeik al 10 jaar had bij TELFORT met gratis Fox Sport kwijt. Dus gewoon een 12,99 korting ingepikt door de KPN oplichters. Dit wordt ook helemaal nergens direct duidelijk in de voorwaarden, zal wel ergens verdekt opgesteld tussen de kleine lettertjes staan.
Al met al ontevreden dus, ga op zoek naar iets anders en dan de boel opzeggen en mijn mobiel zodra mijn abonnement is afgelopen.
Nu snap ik dus ook dat veel mensen altijd lopen te klagen over KPN.
KPN heeft altijd gezegd bij de overgang van Telfort naar KPN dat alles gelijk zou blijven maar dat is dus alleen zolang je geen verandering of  verlenging of iets dergelijks doet, want dan hang je. Binnen 2 jaar is dus iedereen de klos en ga je meer betalen. Aanpassen gaat ook niet meer terwijl dit bij Telfort wel altijd mogelijk was.Wordt er ook weer een nieuwe modem opgestuurd en mag je ook weer mee aan de slag.
Ik heb 10 jaar bij Telfort  gezeten en nooit deze ellende meegemaakt, zegt genoeg over KPN, binnen een paar maanden ben ik er al klaar mee, ik heb dus het gevoel gewoon besodemieterd te zijn door KPN.
 


KPN heeft altijd gezegd bij de overgang van Telfort naar KPN dat alles gelijk zou blijven maar dat is dus alleen zolang je geen verandering of  verlenging of iets dergelijks doet

Lijkt me logisch. Bestaande klanten van KPN met een abonnement uit 2017 ofzo die wat willen veranderen, die moeten ook al snel verlengen naar de nieuwste abonnementsvorm. Zo werkt dat nu 1maal, daar is niets bijzonders aan.


Hi @Zimpel1963, wat balen dat Fox Sports niet meer aanstaat! Ik ben gelijk op onderzoek uitgegaan. Om maar meteen een misverstand uit de wereld te helpen: je krijgt geen Hussel Thuis-abonnement. Ik zie je order staan die je 2 november hebt ingevoerd via MijnKPN. Daarin zie ik staan dat je een betaalde versie van Fox Sports hebt aangezet (eerste 3 maanden gratis). Dit is dus gewoon een wijziging binnen je huidige Telfort-abonnement. In de order daarvoor op 27 oktober zie ik terugkomen dat Fox Sports (de gratis versie via CombiVoordeel) automatisch is verwijderd door het systeem. Dit heeft te maken met het aanvragen van de korting op de mobiele abonnementen.

Je kreeg Fox Sports omdat je een Telfort Thuis-abonnement met een Telfort Mobiel abonnement had. Dit mobiele abonnement is verlengd naar Hussel Mobiel. We hebben echter een regeling dat je dan wel gewoon je CombiVoordeel op Thuis (gratis Fox Sports dus) behoudt, ondanks dat je geen Telfort Mobiel meer hebt. Blijkbaar is het nu toch automatisch uitgezet bij het aanvragen van de kortingen van Mobiel. Dit is onterecht, ik heb daarom een verzoek aangemaakt om de gratis versie van Fox Sports weer aan te zetten.

Doordat je iets aan je abonnement hebt toegevoegd, gaat er nu een nieuwe Experia Box je kant op. Dit is een technisch verhaal maar het komt erop neer dat je verbinding achter de schermen een vlag van Telfort heeft. Als je een wijziging doet dan wordt dit een KPN-vlag. Je huidige modem herkent dit nog niet en je zal dan geen diensten hebben. Je krijgt dus nu een nieuw modem die je kan aansluiten zodra je oude modem stopt met werken. Dan werkt het weer. We zijn bezig met een update zodat het modem het wel herkend, maar dit is er nog niet. Het valt nu een beetje ongelukkig voor je samen, maar je weet nu wel waarom er een nieuw modem onderweg is.

Op 27 oktober heeft mijn collega dus je melding opgepakt en je gebeld. Hij heeft je niet bereikt maar wel een voicemail achtergelaten. Voor beide nummers staat nu de € 5,- korting aan. 787 heeft daarnaast een correctie gekregen van € 5,- en 740 van € 25,-. Beide correcties zijn zichtbaar op de eerstvolgende factuur.

Als laatste wil ik je vragen om je toon in het bericht voortaan iets te minderen. Ik snap heel goed de frustratie dat gratis Fox Sports wegvalt, maar geef me dan even de kans om het goed uit zoeken. Dan is meestal wel een oplossing mogelijk, zoals de melding die ik nu ook heb gedaan. :smiley:


Dat nu Fox Sport weer is aangevraagd is omdat ik sport wil kijken en dat gaat niet meer nu jullie het eraf hebben gegooid en daar baal ik enorm van, Dat zie je ook, want ik heb het meteen in mijn app weer aangezet en er stond op dat moment bij" eerste 3 maanden gratis " dus dat klopt. Zo snel als het eraf is zit het er dus niet meer op , kan nu een week niet kijken. Wat de toon betreft heb je gelijk maar dat roep KPN op deze manier wel op ik ben absoluut niet tevreden met dit alles , wat de uitkomst ook wordt. Verder lijkt een nieuwe modem leuk maar heb er niet om gevraagd en brengt nogal wat werk mee voor mij. In tegenstelling tot anderen heb ik mijn netwerk in de loop van de tijd behoorlijk beveiligd o.a. door alleen toegang te verschaffen aan bekende Mac adressen dus alleen dat al wordt een avond inregelen dan heb ik het nog niet over andere instellingen begrijp je. Dan heb ik nog een ding want ik heb ook Digitenne en die wil ik niet meer maar kan ik het aantal kastjes wat ik daarvan heb niet op 0 (nul) zetten om het op te zeggen. Ik heb hier een nieuwe box/ modem voor mijn neus ,die mag ik dus pas installeren als alles er mee ophoud, dan maar hopen dat het niet per ongeluk een storing is als ik hem ga installeren, anders loopt dat ook weer mis.  Aan wat voor tijdbestek moet ik denken dat dit gebeurd?


Ik snap je frustratie goed! Je wilt gewoon sport kijken en dat opeens Fox Sports uitstond valt dan rauw op je dak. Normaal gesproken staat het gelijk aan. Nu duurt het echter langer door de technische reden en het versturen van een nieuw modem wat ik hierboven noemde. Die order is op 11 november afgerond zie ik. Ik zie verder dat mijn melding gisteren is opgepakt, zij hebben een supervisor aangestuurd om alles weer terug te zetten. Het is voor mij ook even afwachten of ze de hele order van 11 november eruit halen en je weer gratis Fox Sports geven of dat ze de order laten doorlopen om daarna Fox Sports weer gratis te maken. In dat laatste geval zal je op 11 november merken dat je oude Experia Box niet meer werkt, dan moet je je nieuwe Experia Box aansluiten. Begrijp dat dit niet gewenste optie is, dus ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen de eerste optie toe te passen.

Wat betreft Digitenne, dit heb ik even nagekeken. Je hebt een los Digitenne-abonnement. Er is wel een koppeling dat met je Telfort Internet/TV-abonnement waardoor het Digitenne-abonnement gratis is. Om het op te zeggen, moet je daarom even bellen met ons op 0800-0402. Dan kan mijn collega van de opzeg-afdeling het Digitenne-abonnement voor je beëindigen.


Reageer