Skip to main content

Ik zou graag informatie krijgen, over het te lang doorbetalen van het toestel. +/- 2 jaar. Ben bij de afdeling Roermond geweest in de winkel. Hier konden ze me helaas niet verder helpen. 
 

Mvg, 

 

Een even goed tevreden klant 

Hoi @Aronreihs,

Welkom op het Forum van KPN! Ik geef je graag meer informatie over het doorbetalen van je toestel nadat de contracttermijn is verstreken. KPN en andere Nederlandse telecomaanbieders hebben in het verleden combinatie abonnementen verkocht, waarbij een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd werden aangeboden. De Hoge Raad heeft bepaald dat deze combinaties onder specifieke omstandigheden als kredietverlening worden gezien. Hierdoor gelden specifieke wettelijke regels.

De telecomsector bevindt zich momenteel in een overgangsfase. In deze periode wordt gewerkt aan de implementatie van deze regels. Recent was er media-aandacht voor het mogelijk rekenen van rente bij verkoop van toestellen. Omdat abonnementen nooit zijn opgezet als krediet, is het niet logisch om het huidige aanbod op die manier te beoordelen. Toch wil KPN haar klanten hierin tegemoetkomen.

Als je abonnement verlengbaar is, kan je je contract verlengen met een nieuw Hussel abonnement. Vervolgens kunnen we een berekening maken voor de periode waarin je abonnementskosten hebt betaald, waarin ook een bedrag was meegenomen voor je toestel. Dat bedrag voor je toestel wordt dan als eenmalige vergoeding ingevoerd. Verlengen kan online, via 0800-0402 (gratis) of via de KPN Winkel. De aanvraag voor de eenmalige vergoeding, kan ik vervolgens voor je indienen. Daarvoor wil ik je vragen om je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” te vermelden in je Forumprofiel.

Kan of wil je je contract niet verlengen, dan kan ik de achterliggende afdeling vragen om contact met je op te nemen en eventuele andere opties te bespreken. Ook in dat geval is mijn vraag om je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” te vermelden in je Forumprofiel. Ik hoor graag weer van je. 

Tot slot: goed om te lezen dat je verder tevreden bent over KPN, dat houden we graag zo. :slight_smile:


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag! :slight_smile:


Reageer