Skip to main content

Beste Forum leden, 

SLUIT NOOIT TELEFONISCH EEN OVEREENKOMST MET DE KPN

Op 9 november 2020 wordt ik benaderd via telefoon door een verkoper van de KPN. Alleen mijn mobiel abonnement loopt nog niet via KPN. Daar heeft ze een mooie aanbieding. In het kort mobiel abonnement, geen aansluitkosten (Ze zegt: die staan wel op de eerste factuur maar worden later verrekend). En hoe mooi:  “er is nu een aanbieding dat je 1 dienst gratis mag”.  Ik vraag nog dus dan krijg ik FOX sports gratis ? Ja zegt ze. Daardoor bespaar ik en hoef dus niet langer voor FOX sport te betalen. Ja en omdat ik een alles in een pakket heb krijg ik ook nog 5 euro korting op mijn mobiele abonnement. 

Het klinkt als een goede deal dus ik sluit het mobiel abonnement af voor 2 jaar.

Ik krijg een bevestiging en zie tot mijn grote schrik dat het de Hussel 0 GB is en onbeperkt bellen. Dus geen whats-app zonder wifi. 

13 november 2020 Ik bel met KPN en een medewerker annuleert bovenstaande bestelling (want dat is de enige manier) en zet er een nieuw bestelling in voor de HUSSEL 2 GB onbeperkt bellen 2 jaar voor 15 euro per maand. Ik vraag nog blijven de overige voorwaarden gelijk. Dit wordt beaamd. 

December ontvang ik twee rekeningen 1 voor KPN compleet en 1 voor KPN mobiel. Ik zie dat de mobiel aansluitkosten niet verrekend zijn, de korting is niet verwerkt en ook FOX sport is niet gratis geworden.

In totaal heb ik 2 x gebeld met de klantenservice voor uitleg en correctie.

Ze geeft aan dat de korting op mobiel nog verwerkt moet worden. Dit is nu geregeld.

De verrekening van de aansluitkosten 25 euro moet nog komen. Daar wacht ik nog steeds op.

Verder geeft ze aan dat gratis dienst bv FOX Sport alleen geldt voor nieuwe klanten. Dit was wel mijn motivatie om over te stappen met mijn mobiel (was 10 euro per maand) naar KPN. Ik geef aan dat ik mij misleid ben en dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Ze geeft aan dat dit niet kan.

Met andere woorden ik zit 2 jaar vast aan KPN voor mobiel 5 euro duurder en ik moest afsluitkosten 25 euro betalen. Totaal 145  euro extra voor niet meer genot. 

In deze vreemde en vervelende tijd niet lekker als je het gevoel hebt om opgelicht te worden.

Wijze les geleerd: Ga NOOIT in op telefonische aanbiedingen. Telefonische medewerkers beloven dingen die niet waar gemaakt worden. En je hebt geen bewijs. KPN wel want die neemt gesprekken op. Maar deze opnamen worden niet gebruikt om aan te tonen dat er iets fout is gegaan en klanten te compenseren.


 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik ga nog een stap verder, sluit met geen enkele verkoper telefonisch een contract af en wees zeer achterdochtig als die verkoper jouw benadert.

Weet je dat organisaties die mij telefonisch benaderen per definitie onderaan de lijst van mogelijke leveranciers komen te staan. De kans is groot dat ik jarenlang geen diensten en produkten van hen zal afnemen. Als ik in een winkel ben en een verkoper spreekt mij aan dan is de kans zelfs al aanzienlijk dat ik de winkel zal verlaten zonder een produkt te kopen.


Euhm... 

Welk internet en tv abonnement heeft u? Als dat nog geen Hussel is, dan is die gratis FOX Sports, nu ESPN, wel te regelen. Check de factuur 2de blad. De factuur van uw internet en tv thuis abonnement dus. Daar moet nergens "Hussel" staan. Maar wel "Alles-in-1" of "Internet en TV".

En dat is geen tijdelijke korting ofzo. Dat is al jaren zo. 

Een medewerker van KPN hier op het forum kan nog wel even nakijken of u die 25 euro nog terug gaat krijgen. Voordat die reageert kan een paar dagen duren. Kan ook nog vanavond zijn als u geluk hebt.


Nederland naïef land.

Je hebt toch een bevestiging gekregen na het telefoontje.

Daar stond alles ook in.

Bovendien heb je in Nederland 14 dagen bedenktijd. Je had dus de hele hap gewoon kunnen cancelen.

Ik.lees dit soort suffigheid steeds vaker.

 


Welkom op ons forum @Miranda123 en goed dat je deze vraag stelt.
@Nick83 heeft al een klein beetje het gras voor mijn voeten weggemaaid, maar hierbij. Heb je nog een alles in 1 pakket dan kun je met een mobiel abonnement erbij kiezen voor OF het ESPN pakket gratis OF het pluspakket gratis. Heb je een husselpakket dan krijg je 5 euro entertainmentkorting. Ik wil graag voor jou uitzoeken hoe het nu zit, zou je hiervoor je forumprofiel kunnen invullen met jouw gegevens. Geef je hier nog een reactie zodra dat gelukt is zodat ik op onderzoek kan gaan voor jou? :mag:


@Nico_  Ik heb een alles in 1 pakket. Ik heb de nodige gegevens aangevuld in het forumprofiel. 

Het gratis krijgen van ESPN pakket was voor mij de reden om een mobiel abonnement af te sluiten. 

Ik hoop dat jullie het voor mij kunnen oplossen. Dat zou zeer prettig zijn. Ook ben ik benieuwd of ik inderdaad de 25 euro afsluitkosten mag terug verwachten.

Met vriendelijke groet, Miranda123


Dankje! Ik heb je gegevens erbij gepakt en kan het als volgt uitleggen. Jij hebt inderdaad nog een alles in 1 pakket. Hierbij kun je kiezen tussen of het Pluspakket gratis of ESPN. Als er niet direct een keuze is aangegeven dan krijgt de klant in 1e instantie het Pluspakket gratis. (wat jij dus hebt) Ik kan het pakket wel wisselen naar ESPN, geen probleem, ik moet dan eigenlijk alleen even weten wat je met het Pluspakket zou willen. Zou je deze willen houden voor €9,99 per maand of kan die komen te vervallen? Voor wat er in het pluspakket zit, zie: Pluspakket

Qua aansluitkosten, ik zie dit inderdaad netjes genoteerd staan, helaas is mijn collega dit vergeten. Geen nood, ik ga dit uiteraard nu direct met je in orde maken. Op je eerstvolgende factuur zal het in mindering worden gebracht! Hier mag je mij op vastpinnen :grinning:


@Nico_ Ik wens niet het plus pakket te behouden. 

 

Met vriendelijke groet, Miranda


Check! Dan heb ik zojuist de wijziging voor je aangevraagd, in de loop van vandaag zal het ESPN actief worden en het pluspakket gedeactiveerd :grinning: