Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb sinds 12-2016 een abonnement voor mijn iPhone 6s tegen het bedrag van ong 50 euro. Deze contractperiode was afgesloten voor twee jaar. Echter tot mijn verbazing is het bedrag nooit bijgesteld naar beneden. Ik betaal dus volle mep voor internet (10gb)/bellen/sms en toestel terwijl het toestel al afbetaald zou moeten zijn. Na 24 maanden is het toestel afbetaald en verwacht ik ook een lager bedrag te gaan betalen.  Dit is nu opgelopen tot substantiële bedragen.

Nu lees ik dat bij soortgelijke gevallen personen worden verwezen naar het https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm formulier, maar dit gaat over te veel gerekende rente ( ook van toepassing later). Dit is geen formulier voor tegemoetkoming/verrekening van betaalde toestelkosten terwijl contract van 2 jaar waarin deze zou moeten afbetaald toch in rekening wordt gebracht. Destijds bij het afsluiten van het contract heb ik dit nog gevraagd in de KPN-winkel en daar was het antwoord dat het altijd wordt bijgesteld als je contract laat doorlopen naar het initiële contracttermijn. Dit formulier voorziet dus niet in een oplossing voor mijn probleem.

Mijn vraag is nu hoe kan KPN mij nu helpen met mijn recht op teruggave van de teveel doorgerekende toestelkosten?

Of moet ik dit perse via de juridische weg bewandelen( ook geen probleem)



Alvast bedankt voor de reactie.

 @DXB 

Hallo en welkom op het forum @DXB. zou je jouw forumprofiel nog even volledig willen invullen. Dan kan ik mijn collega's gaan aansturen om met jou tot een gepaste oplossing te komen. 


Hallo @Jeroen_dB ,

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn profiel verder ingevuld.


Ik heb voor jou mijn collega's aangestuurd @DXB. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op om tot een passende oplossing te komen. 


Beste @Jeroen_dB ,

Naar aanleiding van jou laatste bericht is er met mij contact opgenomen door de toestelkosten(afdeling/mail). 

De reactie was dat ik mijn abonnement moest omzeggen/ verlengen zodat er een einddatum in zicht komt en er een definitieve berekening kan worden gedaan om vervolgens tot restitutie over te gaan. 

Ik heb hier per d.d. 08-03-21 op gereageerd (Ik heb gekozen voor een sim-only). Hier kreeg ik geen reactie. Wellicht aan de aandacht ontglipt en dus een herinnering per d.d. 23-03-21 gestuurd. Wederom geen reactie. 

Het is nu 13-05 en ik ben nog steeds aan het wachten op een reactie. Het loopt de spuigaten uit. Ik krijg de indruk dat ik niet serieus wordt genomen en dat de afdeling/e-mail van de toestelkosten niet wordt bijgewerkt. Zeer amateuristisch en laks. 

Graag voor de laatste keer de collega's van de toestelkosten(e-mail) vragen om te reageren op mijn e-mails. (vanuit mijn kant is dit de laatste keer en zal ik de juridische weg bewandelen)

 

@DXB 


Volgens mij moet dat helemaal niet nodig zijn om je abonnement te verlengen. Lijkt me dat dit compleet verkeerd is afgehandeld. Of beter gezegd: niet afgehandeld. 


Volgens mij moet dat helemaal niet nodig zijn om je abonnement te verlengen. Lijkt me dat dit compleet verkeerd is afgehandeld. Of beter gezegd: niet afgehandeld. 

Denk je? Want dan zal het wel een Zorgeloos Standaard abonnement zijn met HS3 gok ik zo (handset 3) eraan gekoppeld. Sinds dat geld lenen kost geld verhaal zijn er twee contracten en twee handtekeningen nodig voor een abonnement met toestel. Voorheen was dit een contract en kan dat volgens mij niet opgesplitst worden. 
zie https://www.kpn.com/w3/file?uuid=58886906-aec9-4292-b534-6b9e2bd84a27&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=11607

 

maar dat terzijde, klinkt of dat er inderdaad het een en ander mis gaat in communicatie. Waarschijnlijk kan @Jeroen_dB hier wel wat in betekenen.