Skip to main content

Ik heb sinds 5 weken een nieuw abonnement, onbeperkt bellen/smsen en onbeperkt internet. 

Ik deel enkele GB's met mijn gezin. 

Voor ons allemaal is het duidelijk dat ons internet sinds dien een stuk langzamer is. 

BV Google Maps is vaak “offline” , terwijl we daar normaal op dezelfde plek nooit geen last van hebben. 

Dus het heeft niks met de masten te maken. 

Een pagina laden duurt ook veel langer. 

Kan ik hier zelf iets aan doen? Of kan KPN dit regelen. 

Dezelfde vraag gesteld via Chat, maar samen geen antwoord kunnen vinden.


Hoi @LizzyHH!
De onbeperkte abonnementen hebben dezelfde snelheden als de abonnementen met de reguliere datalimieten! Kun je via www.fast.com eens een speedtest doen?
Het is wel zo dat de snelheid vertraagd wordt als de daglimiet bereikt wordt trouwens maar dat is 5GB per dag dus daar zit je niet snel aan! Als je de daglimiet bereikt hebt en je hebt nog meer data nodig kun je de gratis 1GB dagbundels bij bestellen waar je het in je andere topic ook over had.


Hoi Thomas  

 

Dan is het wel vreemd. 

Hij geeft 32 aan. 

Ik heb geen idee of dat voldoende is. 

 


32Mbit/s is een best goede snelheid voor 4G. Dit zou je nooit moeten ervaren als langzaam internet. 
Voelt het internet altijd langzaam of is dit met vlagen?


Dit is met vlagen.


Nu ben ik onderweg 


Dat zijn wel vrij uiteenlopende resultaten inderdaad. Gelukkig moet je met 12Mbit/s ook nog een heel eind komen.
Het lijkt er toch op dat het met de dekking te maken heeft. Het wil soms nog wel helpen je toestel te herstarten


Ik start mijn telefoon elke week wel een keer opnieuw op, en heb hem regelmatig volledig leeg waardoor hij uitschakeld. 

Dus jij kunt ook niet echt een reden vinden waarom alle 4 de telefoons langzamer zijn sinds het nieuwe abonnement . 

Zijn er nog andere dingen die ik kan testen?


Tenzij de daglimitiet is bereikt blijven de snelheden van deze abonnementen hetzelfde! Bij die verlaagde snelheden (128kb/s)zullen programma's als google maps ook dergelijke foutmeldingen geven maar met snelheden boven de 10Mbit/s zou je daar al geen last meer van moeten hebben.

Ik kan me weinig dingen bedenken die we nog uit kunnen sluiten, je hebt dit op meerdere toestellen, meerdere simkaarten en meerdere abonnementen. Dan blijven eigenlijk alleen de dekking en belasting van de masten nog over. Ik heb even naar de dekking gekeken en op jouw adres is de 4G dekking niet optimaal, dit komt ook overeen met de speedtest die je stuurt. Ik verwacht dat je op andere plaatsen met betere dekking hogere snelheden zult halen.
Dat gezegd hebbende moet met de resultaten van de speedtest internet eigenlijk prima bruikbaar zijn.


Het daglimiet bereik ik nooit, dit weet ik omdat ik al jaren een bundel had en daardoor wel weet wat ik verbruik. 

De 20GB die ik eerst had die kreeg ik nooit op, wel eens ooit 15 of 16 in de hele maand als ik 3 GB met mijn zoon had gedeeld en 1 GB met mijn man. 

 

De 32 mbps was thuis, de 2 en 20 was tussen Arnhem en Nijmegen op de A15. 

Maar op dat moment had ik geen tmogelijkheid om google maps te proberen. 

Als het hier in de buurt aan de masten ligt dan is er iets in de negatieve zin veranderd. 

Je ziet hoelang ik al KPN heb, nog nooit geen problemen gehad. 

Ik heb zelf extra altijd voor KPN gekozen vanwege de goede dekking in dit gebied. 

Ook toen we er als gezin nog niet  zo'n voordeel mee hadden. 

 

Maar ik zie het nog een tijdje aan. 

Ik heb ook geen idee wie dan nog zou kunnen helpen. 

 


De daglimiet zit je inderdaad niet snel aan inderdaad! Ik heb zo snel ook niet echt een verklaring hiervoor vrees ik.
Mocht je nog ergens tegenaan lopen dan weet je me te vinden!


Helaas. Toch bedankt voor jullie hulp.