Skip to main content

Hallo KPN,

 

Ik heb sinds gisteren zowel online als in de app geen optie meer om Extra MB's te activeren op mijn Unlimited abonnement. SMS’en werkt ook niet, bij bericht "NL2000 AAN” naar 1266 krijg ik een SMS terug met de melding "Beste klant, helaas kunnen we uw aanvraag voor Gratis 2GB NL extra nu niet verwerken. Probeer het later nog eens. Groet, KPN”.

 

Ik ben benieuwd waar dit door komt en hoe dit kan worden opgelost.

Welkom op ons KPN Forum @Marco_80!  Leuk dat je hier je vraag stelt. Zoals je merkt reageren we niet altijd dezelfde dag i.v.m. de wisselende drukte hier. Ik ga ervan uit dat je inmiddels weel MB's kunt bijbestellen omdat we een paar dagen verder zijn. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Wellicht één gouden tip: Zorg dat je altijd maar één verzoek om extra GB's per keer verstuurd. Wacht tot je hier een bevestiging van krijgt of dat het bijgeschreven wordt. Als er meerdere verzoeken binnenkomen alvorens het eerste verzoek verwerkt is, kan dit de melding geven die je ontving! 


Beste Lisa,

 

Nee, mijn probleem is nog niet verholpen. Ik heb hierover inmiddels ook al meerdere keren contact met jullie servicedesk gehad vrijdag. Mijn probleem zou naar een andere afdeling doorgezet worden, en er zou vrijdag of gisteren contact met me worden opgenomen vanaf die afdeling. Dit is niet gebeurd.

 

Ik zie al een aantal dagen geen optie meer voor het toevoegen van GB's. Niet in de app, niet via de website en via de SMS werkt ook nog steeds niet. Ik heb dus al 4 dagen geen extra GB's aan kunnen zetten, dus die tip heeft geen betrekking op mijn probleem.

 

Inmiddels wordt het wel vervelend, want zo is “Unlimited” verre van unlimited.


@Marco_80 Je hebt al wat gegevens ingevuld in je profiel, dus ik kon even met je meekijken. Ik vermoed dat de openstaande order in de weg zit, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen en zal dit voor je nakijken. 

Op 30 juni heb je namelijk aangegeven het abonnement niet meet te gebruiken en dus te willen opzeggen, maar je wil het nummer wel behouden. Daarom staat er nu een order in van postpaid naar prepaid in. Klopt het dat je sinds deze (toekomstige) aanpassing geen GB's meer kunt upgraden?

Wat mij een beetje verbaasd is deze log ten opzichte van je verhaal hier. Je gebruikt nog best wel veel data. Is het wel de bedoeling dat dit abonnement met nieuw nummer wordt stopgezet na de eerste maand?

Ben benieuwd en hoor graag! 


Hallo Lisa,

 

Dat is correct. Ik woon en werk momenteel tijdelijk op een andere locatie, en gebruik daar dit abonnement voor. Halverwege juli is dat klaar, want dan kan ik mijn eigen huis weer in. Omdat ik het wel handig vind om het nummer aan te houden, heb ik het abonnement om laten zetten naar een pre-paid.

 

Die pre-paid zou echter pas eind juli ingaan. Het lijkt inderdaad verband met elkaar te hebben (om laten zetten naar prepaid met het wegvallen van die opties), maar dat zou toch niet mogen? De omzetting naar pre-paid gaat pas eind juli, is mij verteld...


@Marco_80 Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd. We kunnen hier helaas niets aan veranderen :disappointed_relieved:.


@Marco_80 Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd. We kunnen hier helaas niets aan veranderen :disappointed_relieved:.

Krijg ik dan geld terug voor de maand juli? Ik betaal voor Unlimited, maar krijg geen Unlimited tenslotte...


Alles? Nee, Je kunt je abonnement verder wel gewoon gebruiken. Alleen de upgrade werkt niet. Kan je wel een vergoeding aanbieden voor een deel van de kosten. Ik stuur je een privébericht