Skip to main content

Elke maand deelt mijn vrouw MB’s naar mijn abonnement en deze waren tot nu toe altijd geldig tot het eind van de maand. Op 3 april heeft mijn vrouw haar abonnement gewijzigd in Unlimited data en kan nu max. 50 GB per maand delen. Ze heeft in april 20 GB gedeeld en deze waren tot 30 april geldig.

Vandaag heeft ze 25 GB naar mij gedeeld maar nu staat er dat dit tegoed geldig is tot 12 mei. 

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Dan loopt haar factuurperiode tot 12 mei. Op 13 mei begint voor haar abonnement dan dus de nieuwe maand. Ze zal voortaan dus steeds op de 13de van de maand mb's moeten delen. Dan komt het goed.

Vroeger begon bij iedereen de factuurperiode gewoon op de eerste van de maand. Maar dat is nu veranderd. Dat kan op elke dag van de maand zijn.


Dank je voor je snelle antwoord.

Ik neem wel aan dat zij op 13 mei opnieuw 50 GB kan delen en dat het dan gedeelde tegoed bij mij geldig is tot 12 juni en niet tot 31 mei.

Overigens snap ik het niet helemaal, want zij heeft in april 20 GB gedeeld en vandaag 25GB, dan zou ik zeggen dat ze nu nog max. 5 GB kan delen, er staat echter dat ze vandaag nog max. 25 GB kan delen. Het lijkt er dan op dat het nieuwe te delen tegoed vandaag ingaat.



Vandaag heeft ze 25 GB naar mij gedeeld maar nu staat er dat dit tegoed geldig is tot 12 mei. 

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hallo @Fr_Arn 
Waar wordt die datum genoemd? Is dat soms het einde van jouw factuurperiode en is 12 mei dan alleen het einde van jouw eigen MB’s? De gedeelde MB's houden hun geldigheid tot het eind van jouw vrouw's factuurperiode.


Dat staat in het SMS’je dat ik ontvangen heb, ‘dit bundeltegoed vervalt per 12 mei’ Het gaat hier om de gedeelde MB’s. Ik heb op mijn eigen abonnement ook 1 GB per maand en ik neem aan dat dat geldig is tot einde van de maand, zoals het altijd was.

Ik ben benieuwd of mijn vrouw vanaf 13 mei weer 50 GB kan delen (geldig tot 12 juni) Ik snap dan alleen nog niet waarom ze vandaag (1 mei) nog 25 GB kan delen, terwijl zij vanaf start nieuw abonnement per 3 april in totaal 45 GB gedeeld heeft.

 

 


Dan is het wachten totdat hier een KPN moderator reageert. Die kan meekijken in de systemen.
Zet daarvoor jullie gegevens in het Forum profiel. De velden met (Privé) erachter zijn alleen in te zien door KPN medewerkers. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen” voor evt. extra informatie.

Houd i.v.m. de drukte rekening met een reactietijd van een paar dagen.


Oké, ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Ik vind het geen probleem dat het nu door de abonnementswijzing anders gaat, maar ik wil wel graag begrijpen hoe het nu precies werkt.


Ik begrijp er nu toch weer niks van. Ik heb op mijn eigen abonnement 1 GB, geldig tot eind van de maand. Vandaag heb ik 25 GB ontvangen, geldig tot 12 mei, maar deze staan in de wachtrij omdat eerst mijn eigen GB verbruikt moet zijn. Dit betekent dus dat eerst je eigen tegoed verbruikt moet zijn voordat je aan je ontvangen GB’s kunt beginnen. Ik had verwacht dat eerst het ontvangen tegoed verbruikt zou worden en dan pas je eigen verbruik en dat vind ik ook eerlijker, temeer omdat dit tegoed eerder vervalt. Dat je nu eerst het verbruik op maakt dat nog het langst geldig is vind ik eerlijk gezegd niet erg fraai.


Welkom bij KPN @Fr_Arn 😁


Ach ja... er zijn ook mensen die halverwege de maand een bundel kopen. Omdat ze door hun mb's van het abonnement heen zijn. Daar werkt het zo dus ook. Zo'n aangekochte bundel is ook 1 maand geldig, daarna vervalt die.

Dus aan het begin van de volgende maand krijg ze dan weer data van hun abonnement. Het restant van de gekochte bundel word dan opzij gezet en eerst word dan de data van het abonnement gebruikt.

Halverwege de maand is hun data van hun abonnement weer op. En het restant van de bundel die ze vorige maand gekocht hadden ... die is verlopen. Dus weg.

Zo werkt het bij KPN. 


Ik heb nog even verder gespeurd en volgens mij zit het zo: Mijn eigen maandperiode is geldig t/m de laatste dag van de maand, het abonnement van mijn vrouw van de 13e t/m de 12e volgende maand. Op 1 mei heb ik mijn eigen bundeltegoed van 1 GB ontvangen. Ik heb nog niks verbruikt want ik zit op WIFI. Er staat toch dat ik 1 MB heb verbruikt (dat gebeurt iedere maand zo) Later op 1 mei heb ik 25 GB ontvangen en dit tegoed staat in de wachtrij, omdat ik al verbruik heb op de eigen bundel en die moet eerst op. Zou hier geen verbruik op hebben gestaan, dan wordt wel eerst de ontvangen bundel aangesproken.

Kan iemand bevestigen dat dit zo werkt? En waarom staat er altijd 1 MB verbruik vermeld bij de start van de nieuwe maand, terwijl dat verbruik niet is afgenomen?