Skip to main content

Met mijn vorige telefoon Samsung S9 had ik steeds vaker dat de persoon aan de andere kant mij ineens niet meer hoorde. Ik hen wel. Ik dacht dat het aan mijn telefoon lag dus een nieuwe gekocht Samsung S20. Helaas nu viel na enige tijd (verschilde per keer) de volledige  verbinding weg, dus een nieuwe SIM kaart aangevraagd. Helaas nog steeds bij verschillende telefoongesprekken, ongeacht de duur van het gesprek, of men hoort mij niet of de verbinding is volledig verbroken. Ik hoor niets, de ander hoort een kiestoon. Mega irritant en het lag dus niet aan de S9.

Hoi @Sansa   Welkom op het forum.
Wat jammer dat er nog steeds problemen zijn.
Bij die eerste telefoon viel de verbinding dus niet weg? Dat gebeurt nu bij je nieuwe toestel?
Dat klinkt toch als een andere storing.  Ik wil het graag verder onderzoeken.
Heb jij toevallig nog beschikking over een ander toestel waarin je die sim kaart kunt testen?  Ik wil graag weten of de verbinding daar ook bij wegvalt.


Hallo Erwin, dank voor de reactie. Bij de S9 hoorde ik de ander wel maar hij/zij mij niet. Na een paar seconde hoorde men mij gelukkig wel weer. Bij de S20 valt de volledige verbinding weg. Ik hoor dat niet direct, de ander wel want die krijgt een toon te horen. Ik merk het pas als ik geen reactie krijg:-). De laatste paar dagen heb ik het probleem gelukkig niet gehad. M.i. heeft het weinig zin om de Sim kaart in een ander toestel te proberen, aangezien ik nadat ik een soortgelijk probleem bij de S20 had een nieuwe SIM kaart heb aangevraagd en gekregen. Helaas had ik met de nieuwe sim kaart ook nog hetzelfde probleem maar omdat het nu al 2 dagen goed gaat hoop ik dat het probleem nu toch wegblijft.


So far, so good, @Sansa . Ik hoop ook dat het van tijdelijke aard was. 

Als het onverhoopt toch weer misgaat, laat het weten.


Helaas, vanochtend en vanavond weer hetzelfde probleem. Ik hoor de persoon aan de andere kant wel, maar zij mij niet. In het begin wel, maar na enkele minuten (verschilt per keer) horen ze mij niet meer. Als ze me dan nogmaals bellen,  gaat het gesprek verder wel goed (maar in het verleden is het tijdens een gesprek ook wel eens 3 x mis gegaan)


Wat een narigheid. Het is mijn taak om uit te sluiten of het met het toestel te maken heeft. Is er nog een ander toestel in huis waar je het bij kunt testen. 

Ik vraag dit omdat de symptomen bij je andere toestel anders waren en we dus nog niet zeker weten of het iets met de verbinding te maken heeft. 

Heb je dit toestel trouwens via ons gekocht?


Zoals eerder geschreven, had ik dit probleem al bij de Samsung S9 en heb ik daarom een nieuwe telefoon gekocht omdat ik dacht dat de S9 het probleem was. Het heeft m.i. dus geen nut om nog een andere telefoon te proberen.

De S20 heb ik niet bij KPN gekocht. 


De symptomen bij de S20 zijn nu ook hetzelfde als de S9. Ik hoor de ander wel, zij mij niet 


Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt, @Sansa ? 

Ervaar je het probleem overal? Of speelt het zich in een bepaald gebied af?

 


Omdat ik nu heel veel thuis werk en ik daar ook het meeste gebeld wordt of waarvan  ik vandaan bel, lijkt het of het alleen thuis is. Ik zou echt eens op een andere plek wat langer moeten bellen om te ervaren of het probleem zich alleen thuis voordoet of ook elders. Helaas weet ik dat dus niet. 


Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Het kan zijn dat je in gebied zit waar het bereik niet optimaal is. Of je woning is heel goed geïsoleerd.


Is je verbinding thuis via wifi (dus bellen via VoWifi) of bel je thuis via 4G (en gaat alleen je internet over wifi). Dan zijn instellingen in je telefoon. Of schakelt je toestel naar 3G of zelfs 2G met bellen?

Is “bellen via wifi” aan in je instelingen? (button grijs: uit; button blauw: aan)


Profiel is aangevuld. Ik heb onlangs niet mijn huis extra geïsoleerd en voorheen nooit problemen gehad. Het lijkt erop dat de problemen zijn begonnen toen Telfort over is gegaan naar KPN (ook al ging Telfort over KPN lijn)

 

Er staat: bellen via 4G SIM1 = aan (gebruik zo mogelijk 4G gegevensnetwerken  voor oproepen). Ik kan alleen voor 3G/2G kiezen niet voor Wifi


Dank voor de info. Heb je trouwens ook wegvallend internet? Of is het alleen met bellen?


Was je al overgezet naar KPN toen je die nieuwe SIM kaart hebt ontvangen? Ik lees namelijk dat telfort sims niet goed overweg kunnen met Volte


Ik heb geen problemen met wegvallend internet. Ja overzetten naar KPN was al ruim voor de nieuwe SIM kaart 


@Sansa : Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?


Ik heb een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Ik verwacht dat er binnen een aantal dagen contact gezocht gaat worden.