Skip to main content

Ik ben al lang een tevreden gebruiker van Telfort en heb altijd ruim voldoende aan mijn maandelijkse databundel van 5 GB. Sedert enige weken is mijn databundel al op, en ook de 1 GB extra aangekochte bundel is in no time verbruikt. Terwijl ik voornamelijk thuis op m’n eigen wifi zit. Hoe kan dit? Kan ik inzage krijgen in wanneer en waar ik welke hoeveelheid aan data verbruik? 

@KPN kunnen jullie hier een antwoord op geven? 


De wachttijd is behoorlijk opgelopen helaas. Die is nu ca 6 dagen.


Ben je al gemigreerd naar KPN?

Heb je een nieuwe of andere telefoon (vooral een iPhone)?

 

Bijna elke telefoon biedt de mogelijkheid te zien welke app hoeveel mobiele data heeft gebruikt en meestal ook in welke periode. Het is soms even zoeken maar zowel Android als IOS heeft die functie.


Hi @BroevaHaro. Welkom op ons forum! @Ward_ stelt inderdaad al een paar goede vragen. Je kunt het verbruik zien in de telefoon zelf. Voor instructies wil ik je verwijzen naar de volgende pagina’s: iPhone & Android.

Wat we nog wel eens tegenkomen is dat de functie 'wifi assistentie' of 'slimme netwerkwissel' voor hoog dataverbruik kan zorgen. Deze functie zorgt er voor dat je automatisch (ongemerkt) overschakelt op mobiel internet wanneer de wifi verbinding niet optimaal is. Meer informatie hierover: Samsung & iPhone.


En dan vooral de wifi assistent op iPhone. Bij een nieuwe telefoon staat deze standaard aan. Maar bij mijn dochters merkte ik dat deze na hun update naar IOS14 ook weer automatisch aan was gezet. Gelukkig keken ze zelf mee en hadden ze na een week door dat het dataverbruik wel heel snel ging 

En het gevaarlijke bij die iPhone is dat je wifi aan blijft en je dus ook niet ziet dat er 4G wordt bijgeschakeld.

Bij Samsung staat de wifi assistent wel standaard uit trouwens. 


Reageer