Skip to main content

Hallo,

Ik zou vandaag mijn nieuwe telefoon ontvangen via KPN, maar de bezorgdienst (AMP Groep) heeft laten weten dat de levering is uitgesteld vanwege een technisch probleem aan hun kant. Toen ik contact opnam met KPN, werd mij verteld dat ik dit zelf moet oplossen met de bezorgdienst/leverancier.

Echter, voor zover ik weet, is KPN als verkoper verantwoordelijk voor de levering totdat het product bij mij is afgeleverd. Dit voelt vreemd, zeker omdat ik de telefoon al volledig heb betaald.

Hoe wordt dit soort situaties normaal gesproken door KPN opgelost? Ik verwacht dat dit netjes en snel wordt afgehandeld.

Bedankt alvast voor de reactie!

Wat moet hier aan opgeloste worden dan? Ik denk helemaal niks. Je zult gewoon even wat langer geduld moeten hebben. Hier over bellen lijkt me zinloos. Ze gaan daardoor echt nier harder lopen ofzo.

Wat moet hier aan opgeloste worden dan? Ik denk helemaal niks. Je zult gewoon even wat langer geduld moeten hebben. Hier over bellen lijkt me zinloos. Ze gaan daardoor echt nier harder lopen ofzo.

Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Het gaat hier niet alleen om geduld hebben. KPN heeft als verkoper een wettelijke verplichting om ervoor te zorgen dat ik het product ontvang. Dat is niet afhankelijk van de snelheid of problemen bij de bezorgdienst.

Daarnaast heb ik de telefoon al volledig betaald, en het voelt niet correct om door KPN te worden doorverwezen naar de AMP Groep met de boodschap dat ik het zelf moet oplossen. KPN is mijn contractpartner en hoort dit voor mij af te handelen.

Ik begrijp dat vertraging kan voorkomen, maar zowel de verantwoordelijkheid nemen als duidelijke communicatie vanuit KPN is hier wel op zijn plaats.

Hoi ​@BadrC 

Welkom op de community van KPN.

KPN (de verzender van jouw bestelling) is in principe verantwoordelijk voor de zending tussen het magazijn en jouw woonadres, dat klopt!
Alleen kan KPN er niets aan doen, dat er bij koeriersbedrijf AMP Group een storing gaande was, waardoor jouw bestelling (lees: toestel) vandaag niet bezorgd kon worden.
De storing of technisch probleem zou eerst opgelost moeten worden, en dat is in dit geval de verantwoordelijkheid van de AMP Group, en niet die van KPN.

AMP Group heeft jouw daar ook over gecommuniceerd, en dat is op zicht al heel netjes en correct.
Dit is niet direct de taak voor KPN, al zou je het misschien wel denken.

Jij hoeft niets op te lossen, maar de AMP Group wel.
Ik mag aannemen, dat er al een nieuwe bezorgdatum en tijdstip met je is afgesproken?
Of wordt je daar nog over teruggebeld door AMP?
Aangezien ik dat niet direct uit je verhaal kan opmaken.

Hoi ​@BadrC 

Welkom op de community van KPN.

KPN (de verzender van jouw bestelling) is in principe verantwoordelijk voor de zending tussen het magazijn en jouw woonadres, dat klopt!
Alleen kan KPN er niets aan doen, dat er bij koeriersbedrijf AMP Group een storing gaande was, waardoor jouw bestelling (lees: toestel) vandaag niet bezorgd kon worden.
De storing of technisch probleem zou eerst opgelost moeten worden, en dat is in dit geval de verantwoordelijkheid van de AMP Group, en niet die van KPN.

AMP Group heeft jouw daar ook over gecommuniceerd, en dat is op zicht al heel netjes en correct.
Dit is niet direct de taak voor KPN, al zou je het misschien wel denken.

Jij hoeft niets op te lossen, maar de AMP Group wel.
Ik mag aannemen, dat er al een nieuwe bezorgdatum en tijdstip met je is afgesproken?
Of wordt je daar nog over teruggebeld door AMP?
Aangezien ik dat niet direct uit je verhaal kan opmaken.

Hoi Michel

Bedankt voor je reactie en je welkom!

Het probleem is echter dat ik zelf naar AMP Groep heb moeten bellen, omdat KPN mij doorverwees naar hen. Ik heb ruim 30 minuten in de wachtrij gestaan voordat ik eindelijk contact had, en de medewerker aan de telefoon klonk behoorlijk geïrriteerd en wilde zo snel als kon weer ophangen, ondanks dat ik heel vriendelijk was en begripvol was in ons gesprek

Daarnaast was er geen duidelijke oplossing of nieuwe bezorgdatum op dat moment. Pas na het bellen kreeg ik de optie om een nieuwe bezorgdatum te plannen. Het voelt dus alsof KPN mij gewoon naar AMP Groep heeft verwezen zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen voor de levering.

Hoewel ik begrijp dat de storing bij AMP Groep ligt en dat KPN dit ook niet zo heeft gewild, vind ik wel dat KPN een actievere rol zou moeten spelen in het oplossen van dit probleem, zeker aangezien ik zelf moest gaan bellen en vervolgens te horen krijg dat ze in principe helemaal niks voor me kunnen betekenen.

Reageer