Skip to main content

Ik heb vandaag een nieuw abonnement aangevraagd bij Vodafone. 
Nu kreeg ik echter bericht dat mijn nummer, die ik graag wil behouden, pas vanaf 1 November vrijgegeven word. 
maar ik zou natuurlijk vanaf volgende week graag gebruik maken van mijn Vodafone simkaart. 
Is er een mogelijkheid om dit te vervroegen. 

Hallo @MelanieNolet 

Dan denk ik dat 1 november de einddatum is van jouw abonnement bij KPN. Bij overgang met nummerbehoud naar een andere provider is dat gebruikelijk. Je moet het contract ‘uitdienen’.

Je zal tot 1 november de KPN simkaart moeten blijven gebruiken. Op die dag stopt de KPN simkaart en wordt het nummer overgedragen aan VF.


Mijn contract loopt af op 18 oktober. 
maar ik betaal elke maand extra zodat ik maandelijks mijn contract kan annuleren. 
Zou het kunnen dat wanneer ik mijn contract nu opzeg, ik het nummer eerder kan gebruiken?


Ik weet niet hoe dat zit in combinatie met overgang met nummerbehoud naar een andere provider.
Vraag dat aan KPN (0800-0402) of wacht hier op de reactie van een KPN moderator.


Hoi Melanie, welkom hier. 

Als je een maandelijks opzegbaar contract hebt zou je nummer binnen 31 dagen overgezet kunnen worden. Wat we hier zien is dat Vodafone dat niet zo in hun systeem heeft staan. Deze gegevens worden in een gezamenlijk systeem gedeeld, wanneer een provider dus een nummer wil overnemen wordt dit automatisch goedgekeurd. Of juist, zoals het in dit geval gebeurt. De datum die je ziet is de datum die wij door hebben gekregen dat wij het nummer overnemen. 

Ik adviseer om dit bij Vodafone na te vragen. Als zij het goed in het systeem zetten kunnen wij nog een poging doen om het nummer eerder over te nemen.


Hi @Alex_P ik lees in het bericht van Melanie een overgang van KPN naar Vodafone,
maar jij hebt het over “dat wij (KPN) het nummer overnemenWiens misverstand is het nou?


Het is in de  post al verwarrend ten opzichte van de topic titel, dus wat klopt er, ik zou zeggen dat ze naar Vodafone gaat en weg bij KPN, maar de titel zegt het net andersom.


Oef, ik ging ook verkeerd op de titel. Heb het aangepast nu.

@MelanieNolet , zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

En zou ook je voor de zekerheid willen bevestigen of het om een overgang naar KPN of naar Vodafone gaat?