Skip to main content
Op dit moment ben ik in het buitenland (Turkije) en ik heb op 21 juli voor de eerste keer de Voordeellanden buiten EU bundel 100 aangeschaft. Ik heb daarna een nieuwe bundel besteld op 25 juli, maar zonder er gebruik van te hebben gemaakt, kreeg ik op 26 juli twee meldingen dat ik 50% en 75% had verbruikt. Op 26 juli heb ik weer een nieuwe bundel besteld, maar daar heb ik niets meer van vernomen, terwijl in mijn KPN-app staat dat de bundel ‘Aan’ staat. Ik ben benieuwd hoe dit kan en hoe dit het beste opgelost kan worden.
Welkom Melis, dat is inderdaad verwarrend. Ik duik even onze administratie in om hier duidelijkheid over te krijgen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer/06-nummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Bedankt voor uw antwoord! Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld.
Dank! Ik zie niet direct een probleem met de bundels maar ze gingen er wel erg hard doorheen. Op 26-07-2019 14:25:56 is 99MB verbruikt waardoor die voordeelbundel van de 25e direct op was. Nadat je een nieuwe bundel hebt aangeschaft is er op 26-07-2019 16:00:47 102MB verbruikt en was die bundel ook op.



Paar tips: Zorg dat achtergrondverbruik (updates van de Play Store bijvoorbeeld) niet plaatsvinden over mobiel internet Je kunt eventueel instellen dat je alleen 3G wil gebruiken. Internet wordt er een stuk langzamer van maar het verbruik gaat ook minder hard. Controleer ook op je telefoon zelf welke apps al dit internet hebben verbruikt.



100MB is niet heel veel, beter om hier niet mee te downloaden of te streamen, dan gaat het erg rap.
Dank! Ik zie niet direct een probleem met de bundels maar ze gingen er wel erg hard doorheen. Op 26-07-2019 14:25:56 is 99MB verbruikt waardoor die voordeelbundel van de 25e direct op was. Nadat je een nieuwe bundel hebt aangeschaft is er op 26-07-2019 16:00:47 102MB verbruikt en was die bundel ook op.



Paar tips: Zorg dat achtergrondverbruik (updates van de Play Store bijvoorbeeld) niet plaatsvinden over mobiel internet Je kunt eventueel instellen dat je alleen 3G wil gebruiken. Internet wordt er een stuk langzamer van maar het verbruik gaat ook minder hard. Controleer ook op je telefoon zelf welke apps al dit internet hebben verbruikt.



100MB is niet heel veel, beter om hier niet mee te downloaden of te streamen, dan gaat het erg rap.


Ik heb alleen een aantal berichten via WhatsApp verstuurd (geen foto’s of video’s). De rest van mijn apps heb ik allemaal juist uitgezet onder Mobiele data om te voorkomen dat mijn MB’s zo snel op zouden raken. Vandaar mijn verwarring. Is er volgens u nog iets aan te doen?
Achteraf niet meer ben ik bang. Controleer vooral even wat jouw telefoon aangeeft en waaraan de data is verbruikt. Dan kun je dat sluipverbruik aanpakken. Zo'n hoeveelheid MB's in zo'n korte tijd lijkt een synchronisatie te zijn van iets of updates van apps.

Reageer