Skip to main content

Waar is de service van KPN?

Jullie kunnen nij niet bieden waar ik voor betaal.. Ik heb geen tot slechte dekking thuis.. En vinden dan dat ik een nieuw toestel moet kopen met wifi bellen?

 

Ik lees dit stukje.. Dus waarom helpen jullie mij niet? 

KPN verbindt #KPNHELPT

Als netwerk van Nederland doen we er echt alles aan om te zorgen dat we verbonden zijn en blijven. Nederland werkt en leeft massaal thuis. Om thuiswerken, studeren en thuis zijn zo goed mogelijk te faciliteren biedt KPN hulp aan. Zo helpen we elkaar, want samen zijn we sterk.

 

Ps ik ben goed bereik nodig omdat ik een eigen zaak heb en ivm corona thuis werk en dus veel moet bellen.. Wat dus nu niet kan

(dit loopt al vabaf 7 april)  en iedereen wimpelt me af

Dat lijkt mij niey normaal! Aangezien jullie mij niet kunnen leveren waar ik voor betaal..

Dus lijkt het mij het beste als ik KPN thuis ook opzeg! 

Kunnen jullie dat ook even regelen?

Mvg iemand die erg teleurgesteld is in KPN 

Waar is jullie service gebleven? 

 

Vandaag 3 x contact met KPN wederom willen ze me niet helpen en ben er erg klaar mee!

 

Ik hoop dat meerdere het verhaal lezen en eerst goed nadenken om naar KPN te gaan.. 

 

Ik heb in en om huis slechte dekking.. Valt vaak weg ben vaak niet verstaanbaar door krakerige verbinding ruis enzo.. 

 

Dit 7 april gemeld.. Toen moest ik optie wifi bellen proberen echter zit dit niet op mijn toestel sony xz3

 

9 april weer gebelt in overleg een nieuwe simkaart gekregen.. Dit werkt niet dus vandaag weer gebelt( kon niet eerder bellen door paasdagen en drukte hier thuis ivm corona crisis..

Bel ik weer en wat zeggen ze doodleuk?! Dat het probleem is doordat ik te ver af zit bij de mast oke prima.. Wat zeggen ze wat ik doen moet?! Tot mijn verbazing zeggen ze mij dat een nieuw simkaart niet helpt maar ik een nieuwe telefoon moet kopen met wifi bellen.. Hoe beschamend is dit van KPN

Ten eerste is dit het probleem van KPN

Wat nu mijn probleem geworden is en zei me niet helpen.. 

 

Ik ben een zakelijke klant en door de corona  crisis moet ik veel bellen vanuit huis wat ik dus niet kan?!

En hoe helpt KPN mij? Niet! Doodleuk zeggen dat ik een nieuw toestel moet kopen echt KPN schaam je!!!

SLECHT SLECHT EN NOG EENS SLECHT

 

Ps: ik heb ook KPN thuis internet en tv deze zeg ik op want jullie hebben geen service en dat verwacht ik dus wel


Hoi, Ikku, welkom op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat het gaat om mobiel bereik. Dat is inderdaad heel vervelend als die niet goed is. KPN breed doen we er inderdaad alles om te zorgen dat iedereen een zo goed mogelijke verbinding houdt. Wel kan het in individuele gevallen voorkomen dat de oplossing daarvoor nieuwe of aanvullende apparatuur vereist. Graag kijk ik wat er bij jou aan de hand is. En wat al door en met collega's gedaan is. Ik zie dat je al een deel van je gegevens hebt ingevuld in je forumprofiel. Vul dat alsjeblieft aan met je mobiele klantnummer of 06-nummer en het merk + type van je mobiele telefoon. Laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan kijken we mee.


Het is aangevuld 

 

Ter aanvulling, ik heb contact gehad met ene vincent via de chat die wou me wel helpen en heeft ook gezegd dat ze zien dat de dekking slecht is en dit een geldige reden zou zijn voor het kosteloos ontbinden.. En zou dit in het systeen zetten ik moest kpn bellen ondat ik het telefonisch moest regelen.. Nu heeft blijkbaar die vincent het niet genoteerd.. Ik heb er gelukkig wel een screenshot van.. 

 

Door alles wil ik ook gewoon kosteloos ontbinden..( meerdere collegas hebben me bevestigd dat waar ik woon de dekking slecht is en de vooruitzicht op onderhoud ed er ook niet is..

Ben vanaf 7 april hiermee bezig de ene medewerker wil helpen de ander komt met domme dingen zoals een nieuw toestel kopen.. De ene noteert wat en de ander vind het niet weer.. Vins het allemaal vaag en verwacht morgen een oplossing zoals ik meerdere keren gezegd hebt ik kan NIET bellen..

 

Hoe word dit nu EINDELIJK zsm opgelost?

Ps ik ga niet 5 dagen nog wachten op klachten afdeling zoals waar iedereen het op gooit.. Dat is niet reëel.. Ik heb zakelijk nu al afspreken moeten afzeggen door de dekking en dat kan NIET meer.. Ik betaal dus verwacht morgen ook service en de nette oplossing! 


Hey @Ikku00, geen bereik hebben onder normalen omstandigheden is al niet leuk, maar vooral nu je wordt geacht veel vanuit huis te werken / leren en vrijetijd door te brengen is het al helemaal geen pretje.   

Gelukkig kunnen de klachten worden aangepakt. Ik zie dat je bij je abonnement een Samsung Note 10 hebt, super! Dan is VoWiFi een goede oplossing om je bereik significant te verbeteren. Mobiel bellen via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd. Mobiel via wifi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Zo mis je geen gesprek meer :)

Hoe zet je VoWiFi aan? Via de online KPN Toestelhulp: Bellen - WiFi Bellen (VoWiFi) Samsung Galaxy Note 10 maak je stap -voor-stap je toestel geschikt voor VoWiFi. 


Klopt dat is zeker geen pretje en vooral als dit al vanaf 7 april loopt.. En niemand met een passende oplossing komt.. Beetje jammer! 

 

Ook is aangegeven van mijn kant dat wifi bellen getest is maar het bellen hierdoor niet verbeterd..

Dus ook dat is de oplossing niet.. En zelfs een collega heeft gezegd dat wifi bellen binnen niet verbeterd maar alleen buiten.. Maar goed dit is getest maar helpt niet dus is de oplossing niet zoals aangegeven

 

Zoals hierboven aangegeven contact gehad met vincent via de chat die heeft toegezegd dat ik kosteloos mag ontbinden omdat ze kunnen zien dat het bereik hier slecht is.. 

 

En nu kan niemand het regelen.. Terwijl ik het zwart op wit heb.. Wat gaat hier mis?

De service is dus ver te zoeken.. Elke keer nieuwe punten opnoemen wat niet helpt zoals eerder aangegeven en mij echt helpen ho maar.. 

 

En voordat iemand nu nogmaals begint over ligt het aan je simkaart? NEE die heb ik vorige week al nieuw gekregen 

 

Dit loopt al vanaf 7 april

Fijn dat het zo snel opgelost word:kissing_closed_eyes:


@Ikku00 Vincent heeft gelijk. Als wij geen diensten kunnen leveren, dan mag je inderdaad kosteloos je contract ontbinden. Kosteloos tot op zekere hoogte, het toestel moet natuurlijk wel in een keer afbetaald worden (ongeveer een bedrag van €550 in jouw geval). Deze opzegmogelijkheid is alleen niet aan de orde want er is voldoende bereik. Daarnaast loopt dit probleem sinds 7 april zoals je zelf al zegt. Je contract loopt sinds afgelopen september. De voorgaande maanden zijn er geen meldingen geweest van slecht bereik. Daarnaast, als wifi bellen ook niet werkt met jouw simkaart in een ander toestel, dan lijkt er iets niet goed te gaan in de instellingen. Wifi bellen biedt een oplossing in gebieden waar vrijwel geen dekking is en helemaal geen gesprek tot stand kan komen. Er is gewoon 3G/4G dekking bij jou op het dorp zoals je al kan zien op de dekkingskaart.
Dat de mast verderop staat hoeft niet altijd een probleem te zijn, het gebied waar je woont is ook dunner bevolkt dan bijvoorbeeld Groningen stad of Amsterdam. 
Alle feiten op een rijtje:

  1. Er is voldoende dekking
  2. Je kunt bellen
    • De gesprekskwaliteit is slecht 2G/3G/4G (alles los geprobeerd?)
    • De gesprekskwaliteit is slecht met VoLTE en Wifi bellen. 

Welke instellingen heb je allemaal al proberen aan te passen in het toestel om een goede verbinding tot stand te krijgen? 
Als je belt met de simkaart van je partner in jou toestel, heb je dan wél een goede bel kwaliteit? 

Afijn, lang verhaal kort en om een ellenlange discussie voor te zijn. Het komt erop neer dat je graag het contract wilt ontbinden. Dit kan, maar niet kosteloos. Zowel de toestelkosten als de abonnementskosten worden dan in een keer in rekening gebracht. 
Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Toch vermoed ik dat er een slag te slaan valt door instellingen te controleren e.d. 
Ik zie trouwens dat er ook al een klacht loopt. Heb je hier al enige terugkoppeling van gehad? Ik heb de collega's gevraagd om een status update zodat ze z.s.m. contact met je opnemen. 

 

 


Reageer