Skip to main content

Dus mijn vrouw geeft alle gegevens door, maar helaas, de telefoon kan niet worden afgegeven omdat ze getrouwd is en het rijbewijs nog op haar meisjesnaam staat. Net als haar mail-adres, bankgegevens, etc. etc. Vraag dan om de achternaam op het rijbewijs en niet naar haar achternaam. Weer een klant minder en met een beetje geluk stap ik binnenkort ook over naar een capabele aanbieder.

Geen reactie… Zal ik dan nog even doorgaan? Niemand die nee zegt… De telefoon gaat dus weer mee terug, naar Den Bosch of zo en nu wordt de hele bestelling geannuleerd. Tenminste, als de telefoon terug is wordt dat gedaan. Dus we kunnen gewoon een nieuwe bestelling plaatsen zodra de telefoon terug is. GEWOON!?!? Je kan niet eens een achternaam aanpassen in je systeem! We hebben al 2 uur aan de lijn gehangen (met een zeer capabele dame, complimenten nog!) om een fatsoenlijk contract af te kunnen sluiten om vervolgens te horen te krijgen dat de telefoon helaas even is uitverkocht… 3 weken later komt dit er dus achteraan...


Hoi @Rutger36 

Dit is geen live chat, dit is een forum.
Hier zijn het de cliënten die samen met de moderatoren zoeken naar oplossingen.

Als je snel contact wil kun je beter bellen.
Moderatoren hebben het nogal druk, dat is de reden dat het wat dagen kan duren voor ze jou berichtje oppikken.

Succes


Hoi Genetic,

 

Ik denk dat ze het druk hebben omdat ze er bij KPN zo'n puinhoop van maken. Daarbij valt mij op dat andere berichten wel beantwoord worden.

Ik hoef geen snel contact, dat “snelle” contact heb ik al gehad, maar helaas was dat contact van hetzelfde niveau als de rest van de service van KPN.

Ik plaats deze berichten in de hoop dat de moderatoren wel een oplossing weten voor dit gepruts en in de ijdele hoop dat KPN eens een keer met oplossingen komt in plaats van slecht gemeende excuses.


Dus je vrouw maakt een foutje en dan is een ander schuldig en waardeloos???

 

Grappige redenatie.

 

 


Macabeus,

 

Ik zal mijn opmerkingen nummeren, dat leest wat makkelijker...

  1. Lekker constructief (dit is cynisch en dat vermeld ik maar, want ik twijfel per direct aan je verstand)
  2. In welk opzicht is dit de fout van mijn vrouw? Er wordt gevraagd naar haar achternaam, deze is anders dan de haar meisjesnaam, welke nog op het rijbewijs staat.
  3. Ja, KPN (niet een ander) is schuldig en waardeloos, punt 2 laat duidelijk zien dat de informatieverstrekking slecht is, punt 4, 5 en 6 tonen aan dat zij dus schuldig zijn en waardeloos zijn in service.
  4. “Prima, dan heeft u de telefoon nog voor sinterklaas”, uiteindelijke (niet-)levering 16-12 (sinterklaas vieren de meeste nederlanders iets eerder)
  5. 1e keer contact: “Ik heb alles voor u ingevuld”, 2e keer contact: “Nee, ik kan hier niks aanpassen”. (hadden we niet met ons allen smakelijk kunnen lachen als het ook nog dezelfde dame was geweest!?!?!?)
  6. “Nee, de telefoon gaat retour en de hele bestelling wordt geannuleerd”, “oh, maak dan maar gelijk een nieuwe bestelling”, “Nee, eerst moet de telefoon retour zijn, dit kan 48 uur duren”

Wellicht dat je zelf een vraag op het forum kunt zetten: waarom er in vredesnaam slimmerik achter je naam staat!


Je weet van te voren dat het rijbewijs gecontroleerd word. Bij het bestellen moet je volgens mij ook het rijbewijs nummer al invoeren. Als je dat weet, dan is het toch ook logisch dat de naamgeving overeen moet komen?

En ja, achter mijn naam staat ook slimmerik 😉


Nee @Nick83, dat vind jij misschien logisch, maar dat is niet perse logisch. Daarbij is deze bestelling via de telefoon met de klantenservice gegaan en heeft de dame toen niet gevraagd: wat is de naam op het rijbewijs? Even voor alle duidelijkheid: de dame heeft ons toendertijd verder uitstekend geholpen, was zeer atent, maar er is nooit iets gezegd over naam op het rijbewijs. Mijn vrouw heeft mijn achternaam aangenomen, zo staat ze in de gemeentelijke administratie, dus is het logisch dat je die naam door geeft, vind ik dan.

Wederom iemand die het verhaal gaat  betwisten in plaats van mee denkt aan de oplossing, ik zou bijna @genetic erbij roepen om zijn opmerking te gaan betwisten: “Hier zijn het de cliënten die samen met de moderatoren zoeken naar oplossingen.”


Hoi @Rutger36 , en anderen

Omdat je mij noemde, heb ik dit opgezocht.
En ja, ik heb het ook gelezen.
Al was het even geleden. :wink:
Of iedereen die reageert op het Forum dit ook leest, ik heb werkelijk geen idee


Even een snelle rekensom voor de vrienden van KPN:

Elke dag trouwen er ongeveer 180 stellen, waarbij in circa 65% van deze huwelijken de vrouw de achternaam van de man aanneemt. Dit betekent dat er jaarlijks 180 x 365 x 0.65 = 42705 vrouwen een andere achternaam krijgen. Als je je dan bedenkt dat een rijbewijs of paspoort 10 jaar geldig is, is het aannemelijk dat bijna geen enkele vrouw in hetzelfde jaar ook haar paspoort of rijbewijs vernieuwd. Laten we er voor het gemak van uitgaan dat er in iets meer dan 65 van de gevallen dit wel gebeurt, dan zijn er nog steeds 40000 vrouwen met een andere achternaam.

Wellicht handig als men dus niet om de achternaam, maar om de naam op het paspoort of rijbewijs vraagt.


Dag allen, 

Ik snap de reactie ook niet helemaal. Persoonlijk lijkt het mij ook logisch dat de tenaamstelling van een document overeen moet komen met het documentnummer dat wordt doorgegeven. Nu snap ik dat hier blijkbaar toch onduidelijkheid over is ontstaan. 

De enige optie is inderdaad om een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit is simpelweg een maatregel om fraude te voorkomen. Ik snap dat dit niet het gewenste antwoord is, meer kan ik er niet van maken. 

Wat je verhaal over vrouwen die trouwen betreft; wij vragen niemand om een nieuw document aan te vragen. Wel om alle gegevens zo in te vullen of door te geven zoals ze op het document staan.